Andreea Paleologu este specialist in marketing si comunicare si a fost implicata in lansarea operatiunilor pentru unicorni digitali (afaceri evaluate la peste 1 miliard de euro) din Europa.
Ea a co-fondat agentia Sag Media Communications, al carei principal obiectiv este acela de-a integra necesitatile de comunicare si PR ale unei companii cu actiunile de marketing generatoare de rezultate palpabile.
Fost om de media cu scolire in marketing online pentru grupuri e-commerce din Europa Centrala si de Est, ea reprezinta astazi companii din e-commerce, retail, FMCG, industrial, curierat, logistica, consumer goods, legal, IT & C, electroretail pe piata locala.
Am discutat cu Andreea Paleologu despre cum percep managerii romani serviciile unei agentii MarCom, de ce au nevoie de ele, cat si despre experienta de-a reprezenta companii straine pe piata din Romania, in contextul pandemiei Covid-19, dar si dincolo de ea.
Tocmai aceasta clasificare, respectiv faptul ca integram campaniile de comunicare pe care le derulam pentru clientii nostri intr-o strategie ampla de marketing.
Intelegem ca dincolo de actiuni de PR si comunicare, clientii nostri vor sa vada rezultate scalabile, identificate, de exemplu si printre altele, in clienti noi si vanzari.
Prin urmare, gandim planuri de actiune care sa coroboreze toate aceste targeturi, pe mai multe canale si luand in considerare specificul de business al fiecarui client.
Pentru noi lucrul remote nu a reprezentat o provocare, intrucat chiar de dinainte de martie 2020 lucram remote.
Fiind o agentie boutique, cu resurse conjugate, inclusiv umane, nu a fost nevoie sa pivotam catre solutii dificil de implementat din punct de vedere logistic.
Cu toate astea, gestionarea unui volum mai mare de munca per membru al echipei a fost pe alocuri mai solicitanta. Asta pentru ca am primit mai multe solicitari de la companii pentru eficientizarea strategiilor lor online, ba chiar pentru implementarea de la zero a unor astfel de actiuni.
3. Cat de usor e sa lucrezi cu companii mici si mijlocii, in Romania?
Voi incepe prin a spune ca nu e pentru oricine. Un start-up, indiferent de domeniul de activitate, are nevoie de colaboratori care sa inteleaga necesitatile sale.
Asta pentru ca o companie la inceput de drum se resimte mai mult de pe urma fenomenelor care ii afecteaza business-ul si, da, implicit costurile.
Companiile mici si mijlocii au nevoie de consultanta constanta, iar noi asta oferim, ca parte din strategia MarCom.
Suntem implicati, explicam, detaliem, suntem conectati, raspundem repede la solicitari, incercam sa fim cat mai eficienti – si avem confirmarea ca toti clientii nostri apreciaza asta.
4. Dar poate un start-up din Romania sa sustina o campanie MarCom pe termen lung?
Ca sa supravietuiasca si sa-si indeplineasca obiectivele, chiar e de dorit sa ia in calcul o strategie MarCom pe termen lung.
Dar starea aceasta de fapt e o constanta si la alte start-up-uri, din alte tari. Spun asta pentru ca Sag Media Communications este conectata la comunitatile online de investitori in start-up-uri, asa cum este Lumus Collective, ce a derulat deja primele runde de finantare in Romania.
Membrele fondatoare ale acestei comunitati sunt antreprenoare cu background extins, ce activeaza in Cehia, Marea Britanie, chiar in SUA.
Alaturi de astfel de entitati ne-am propus nu doar sa conectam investitorii cu fondatorii, antreprenorii, ci si sa identificam problemele cu care se confrunta start-up-urile, mai ales pe nisa noastra de activitate.
5. Care ar fi avantajele unei astfel de comunitati pentru investitori?
In primul rand, la nivel de know-how, sprijin si pregatire pentru a creiona cat mai bine ideea de business, de-a o pune in valoare, de-a o pregati pentru aportul investitorilor. Comunitati ce conecteaza investitorii, business angels, cu antreprenorii acorda suport inclusiv la nivelul celor mai bune pitch deck-uri pentru rundele de investitii.
Mai mult, comunitatile acestea ce conecteaza „ingerii” cu start-up-urile chiar pot oferi mai multa vizibilitate si sanse egale unor afaceri ale unor intreprinzatori mai putin reprezentati in lumea investitorilor, precum femeile.
Ii incurajez pe antreprenori, dar si pe investitori sa descopere avantajul conexiunii la o astfel de comunitate, cum este Lumus.
6. Dincolo de investitorii care investesc in business-uri locale, cu potential international, credeti ca interesul investitiilor straine in Romania este la fel de accentuat?
Interesul pentru derularea unui business in Romania este cu atat mai crescut pentru companii care-si deruleaza activitatea si in mediul online.
Asta pentru ca exista in continuare segmente de business in Romania pe care jucatori straini pot fi primii veniti, pionieri ai segmentului.
Chiar discutam despre toate acestea recent cu cei din grupul ceh MITON, un grup de investitii e-commerce cu 3 companii prezente in Romania – si alte 2 in curs de intrare pe piata locala.
Sag Media Communications promoveaza companii din grupul MITON de peste cinci ani.
7. Ce urmeaza pentru companii dupa pandemia Covid-19? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pentru managerii care vor afaceri in crestere?
Daca pandemia Covid-19 ne-a confirmat un lucru, printre multe altele, aspect pe care il voi sublinia acum, este acela ca nu e suficient sa existi ca afacere, ci sa fii o afacere competitiva, vizibila, credibila, in care clientii sa aiba incredere, la care clientii sa revina.
Repet, nu poti trasa sabloane, sunt multe aspecte de care sa tii cont, de aceea e necesara acea strategie MarCom despre care vorbeam mai devreme.
Pentru fiecare client, noi realizam un audit preliminar colaborarii, in care identificam nu doar oportunitati, amenintari, atuuri si posibile minusuri ale acelui business, ci si ale intreg segmentului de activitate. De aici, extindem cu actiuni de branding, PR, marketing.
8. Care sunt tendintele pe care se va merge in ce priveste canalele de comunicare, promovare si vanzare dincolo de 2021? Spre ce se orienteaza managerii?
Un manager smart se orienteaza spre acele canale potrivite si eficiente pentru afacerea lui, indiferent de ce bugete doreste sa ruleze.
Bineinteles ca exista tendinte in piata spre care managerii se orienteaza pentru ca au citit despre acele tendinte, au aflat de la alti antreprenori, par a fi mai la indemana si mai avantajoase.
Din fericire, avem placerea de-a colabora cu clienti care inteleg ca si-au ales colaboratorii MarCom din mai multe motive – printre care si acela de-a identifica ruta cea mai potrivita pana la destinatie: atingerea eficienta a obiectivelor.
Ultimele NOUTATI
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!