Andreea Paleologu, co-fondator Sag Media Communications: Sunt segmente de business in Romania pe care jucatorii straini inca pot fi primii veniti

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Andreea Paleologu, co-fondator Sag Media Communications: Sunt segmente de business in Romania pe care jucatorii straini inca pot fi primii veniti
Andreea Paleologu, co-fondator Sag Media Communications: Sunt segmente de business in Romania pe care jucatorii straini inca pot fi primii veniti
de Manager.ro la 10 Sep. 2021
marcommedia communicationsmarketing

Andreea Paleologu este specialist in marketing si comunicare si a fost implicata in lansarea operatiunilor pentru unicorni digitali (afaceri evaluate la peste 1 miliard de euro) din Europa.


Ea a co-fondat agentia Sag Media Communications, al carei principal obiectiv este acela de-a integra necesitatile de comunicare si PR ale unei companii cu actiunile de marketing generatoare de rezultate palpabile.

Fost om de media cu scolire in marketing online pentru grupuri e-commerce din Europa Centrala si de Est, ea reprezinta astazi companii din e-commerce, retail, FMCG, industrial, curierat, logistica, consumer goods, legal, IT & C, electroretail pe piata locala.

 

Am discutat cu Andreea Paleologu despre cum percep managerii romani serviciile unei agentii MarCom, de ce au nevoie de ele, cat si despre experienta de-a reprezenta companii straine pe piata din Romania, in contextul pandemiei Covid-19, dar si dincolo de ea.

 

1. Sunteti co-fondatoarea unei agentii MarCom, Sag Media Communications. Ce va diferentiaza de restul agentiilor de marketing ori de comunicare?
 

Tocmai aceasta clasificare, respectiv faptul ca integram campaniile de comunicare pe care le derulam pentru clientii nostri intr-o strategie ampla de marketing.

 

Intelegem ca dincolo de actiuni de PR si comunicare, clientii nostri vor sa vada rezultate scalabile, identificate, de exemplu si printre altele, in clienti noi si vanzari.

 

Prin urmare, gandim planuri de actiune care sa coroboreze toate aceste targeturi, pe mai multe canale si luand in considerare specificul de business al fiecarui client.

 

2. Cum v-ati adaptat la perioada post-pandemie si care au fost cele mai mari provocari pe care le-ati intampinat?

 

Pentru noi lucrul remote nu a reprezentat o provocare, intrucat chiar de dinainte de martie 2020 lucram remote.

 

Fiind o agentie boutique, cu resurse conjugate, inclusiv umane, nu a fost nevoie sa pivotam catre solutii dificil de implementat din punct de vedere logistic.

 

Cu toate astea, gestionarea unui volum mai mare de munca per membru al echipei a fost pe alocuri mai solicitanta. Asta pentru ca am primit mai multe solicitari de la companii pentru eficientizarea strategiilor lor online, ba chiar pentru implementarea de la zero a unor astfel de actiuni.

 

 

3. Cat de usor e sa lucrezi cu companii mici si mijlocii, in Romania?

 

Voi incepe prin a spune ca nu e pentru oricine. Un start-up, indiferent de domeniul de activitate, are nevoie de colaboratori care sa inteleaga necesitatile sale.

 

Asta pentru ca o companie la inceput de drum se resimte mai mult de pe urma fenomenelor care ii afecteaza business-ul si, da, implicit costurile.

 

Companiile mici si mijlocii au nevoie de consultanta constanta, iar noi asta oferim, ca parte din strategia MarCom.

 

Suntem implicati, explicam, detaliem, suntem conectati, raspundem repede la solicitari, incercam sa fim cat mai eficienti – si avem confirmarea ca toti clientii nostri apreciaza asta.

 

4. Dar poate un start-up din Romania sa sustina o campanie MarCom pe termen lung?

 

Ca sa supravietuiasca si sa-si indeplineasca obiectivele, chiar e de dorit sa ia in calcul o strategie MarCom pe termen lung.

 

Dar starea aceasta de fapt e o constanta si la alte start-up-uri, din alte tari. Spun asta pentru ca Sag Media Communications este conectata la comunitatile online de investitori in start-up-uri, asa cum este Lumus Collective, ce a derulat deja primele runde de finantare in Romania.

 

Membrele fondatoare ale acestei comunitati sunt antreprenoare cu background extins, ce activeaza in Cehia, Marea Britanie, chiar in SUA.

 

Alaturi de astfel de entitati ne-am propus nu doar sa conectam investitorii cu fondatorii, antreprenorii, ci si sa identificam problemele cu care se confrunta start-up-urile, mai ales pe nisa noastra de activitate.

 

5. Care ar fi avantajele unei astfel de comunitati pentru investitori?

 

In primul rand, la nivel de know-how, sprijin si pregatire pentru a creiona cat mai bine ideea de business, de-a o pune in valoare, de-a o pregati pentru aportul investitorilor. Comunitati ce conecteaza investitorii, business angels, cu antreprenorii acorda suport inclusiv la nivelul celor mai bune pitch deck-uri pentru rundele de investitii.
 

Mai mult, comunitatile acestea ce conecteaza „ingerii” cu start-up-urile chiar pot oferi mai multa vizibilitate si sanse egale unor afaceri ale unor intreprinzatori mai putin reprezentati in lumea investitorilor, precum femeile.

 

Ii incurajez pe antreprenori, dar si pe investitori sa descopere avantajul conexiunii la o astfel de comunitate, cum este Lumus.

 

6. Dincolo de investitorii care investesc in business-uri locale, cu potential international, credeti ca interesul investitiilor straine in Romania este la fel de accentuat?

 

Interesul pentru derularea unui business in Romania este cu atat mai crescut pentru companii care-si deruleaza activitatea si in mediul online.

 

Asta pentru ca exista in continuare segmente de business in Romania pe care jucatori straini pot fi primii veniti, pionieri ai segmentului.

 

Chiar discutam despre toate acestea recent cu cei din grupul ceh MITON, un grup de investitii e-commerce cu 3 companii prezente in Romania – si alte 2 in curs de intrare pe piata locala.

 

Sag Media Communications promoveaza companii din grupul MITON de peste cinci ani.

 

7. Ce urmeaza pentru companii dupa pandemia Covid-19? Cum credeti ca vor evolua lucrurile pentru managerii care vor afaceri in crestere?

 

Daca pandemia Covid-19 ne-a confirmat un lucru, printre multe altele, aspect pe care il voi sublinia acum, este acela ca nu e suficient sa existi ca afacere, ci sa fii o afacere competitiva, vizibila, credibila, in care clientii sa aiba incredere, la care clientii sa revina.

 

Repet, nu poti trasa sabloane, sunt multe aspecte de care sa tii cont, de aceea e necesara acea strategie MarCom despre care vorbeam mai devreme.

 

Pentru fiecare client, noi realizam un audit preliminar colaborarii, in care identificam nu doar oportunitati, amenintari, atuuri si posibile minusuri ale acelui business, ci si ale intreg segmentului de activitate. De aici, extindem cu actiuni de branding, PR, marketing.

 

8. Care sunt tendintele pe care se va merge in ce priveste canalele de comunicare, promovare si vanzare dincolo de 2021? Spre ce se orienteaza managerii?

 

Un manager smart se orienteaza spre acele canale potrivite si eficiente pentru afacerea lui, indiferent de ce bugete doreste sa ruleze.

 

Bineinteles ca exista tendinte in piata spre care managerii se orienteaza pentru ca au citit despre acele tendinte, au aflat de la alti antreprenori, par a fi mai la indemana si mai avantajoase.

 

Din fericire, avem placerea de-a colabora cu clienti care inteleg ca si-au ales colaboratorii MarCom din mai multe motive – printre care si acela de-a identifica ruta cea mai potrivita pana la destinatie: atingerea eficienta a obiectivelor.


Ultimele NOUTATI

Cine poate prezice in ce directii va evolua omenirea? 5 scenarii care s-au dovedit complet gresite
Economie

Cine poate prezice in ce directii va evolua omenirea? 5 scenarii care s-au dovedit complet gresite

Identificarea directiilor generale in care urmeaza sa evolueze omenirea in viitorul mai mult sau mai putin apropiat este o chestiune de prestigiu, rezervata celor mai mari analisti si ganditori ai...
today22 Sep. 2021
Alfabetizare financiara: cum ne invatam copiii ca banii nu cresc in copaci
Economie

Alfabetizare financiara: cum ne invatam copiii ca banii nu cresc in copaci

In statisticile oficiale, Romania ocupa un loc ingrijorator la capitolul "educatie financiara". Ne gestionam banii dupa instinct, ii cheltuim in functie de impuls si privim bugetul din...
today22 Sep. 2021
7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Desi nu si-a atins tinta de vaccinare, Romania incepe, din 28 septembrie, administrarea celei de-a treiza doze
Ultima ora

Desi nu si-a atins tinta de vaccinare, Romania incepe, din 28 septembrie, administrarea celei de-a treiza doze

today22 Sep. 2021
De ce sa alegi gazduire WordPress si care sunt avantajele acestei solutii?
Ultimele stiri economice

De ce sa alegi gazduire WordPress si care sunt avantajele acestei solutii?

today22 Sep. 2021
Superman a descoperit leacul impotriva COVID-19: patul ATI
Ultima ora

Superman a descoperit leacul impotriva COVID-19: patul ATI

today22 Sep. 2021
Vesti bune pentru cine vrea bani europeni: Primul curs gratuit de programe de finantare destinat antreprenorilor
Financiar-Bancar

Vesti bune pentru cine vrea bani europeni: Primul curs gratuit de programe de finantare destinat antreprenorilor

today22 Sep. 2021

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x