Ce cumpara romanii online?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ce cumpara romanii online?
Ce cumpara romanii online?
de Redactia Manager la 02 Sep. 2019
Urmareste-ne pe Google News
achizitii onlinecumparaturi onlineelectrocasnice

Increderea romanilor in cumparaturile online a crescut sistematic iar magazinele online au devenit atractive si pentru categorii de varsta care pana recent nu erau incluse in statistici. Este adevarat ca tot segmentul de varsta 16-34 de ani este cel mai activ in magazinele online, insa persoanele de peste 45 de ani au inceput sa cumpere si ele regulat.

Este clar faptul ca romanii sunt din ce in ce mai atrasi de cumparaturile online, iar acest lucru este spus de statistici. Conform unor studii realizate de iSense Solution si de GpeC, 53% dintre romanii care au acces la internet au cumparat in 2018 cel putin o data pe luna ceva din magazinele online. Asta inseamna peste 3.2 milioane de romani.


Ce se cumpara online in Romania?

 

In ceea ce priveste produsele, cele mai vandute sunt electronicele si electrocasnicele. Acestea se vand mai ales in perioade cu reduceri, cum ar fi de sarbatori sau de Black Friday, insa reusesc si in restul anului sa atraga un numar mare de cumparatori.

Domeniul fashion atrage si el foarte multi cumparatori. Daca in cazul electronicelor si electrocasnicelor valoarea medie a achizitiilor in 12 luni este de 1098 de lei, in cazul hainelor, a pantofilor si a accesoriilor fashion romanii cheltuiesc o medie de 833 de lei pe an.

Pe lista cu produse foarte vandute in Romania intra si articolele pentru masini, sau piesele de mobilier si decoratiunile interioare. Acestea au tot o medie de aproximativ 800 de lei anual.

Nu doar produsele se vand online, insa. Serviciile ocupa un loc extrem de important pe piata cumparaturilor virtuale, pachetele turistice si serviciile hoteliere ocupand un loc fruntas in randul cheltuielilor. Astfel, media cheltuita de un roman pentru servicii turistice este de 1305 lei in fiecare an.

 

Care sunt principalele motive pentru care cumparaturile online sunt in crestere?

 

Romanii au din ce in ce mai multa incredere in magazinele online si adopta din ce in ce mai mult plata cu cardul. Increderea este, asadar, un motiv cat se poate de stabil pentru crestere. De asemenea, pe lista motivelor pot fi trecute si urmatoarele:

  • Servicii din ce in ce mai bune oferite de magazine. Procesul de comanda este din ce in ce mai facil iar modul de utilizare a magazinelor moderne este atractiv.
  • Posibilitatea de a face comparatii rapide intre ofertele magazinelor. Exista mai multe platforme care permit comparatii intre produsele similare aflate in magazine diferite. Astfel, cumparatorul poate gasi rapid cel mai bun pret.
  • O oferta din ce in ce mai variata. Aproape orice produs care poate sa fie gasit in magazinele clasice este prezent si online.
  • Economie de timp. Una dintre motivatiile cumparatorilor care aleg mediul online este timpul. Comenzile online duc la economii substantiale de timp, ceea ce este un mare atu pentru omul modern din ce in ce mai ocupat.

 

Ce criterii trebuie sa indeplineasca un magazin online pentru a castiga increderea clientilor?

 

Se pare ca majoritatea clientilor isi cumpara produsele online din magazine mari, in care au incredere. Totusi, pot fi convinsi de alte magazine atata vreme cat pretul final al produsului este afisat vizibil, cat promisiunile privind termenele de livrare sunt respectate si exista o informare cat se poate de bine pusa la punct referitoare la stocuri si la caracteristicile produselor.

Un alt element care inclina balanta spre o decizie de cumparare este review-ul. Romanii tind sa aiba mult mai multa incredere in produsele care beneficiaza de cat mai multe review-uri din partea altor cumparatori.


Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x