Pentru a performa in vanzari ai nevoie de anumite calitati, dar acestea nu garanteaza nimic. Este nevoie sa cunosti anumite lucruri esentiale, fara de care entuziasmul si determinarea nu rezista. Cei mai buni vanzatori au trecut prin toate etapele domeniului, de la incercarile si erorile de la inceputul carierei la pasii care i-au ajutat sa se ridice si mai mult. Descopera in continuare ce trebuie sa stii ca sa devii un om de vanzari bun.
Multi vanzatori aflati la inceput de cariera considera ca daca sunt carismatici, extrovertiti si vorbareti nu au nevoie de de pregatire. Aceasta atitudine predispune la suficienta, o trasatura care reduce sansele de a evolua la 0. Orice vanzator de succes are, pe langa calitatile native, si o pregatire aprofundata. Workshopurile sunt deosebit de utile in instruirea ta. Un workshop de vanzari cu Andrei Dunuta te poate ajuta sa parcurgi rapid etape esentiale in evolutia ta.
Citeste cat mai mult despre tehnici de vanzare, vorbire in public, atitudine corecta, strategii de marire a audientei si despre alte subiecte relevante. Participa la webinare, pentru ca acestea sunt accesibile si instructive. Poti afla multe lucruri utile de la ceilalti vanzatori, chiar daca esti deja un vanzator de succes. De fapt, intotdeauna ai ceva de invatat in vanzari. Investeste in educatia ta pentru a castiga bine mai tarziu.
Profesionistii vanzarilor nu se concentreaza doar pe reusita unei vanzari, ci si pe relatiile pe termen lung. Trebuie sa faci in asa fel incat clientii tai sa fie multumiti si sa aiba incredere, pentru a reveni si pentru a te recomanda si altora. Simplul fapt de a pastra legatura cu un client dupa vanzare poate face diferenta pe termen lung, pentru ca multi vanzatori nu fac asta.
Vanzarile nu sunt un domeniu potrivit pentru cei care isi doresc ca dupa incheierea programului de lucru sa nu se mai gandeasca la serviciul lor. Un vanzator bun isi trateaza jobul ca pe un rol permanent. De aceea, trebuie sa fii pregatit sa-ti sacrifici o parte din timpul liber pentru dezvoltarea relatiilor, cunoasterea domeniului in care vinzi si instruire. Daca un client te abordeaza in timpul liber, este de preferat sa-l ajuti decat sa ratezi o intelegere profitabila.
Vanzatorii buni cred in produsele sau serviciile pe care le vand. Cum ii poti convinge pe ceilalti de utilitatea achizitionarii acestora, daca tu nu esti convins? Cunoaste-ti produsul la perfectie, atat in ce priveste calitatile, cat si defectele. Gandeste-te la toate intrebarile pe care un client ti le-ar putea adresa. Pentru a face asta, este nevoie sa te pui in postura cumparatorilor si sa te gandesti la nevoile lor.
De asemenea, trebuie sa-ti cunosti concurenta. Doar astfel poti identifica aspectele pe care sa le accentuezi in discutiile cu clientii. Daca nu stii care este situatia pe piata pe care activezi, nu poti face performanta. Pe baza cunoasterii produsului si a pietei iti poti construi o strategie coerenta si eficienta.
Vanzarile sunt un domeniu de activitate dinamic, in care doar persoanele pregatite si cu o atitudine corecta rezista. Tine cont de informatiile de mai sus pentru a deveni un om de vanzari bun.
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si