CFR-istii au iesit din nou in strada. Vor salarii mai mari, dar si investitii
cfrprotestministerul transporturilor
Angajatii CFR protesteaza in acest moment in fata Ministerului Transporturilor. Aproximativ 200 de sindicalisti se afla aici, nemultumiti de faptul ca legea privind statutul personalului feroviar a fost amanat cu un an.
Actul normativ in cauza trebuia sa intre in vigoare pe 7 mai, insa aplicabilitatea lui a fost amanata cu un an.
Angajatii CFR se puteau pensiona mai devreme cu 5 ani. CFR-istii sunt nemultumiti de faptul ca nu se fac investitii in infrastructura feroviara, nu s-a achizitionat material rulant.
De asemenea, CFR-istii nu sunt multumiti nici de conditiile de munca, nici de salariile primite.
Angajatii care protesta astazi spera sa convinga autoritatile sa poarte un dialog in urma caruia sa obtina beneficiile pe care si le doresc, sa isi imbunatateasca conditiile de lucru, dar si sa determine autoritatile sa schimbe strategia ultimilor 30 de ani si sa porneasca investitiile in acest domeniu neglijat de toate Guvernele de dupa Revolutie, dupa cum afirma protestatarii.
"In majoritatea tarilor UE, investitiile in infrastructura feroviara si in material rulant nou sunt efectuate in mod regulat" / "Sistemul de transport feroviar din Romania se erodeaza de peste 30 de ani sub privirea unui STAT neputincios si nepasator"
De la inceputul anului, angajatii CFR au iesit in strada de mai multe ori, strigandu-si de fiecare data nemultumirea vizavi de conditiile de lucru, salariu si situatia generala a cailor ferate romane.
"Companiile feroviare de stat din Uniunea Europeana sunt lideri in piata transporturilor pe cale ferata, asigurand servicii de transport rapide, sigure si la preturi accesibile pentru pasageri si companii. In majoritatea tarilor UE, investitiile in infrastructura feroviara si in material rulant nou sunt efectuate in mod regulat, asigurandu-se un buget public mai mare transporturilor feroviare raportat la transportul rutier.
In contrast cu aceasta realitate europeana, sistemul de transport feroviar din Romania se erodeaza de peste 30 de ani sub privirea unui STAT neputincios si nepasator, care nu stie sau poate chiar nu vrea sa gestioneze responsabil si profitabil companiile de stat", afirmau sindicalistii, intr-un protest anterior, de luna trecuta.
Citeste si: Digitalizarea site-ului ANAF si a SPV mai are de asteptat. Situatia s-ar putea imbunatati abia din 2022
Foto: g4media. Protest 24 februarie 2021