Cum a reusit Holcim sa renunte la cea mai mare parte a documentelor tiparite

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum a reusit Holcim sa renunte la cea mai mare parte a documentelor tiparite Cum a reusit Holcim sa renunte la cea mai mare parte a documentelor tiparite
de Redactia Manager la 09 Aug. 2017 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
semnatura electronicaholcimcertsigncertificat digital

In urma cu cativa ani, mai multe companii importante din Romania au inteles perfect oportunitatea pe care le-o ofera semnatura electronica: aceea de a da valoare legala documentelor electronice si de a renunta la fluxurile de lucru bazate pe documentele tiparite.

Una dintre acele companii este Holcim, care in 2015, cu sprijinul specialistilor certSIGN, a ales sa semneze contracte si documentele suport  (acte aditionale, etc)  cu clientii sai exclusiv in format electronic, reusind astfel sa reduca fluxul de semnare a unui contract la un simplu schimb de e-mail-uri.

Daca ne gandim doar la cat timp se pierde cu un contract tiparit pe drumul sau de la un sediu la altul, realizam cata ineficienta ascunde in zilele noastre un document tiparit. Asta, in conditiile in care acelasi contract poate fi generat, semnat si arhivat in 5 minute daca este manipulat in format electronic.

“Uneori, pentru semnarea unui contract pe hartie puteam pierde chiar si cateva zile. Era un flux greoi si ineficient, care nu ne avantaja nici pe noi, nici pe clienti si care ne impacta de fiecare data cand semnam, de exemplu, un act aditional sau o anexa. De aceea, am decis sa semnam electronic toate contractele, anexele si actele aditionale. Astfel, am redus timpul necesar incheierii unui contract la doar 5-10 minute si, totodata, am eliminat costurile de transmitere a contractelor si cele de gestionare pe intreaga perioada prevazuta de legile in vigoare”, a declarat Claudiu Adam - Marketing & Sales, Commercial Business Systems Manager al Holcim (Romania) SA


Poate cel mai important castig al companiilor care lucreaza cu documente electronice este timpul pe care il economisesc si simplificarea actiunilor eliminand activitatea de rutina a angajatilor.

“Practic, ce ne-am dorit este accelerarea  procesului decizional,  eficientizand timpul necesar semnarii unui contact. Aceasta initiativa vine in intampinarea nevoilor clientilor Holcim Romania si face parte dintr-un ansamblu mult mai complex pe care l-am dezvoltat pe segmentul digitalizarii serviciilor noastre”, a adaugat Bogdan Dobre – Director Comercial al Holcim (Romania) SA.

Astazi, pentru a migra de la un mod de lucru bazat pe hartie la unul bazat pe documentele electronice, o companie are nevoie de doar trei elemente:

Certificat digital calificat – semnatura electronica pe care o creezi cu ajutorul acestuia are exact valoarea legala a semnaturii olografe, cu diferenta ca certificatul digital iti permite sa semnezi mii de documente in cateva minute.

Arhivare electronica cu valoare legala – asigura pastrarea in siguranta si disponibilitatea permanenta a documentelor electronice, pe intreg ciclul lor de viata. E o alternativa mai sigura la serviciile de stocare in cloud, intrucat respecta prevederile legii arhivarii electronice si te ajuta sa respecti, la randul tau, prevederile legii arhivelor nationale si ale codului fiscal referitoare la pastrarea documentelor.

Marcare temporala – o aplici pe documentele electronice care au implicatii legale, pentru a demonstra faptul ca ele au existat in forma respectiva la momentul cand a fost aplicata marca temporala.

Ultimele NOUTATI

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x