Cum a reusit Holcim sa renunte la cea mai mare parte a documentelor tiparite

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cum a reusit Holcim sa renunte la cea mai mare parte a documentelor tiparite Cum a reusit Holcim sa renunte la cea mai mare parte a documentelor tiparite
de Redactia Manager la 09 Aug. 2017 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
semnatura electronicaholcimcertsigncertificat digital

In urma cu cativa ani, mai multe companii importante din Romania au inteles perfect oportunitatea pe care le-o ofera semnatura electronica: aceea de a da valoare legala documentelor electronice si de a renunta la fluxurile de lucru bazate pe documentele tiparite.

Una dintre acele companii este Holcim, care in 2015, cu sprijinul specialistilor certSIGN, a ales sa semneze contracte si documentele suport  (acte aditionale, etc)  cu clientii sai exclusiv in format electronic, reusind astfel sa reduca fluxul de semnare a unui contract la un simplu schimb de e-mail-uri.

Daca ne gandim doar la cat timp se pierde cu un contract tiparit pe drumul sau de la un sediu la altul, realizam cata ineficienta ascunde in zilele noastre un document tiparit. Asta, in conditiile in care acelasi contract poate fi generat, semnat si arhivat in 5 minute daca este manipulat in format electronic.

“Uneori, pentru semnarea unui contract pe hartie puteam pierde chiar si cateva zile. Era un flux greoi si ineficient, care nu ne avantaja nici pe noi, nici pe clienti si care ne impacta de fiecare data cand semnam, de exemplu, un act aditional sau o anexa. De aceea, am decis sa semnam electronic toate contractele, anexele si actele aditionale. Astfel, am redus timpul necesar incheierii unui contract la doar 5-10 minute si, totodata, am eliminat costurile de transmitere a contractelor si cele de gestionare pe intreaga perioada prevazuta de legile in vigoare”, a declarat Claudiu Adam - Marketing & Sales, Commercial Business Systems Manager al Holcim (Romania) SA


Poate cel mai important castig al companiilor care lucreaza cu documente electronice este timpul pe care il economisesc si simplificarea actiunilor eliminand activitatea de rutina a angajatilor.

“Practic, ce ne-am dorit este accelerarea  procesului decizional,  eficientizand timpul necesar semnarii unui contact. Aceasta initiativa vine in intampinarea nevoilor clientilor Holcim Romania si face parte dintr-un ansamblu mult mai complex pe care l-am dezvoltat pe segmentul digitalizarii serviciilor noastre”, a adaugat Bogdan Dobre – Director Comercial al Holcim (Romania) SA.

Astazi, pentru a migra de la un mod de lucru bazat pe hartie la unul bazat pe documentele electronice, o companie are nevoie de doar trei elemente:

Certificat digital calificat – semnatura electronica pe care o creezi cu ajutorul acestuia are exact valoarea legala a semnaturii olografe, cu diferenta ca certificatul digital iti permite sa semnezi mii de documente in cateva minute.

Arhivare electronica cu valoare legala – asigura pastrarea in siguranta si disponibilitatea permanenta a documentelor electronice, pe intreg ciclul lor de viata. E o alternativa mai sigura la serviciile de stocare in cloud, intrucat respecta prevederile legii arhivarii electronice si te ajuta sa respecti, la randul tau, prevederile legii arhivelor nationale si ale codului fiscal referitoare la pastrarea documentelor.

Marcare temporala – o aplici pe documentele electronice care au implicatii legale, pentru a demonstra faptul ca ele au existat in forma respectiva la momentul cand a fost aplicata marca temporala.

Ultimele NOUTATI

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case
Imobiliare

Cum se va calcula noul impozit pe proprietate - de la 1 ianuarie 2026 se schimba regulile si pentru apartamente, dar si pentru case

today02 Iul. 2025
Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani
Imobiliare

Piata imobiliara, la un pas sa repete criza din 2008. Creditele ipotecare s-au prabusit, romanii nu se mai arunca sa isi cumpere case pe 30 de ani

today01 Iul. 2025
Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat
Ultimele stiri economice

Ghid oficial pentru schimbarea furnizorului de energie - documente necesare, pasi de urmat

today01 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x