CUM CRESTI MORALUL ANGAJATILOR: 5 IDEI CARE ITI VOR REVOLUTIONA COMPANIA

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CUM CRESTI MORALUL ANGAJATILOR: 5 IDEI CARE ITI VOR REVOLUTIONA COMPANIA
CUM CRESTI MORALUL ANGAJATILOR: 5 IDEI CARE ITI VOR REVOLUTIONA COMPANIA
de Redactia Manager la 25 Iun. 2018
Urmareste-ne pe Google News
iqostigara fara miros

Nu e un secret faptul ca starea de spirit a angajatilor dintr-o firma reflecta intr-o buna masura seriozitatea companiei. Acest lucru este evident mai ales in cazul activitatilor comerciale axate pe servicii si vanzari si este important pentru ca angajatii reprezinta imaginea companiei in fata clientilor.

Majorarea periodica a salariilor si unele beneficii pot imbunatati moralul angajatilor, cel putin temporar. O stare buna de spirit nu este legata insa doar de salarii competitive si bonusuri. Unele schimbari minore, care nu necesita cheltuieli iesite din comun, pot avea un impact mai mare pe termen lung.  


Iata cateva idei care pot imbunatati performanta angajatilor din firma ta, fara un efort prea mare din partea companiei:


1. RENUNTA LA PROGRAMUL FIX


O cale sigura de a imbunatati starea de spirit a angajatilor este sa le oferi alternative la programul fix de lucru, mai ales daca profilul companiei tale permite acest lucru. Cata vreme un angajat isi face treaba mai bine, nu ar trebui sa fie important intre ce ore este prezent la birou.


Nu toata lumea are performante optime la serviciu intre orele 9 si 17 sau 18: un studiu elaborat de cativa cercetatori de la colegiul american Albion a stabilit ca persoanele constiincioase lucreaza mai bine dimineata, iar cele mai deschise si extravertite dau randament mai bun seara.


In plus, orele standard de lucru inseamna mai intotdeauna ca angajatii nu mai au deloc timp sa-si rezolve micile probleme de zi cu zi. Daca in mod obisnuit trebuie sa-si ia cateva ore libere pentru un drum la Fisc, de exemplu, programul lejer le permite sa faca asta si sa ajunga si la birou, fara sa aiba nevoie de o zi intreaga.


2. SPARGE „BISERICUTELE“


Oamenii au tendinta de a se aduna in grupuri in functie de afinitati, preferinte si gusturi comune, si fac asta nu doar la locul de munca. E greu sa vorbesti despre munca in echipa, daca la fiecare ocazie echipa se imparte in cateva grupulete, fiecare cu particularitatile ei.


O metoda buna pentru a descuraja existenta unor „bisericute“ este sa favorizezi interactiunile sociale intre angajati. Ia in considerare o rearanjare a biroului care sa faciliteze comunicarea. Organizeaza mai des petreceri informale si iesiri in oras, sunt mai apreciate decat un singur eveniment formal, cum ar fi petrecerea de Craciun.


O alta strategie buna este sa te amesteci si tu printre angajatii tai.


Un manager care face o pauza alaturi de angajati poate fi nucleul in jurul caruia se aduna oameni diferiti, din departamente diferite. Asigura-te ca le acorzi tuturor atentia ta, chiar si pentru cateva minute. Daca esti fumator, foloseste un dispozitiv IQOS care doar incalzeste tutunul si nu emite fum neplacut: esti in largul tau si in grupul nefumatorilor dar si alaturi de colegii fumatori.


3. NU PIERDE TIMP PRETIOS IN SEDINTE


Multi manageri cred ca sedintele lungi si dese sunt, cum se spune, cheia marilor succese. Cu toate astea, atunci cand angajatii sunt in criza de timp si deadline-ul se apropie cu pasi repezi, o sedinta de durata este doar inca un motiv de stres.


Sedinte mai scurte inseamna eficienta si mai mult timp pentru ca angajatii sa-si termine taskurile la timp, asa ca ia masuri care sa scurteze acele intalniri care au tendinta de a se intinde ore intregi.


De exemplu, organizeaza un meeting intr-o incapere fara scaune. Nu e prea confortabil, dar avantajul este ca toata lumea va ramane la ordinea de zi stabilita, fara sa divagheze. La fel, sedintele programate inaintea pauzei de masa sau la finalul zilei de munca vor ramane scurte si la obiect, pentru ca toata lumea vrea sa ia masa sau sa se indrepte spre casa.


4. OBSERVA SI RECUNOASTE PERFORMANTA ANGAJATILOR


O alta metoda buna de a spori nivelul de satisfactie a angajatilor la locul de munca, dar si de a le oferi o motivatie in plus, este sa le observi si sa le recunosti succesele. Multi manageri considera ca nu este nevoie sa-i laude pe angajatii care isi fac treaba bine: la urma urmei, pentru asta sunt platiti, nu?


Cu toate astea, complimentele sunt intotdeauna o cale simpla si, de ce nu, ieftina pentru a ridica moralul cuiva, iar o bataie pe umar sau un mesaj personal pe e-mail pot face minuni.  


Daca vrei totusi sa pastrezi distanta fata de angajati, o solutie pentru a-i motiva si a-i complimenta fara ca acest lucru sa fie evident este sa stabilesti un sistem de premiere pentru cei care isi depasesc limitele. In acest fel, fiecare angajat poate stabili propriile obiective personale, reusitele devin un tel, nu o obligatie, iar laudele vor fi publice.


5. FORMEAZA O ECHIPA SI IN AFARA JOBULUI


Pentru multi angajati, la finalul orelor de program se incheie si orice interactiune cu ceilalti colegi. „Ne vedem maine dimineata“ este cea mai des intalnita replica la plecarea de la birou. Moralul angajatilor si, prin extensie, imaginea companiei, pot fi imbunatatite daca gasesti solutii pentru a-i aduna laolalta pe angajati si dupa program.


O iesire la o terasa sau la un restaurant sunt solutii la indemana pentru toata lumea si dau ocazia tuturor sa se vada intr-un mediu informal, departe de restrictiile si de normele de la birou.


Poti, totusi, sa gasesti o abordare inedita, cum ar fi implicarea companiei in proiecte de voluntariat. Asta le ofera angajatilor ocazia sa schimbe decorul si promoveaza, in acelasi timp, si compania: este o modalitate excelenta de a construi o reputatie pozitiva, iar implicarea in probleme sociale va da un plus de satisfactie tuturor.


La final, un minimum de efort din partea managementului poate avea efecte importante asupra starii de spirit a angajatilor: vor fi mai multumiti, mai eficienti si mai loiali. Iar asta se va rasfrange si asupra productivitatii si, pana la urma, asupra succesului companiei.


Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Protectia datelor cu caracter personal

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice

today07 Iul. 2025
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti
Companii

Harta celor mai mari salarii, pe judete - Clasamentul incepe cu 5.500 lei net/luna in Bucuresti

today06 Iul. 2025
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x