Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Cum sa tii sub control cheltuielile unui startup. Sfaturi pentru o planificare financiara eficienta


Cum sa tii sub control cheltuielile unui startup. Sfaturi pentru o planificare financiara eficienta
de la 15 Aug. 2018
Cum sa tii sub control cheltuielile unui startup. Sfaturi pentru o planificare financiara eficienta
Tags: payrollpayroll management

Atunci cand incepi o afacere, una din cele mai mari provocari este legata de distribuirea resurselor financiare. Daca strategia pentru firma ta nu include un control atent al cheltuielilor, exista riscul aparitiei unor probleme financiare care sa submineze toate celelalte eforturi. Astfel, pe langa aspecte legate de creditare si incasari a platilor, ca antreprenor, trebuie sa fii vigilent si in ceea ce priveste cheltuielile.


O afacere la inceput de drum nu isi permite sa risipeasca resursele: unul din principalele motive pentru care startup-urile esueaza este lipsa de disponibilitate financiara. Insa succesul nu presupune doar evitarea esecului; iata cateva idei pentru o planificare financiara eficienta pentru startup-ul tau:


Nu subestima organizarea si automatizarea


Bugetele de cheltuieli sunt importante, insa acestea nu rezolva doua probleme pentru care vei avea nevoie de instrumente suplimentare: schimbarile frecvente (din mediul de afaceri, legislatie si nu numai) si repetivitatea platilor. Exemplul platii salariilor poate ilustra acest aspect. Pe de o parte, au loc modificari in modalitatea de calcul, asa cum a fost cazul transferului contributiilor de la angajator la angajat, dar si mariri de salarii sau adaugarea unor noi persoane pe statul de plata. Pe de alta parte, plata salariilor este totodata o activitate destul de repetitiva, care iti poate afecta eficienta.


De aceea, nu doar companiile mari au de castigat de pe urma folosirii unui program de payroll management, ci si startup-urile. Instrumentele utile pentru organizarea si automatizarea platilor te ajuta totodata si sa planifici si sa tii sub control cheltuielile pe termen lung.


Un fond de urgenta te poate salva din situatii neplacute


Unii antreprenori amana stabilirea unui fond de urgenta, asociind aceasta actiune cu companii mai mari. De fapt, este chiar mai important pentru un startup sa aiba o plasa de siguranta financiara. Fluctuatiile financiare sunt mult mai comune pentru firmele mici, la inceput de drum, iar acestea pot avea impact asupra imaginii companiei tale. Este ideal sa economisesti bani pentru perioadele in care incasarile sunt mai reduse sau pentru situatiile in care clientii intarzie cu platile. Mediul economic nu va fi mereu unul favorabil, iar un fond pentru cheltuieli urgente te va feri de probleme financiare, potrivit Human Interest.


Prioritizeaza cheltuielile


Un antreprenor nu ar trebui sa actioneze impulsiv cu privire la cheltuielile care nu sunt esentiale pentru firma sa. Ca sa folosesti eficient resursele companiei, e bine sa imparti cheltuielile in cateva categorii, in functie de prioritati. Plata taxelor si a impozitelor are o prioritate mare, la fel ca si plata salariilor. Unele necesitati care nu sunt totusi urgente pot fi amanate sau poti incerca sa le scazi costul. De exemplu, daca ai nevoie de echipament pentru cateva proiecte, dar nu esti sigur cat de mult il vei folosi in viitor, ar putea fi o idee mai buna sa inchiriezi decat sa cumperi.


Recompenseaza angajatii care iti sunt alaturi de la inceput


Angajatii unui startup isi asuma mai multe riscuri in raport cu angajatii unei corporatii, iar munca la un startup cere eforturi suplimentare. Prin urmare, ca angajatii sa ramana implicati in succesul startup-ului si sa nu piarda din motivatie si loialitate, este nevoie de recompense concrete. Insa multe startup-uri nu isi permit sa ofere salarii competitive si beneficii similare cu cele oferite de corporatii. De aceea, potrivit Financial Samurai, antreprenorii ar trebui sa fie deschisi la ideea de a le oferi angajatilor participatie in firma - unul din lucrurile dificile pentru orice antreprenor.



Sursa foto: Shutterstock




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016