O afacere la inceput de drum nu isi permite sa risipeasca resursele: unul din principalele motive pentru care startup-urile esueaza este lipsa de disponibilitate financiara. Insa succesul nu presupune doar evitarea esecului; iata cateva idei pentru o planificare financiara eficienta pentru startup-ul tau:
Nu subestima organizarea si automatizarea
Bugetele de cheltuieli sunt importante, insa acestea nu rezolva doua probleme pentru care vei avea nevoie de instrumente suplimentare: schimbarile frecvente (din mediul de afaceri, legislatie si nu numai) si repetivitatea platilor. Exemplul platii salariilor poate ilustra acest aspect. Pe de o parte, au loc modificari in modalitatea de calcul, asa cum a fost cazul transferului contributiilor de la angajator la angajat, dar si mariri de salarii sau adaugarea unor noi persoane pe statul de plata. Pe de alta parte, plata salariilor este totodata o activitate destul de repetitiva, care iti poate afecta eficienta.
De aceea, nu doar companiile mari au de castigat de pe urma folosirii unui program de payroll management, ci si startup-urile. Instrumentele utile pentru organizarea si automatizarea platilor te ajuta totodata si sa planifici si sa tii sub control cheltuielile pe termen lung.
Un fond de urgenta te poate salva din situatii neplacute
Unii antreprenori amana stabilirea unui fond de urgenta, asociind aceasta actiune cu companii mai mari. De fapt, este chiar mai important pentru un startup sa aiba o plasa de siguranta financiara. Fluctuatiile financiare sunt mult mai comune pentru firmele mici, la inceput de drum, iar acestea pot avea impact asupra imaginii companiei tale. Este ideal sa economisesti bani pentru perioadele in care incasarile sunt mai reduse sau pentru situatiile in care clientii intarzie cu platile. Mediul economic nu va fi mereu unul favorabil, iar un fond pentru cheltuieli urgente te va feri de probleme financiare, potrivit Human Interest.
Prioritizeaza cheltuielile
Un antreprenor nu ar trebui sa actioneze impulsiv cu privire la cheltuielile care nu sunt esentiale pentru firma sa. Ca sa folosesti eficient resursele companiei, e bine sa imparti cheltuielile in cateva categorii, in functie de prioritati. Plata taxelor si a impozitelor are o prioritate mare, la fel ca si plata salariilor. Unele necesitati care nu sunt totusi urgente pot fi amanate sau poti incerca sa le scazi costul. De exemplu, daca ai nevoie de echipament pentru cateva proiecte, dar nu esti sigur cat de mult il vei folosi in viitor, ar putea fi o idee mai buna sa inchiriezi decat sa cumperi.
Recompenseaza angajatii care iti sunt alaturi de la inceput
Angajatii unui startup isi asuma mai multe riscuri in raport cu angajatii unei corporatii, iar munca la un startup cere eforturi suplimentare. Prin urmare, ca angajatii sa ramana implicati in succesul startup-ului si sa nu piarda din motivatie si loialitate, este nevoie de recompense concrete. Insa multe startup-uri nu isi permit sa ofere salarii competitive si beneficii similare cu cele oferite de corporatii. De aceea, potrivit Financial Samurai, antreprenorii ar trebui sa fie deschisi la ideea de a le oferi angajatilor participatie in firma - unul din lucrurile dificile pentru orice antreprenor.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Peste 50.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM, in primele 3 luni din 2024
OFICIAL! Ce noutati au aparut in legislatia muncii si cum trebuie gestionate de managerii HR
VENITURI incluse in adeverinta pentru pensie, conform Legii nr. 360/2023
Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz
Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor
Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului
Te-ar putea interesa si