In ultimii doi ani, progresul tehnologic a fost accelerat de necesitatea companiilor de a-si continua activitatea si chiar de a evita falimentul. Astfel, multe dintre firme au schimbat radical metodele de lucru, adaptandu-se schimbarilor care, intr-o circumstanta diferita, s-ar fi produs in mod cert mult mai lent.
Beneficiul progresului tehnologic este unul major. Sarcinile sunt duse la indeplinire cu ajutorul programelor specifice, iar timpul de executie este unul mult mai scurt. In plus, angajatii pot lucra din orice loc si pot intra in contact fara a fi nevoiti sa se intalneasca fizic intr-un spatiu comun.
Studiile au aratat ca, in urma pandemiei, angajatii isi doresc un grad mult mai mare de flexibilitate si pretuiesc libertatea pe care un loc de munca le-o ofera. Astfel, pentru a atrage angajati valorosi, firmele trebuie sa fie capabile sa satisfaca astfel de cerinte, oferind beneficii care sa fie luate in calcul de potentialii angajati.
Ba mai mult, progresul tehnologic va reprezenta un beneficiu pentru organizatia in sine, nu doar pentru angajatii acesteia. Programele sau aparaturile moderne conduc la o mai mare eficienta din partea angajatilor, dar si la scaderea costurilor de productie, spre exemplu. Clientii vor primi, pe de alta parte, servicii sau produse mai performante si intr-un timp mai scurt, fapt care incurajeaza atasamentul acestora fata de brand.
Schimbarea este un factor care poate provoca teama in randul angajatilor, reprezentand o abatere de la ritmul natural al organizatiei. Totusi, lipsa acesteia induce monotonie, daunatoare nu doar pentru firma, ci si pentru angajat.
Pentru a produce schimb?rile de ordin tehnologic, angajatii trebuie sa inteleaga pe deplin importanta acestora, dar si impactul pe care acestea il vor avea asupra muncii lor.
Daca printre beneficiile extrasalariale pe care le primesc angajatii se numara tichetele de masa, acestea trebuie livrate pe un card de bonuri. Firma poate comanda tichetele de masa pe card, prin intermediul platformei online MyEdenred, lucru care usureaza partea birocratica. Cu alte cuvinte, gestionarea comenzilor si a facturilor se face exclusiv electronic, pe platforma MyEdenred, fapt care simplifica intregul proces logistic.
Ulterior, cardul se reincarca lunar din platforma si permite efectuarea platilor rapide, utilizand tehnologia Contactless. Totodata, valoarea cumparaturilor poate fi mai mica sau mai mare decat valoarea unui tichet traditional, lucru extrem de comod pentru beneficiari.
Compania ar trebui sa se asigure ca fiecare dintre angajatii sai stie sa utilizeze calculatorul cel putin la un nivel de baza. Chiar daca, momentan, anumiti angajati nu au responsabilitatea de a lucra in programe specifice sau de a folosi un laptop, acestia trebuie instruiti astfel incat, daca vor surveni modificari in activitatea lor, sa fie pregatiti sa faca fata noilor schimbari.
De instruirea angajatilor s-ar putea ocupa chiar personalul specializat din cadrul firmei, daca organizatia dispune de astfel de oameni. In caz contrar, compania poate asigura cursuri de formare profesionala sau sesiuni de training care sa dezvolte abilitatile digitale ale personalului.
Prezenta unei companii in mediul online a devenit o necesitate, mai ales daca aceasta doreste sa ramana competitiva si sa-si pastreze pozitia pe piata.
Clientii vor aprecia o firma care este activa pe retelele de socializare si care comunica in permanenta cu toate partile interesate. O companie prezenta in mediul online, care furnizeaza informatii interesante referitoare la activitatea sa, dar ?i la produsele sau la serviciile sale, devine automat o companie credibila si mult mai usor accesibila pentru clienti.
Pentru ca prezenta pe retelele de socializare sa aiba un real impact, este importanta mentinerea unei constante, dar ?i livrarea unui continut calitativ. Angajarea unui specialist in acest domeniu este o investitie reala pe care organizatiile ar trebui sa o faca, indiferent de dimensiunea sau de pozitia lor actuala pe piata.
Este de la sine inteles ca digitalizarea cat mai multor procese este o schimbare care trebuie sa aiba loc cat mai curand. Managerii au datoria de a insufla dorinta de schimbare in randul angajatilor, prezentand beneficiile, dar si importanta acesteia. Adaptarea la noile tehnologii mentine organizatia competitiva, creand oportunitati multiple si o prezenta solida pe piata.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Suferi de artroza? Afla despre tratamentul pentru artroza, infiltratiile pentru genunchi
Romanii cu panouri solare pe casa sunt loviti de o noua lege: alta obligatie pentru prosumatori
5 Lucruri pe care sa le iei in considerare atunci cand alegi un card cadou de Paste pentru angajati
Credite online, garantate de stat, pentru plata chiriei, nunta si chiar masina second hand: vezi aici conditiile ca sa iei banii cu dobanda mica
Cum sa-ti rotunjesti salariul, stand pe telefon sau laptop: idei de facut bani online
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
Peste 50.000 de persoane angajate prin intermediul ANOFM, in primele 3 luni din 2024
OFICIAL! Ce noutati au aparut in legislatia muncii si cum trebuie gestionate de managerii HR
VENITURI incluse in adeverinta pentru pensie, conform Legii nr. 360/2023
Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz
Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor
Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului
Te-ar putea interesa si