De astazi, agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca proceseaza solicitarile de obtinere a somajului tehnic

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
De astazi, agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca proceseaza solicitarile de obtinere a somajului tehnic
De astazi, agentiile judetene pentru ocuparea fortei de munca  proceseaza solicitarile de obtinere a somajului tehnic
de Vlad Strunescu la 01 Apr. 2020
Urmareste-ne pe Google News
depunere cerere somajacte somaj tehniccerere somaj tehniccerere ajofm

Ministrul Muncii si Protectiei Sociale, Violeta Alexandru, a anuntat ca, incepând de miercuri, 1 aprilie, pot fi depuse cererile si declaratiile pe propria raspundere in vederea obtinerii sprijinului oferit de Guvern, pe perioada starii de urgenta, sub forma somajului tehnic.

Demnitarul a dat asigurari ca toate agentiile judetene sunt pregatite sa preia si sa proceseze rapid aceste solicitari si ca se vor face eforturi in vederea achitarii sumelor solicitate de angajatori intr-un termen mai scurt de 15 zile, iar, in cazul PFA, contracte de drepturi de autor, sportivi etc.  se va incerca ca platile sa se faca in mai putin de 10 zile.

Citeste si: Orange si Vodafone au achitat 60 de milioane de euro pentru prelungirea licentelor pe care le detin in banda de 2100 MHz
 
Astfel, angajatorii vor transmite online Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM), fiecare in judetul in care are sediul social, documentele necesare pentru obtinerea fondurilor de la stat in vederea acoperirii salariilor/veniturilor angajatilor lor care se afla in somaj tehnic. 
 
Fiecare AJOFM are o adresa de email dedicata pentru preluarea documentelor: numelejudet@anofm.gov.ro (ex: braila@anofm.gov.ro).
 
Aceste fonduri pot fi solicitate pentru angajatii cu contracte individuale de munca inregistrate in REVISAL si care au fost suspendate conform Codului Muncii - Legea nr. 53/2003, in baza art. 52 lit. c), pâna la incetarea starii de urgenta provocata de COVID 19.
 
Documentele necesare, care se depun si se proceseaza online sunt:
 
- cerere;
 
- declaratie pe proprie raspundere;
 
- lista cu angajatii care intra in somaj tehnic.
 
Plata fondurilor necesare catre angajatori se va face in termen de maxim 15 zile, iar plata angajatorilor catre salariatii aflati in somaj tehnic se va efectua in 3 zile.
 
Angajatul in somaj tehnic va primi 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, dar nu mai mult de 75% din câstigul salarial mediu brut, si in perioada de somaj tehnic ii vor fi achitate  CAS, CASS si impozitele aferente.
 
Angajatorii sau angajatii care vor sa obtina informatii suplimentare cu privire la acordarea somajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, numar cu tarif normal.
 
Tot de miercuri, 1 aprilie 2020, se pot transmite catre Agentiile Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala (AJPIS) documentele necesare pentru obtinerea fondurilor/sprijinului financiar de la stat pentru acoperirea veniturilor urmatoarelor categorii afectate de criza COVID 19:
 
1. PFA - uri;
 
    - intreprinderi individuale;
 
    - intreprinderi de familie;
 
    - Profesii liberale.
 
2. Sportivii, respectiv cei cu contracte de activitate sportiva, antrenorii, arbitrii etc.
 
3. Persoanele fizice cu drepturi de autor si drepturi conexe (ex. scriitori, compozitori, fotografi, artisti plastici)
 
Conditia de baza pe care aceste categorii de persoane trebuie sa o indeplineasca pentru a beneficia de sprijinul financiar de la stat este intreruperea activitatii ca urmare a starii de urgenta determinata de COVID 19.
 
Documentele care trebuie depuse:
 
- cerere;
 
- declaratie pe proprie raspundere;
 
- alte acte ce pot ajuta in solutionarea solicitarii (ex: extras de cont bancar).
 
Persoanele care vor sa obtina informatii suplimentare privind obtinerea sprijinului acordat de stat prin ANPIS, pot apela urmatoarele numere de telefon: 0786.59.46.87; 0786.56.09.30; 0786.56.09.22; 0786.16.95.92; 0786.39.39.86, iar adresele de email din fiecare judet, unde pot fi trimise documentele pot fi gasite aici: http://www.mmanpis.ro/wp-content/uploads/2020/03/EMAIL-PLATI-COVID.pdf
 
Ministrul Muncii si Protectiei Sociale a precizat ca depunerea documentelor, pentru pentru perioada  16-31 martie 2020, se face intre 1-10 aprilie.

Citeste si: Ce conditii trebuie sa indeplineasca parintii pentru a primi 150 de euro de la stat ca sa plateasca o bona
 
Cuantumul ce va fi acoperit din bugetul de stat, in cazul sportivilor este de 75% din drepturile in bani aferente contraprestatiei activitatii sportive, dar nu mai mult de 75% din câstigul salarial mediu brut.
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x