Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Despre marketingul online, o radiografie a pietei inainte de TeCOMM 2017


Despre marketingul online, o radiografie a pietei inainte de TeCOMM 2017
de la 11 Apr. 2017
Despre marketingul online, o radiografie a pietei inainte de TeCOMM 2017
Tags: marketing onlineseotecommovidiu joitaecommercemagazin online

Pentru o radiografie a pietei online la inceput de 2017, am stat de vorba cu Ovidiu Joita, unul dintre cei mai vechi specialisti de marketing online din Romania, speaker si moderator la TeCOMM eCommerce Conference&Expo Bucuresti (un eveniment premium pentru piata online, ce va avea loc in perioada 26 - 27 aprilie 2017, la hotelul Radisson Blu*****). Ovidiu este CEO al agentiei digitale iAgency.ro, una dintre agentiile de top in serviciile de Search Engine Marketing (SEM - optimizare SEO).

Reporter: Aveti o experienta de peste 15 ani în domeniul marketing-ului si al publicitatii. Cum s-a schimbat piata in acest domeniu, in ultimii ani?

Ovidiu Joita: Domeniul publicitatii si al marketingului sunt domenii aflate in permanenta schimbare, sunt domenii care necesita creativitate si viziune. Asa ca, pentru a putea avea o comunicare activa si coerenta cu publicul tinta, trebuie sa fim constant in pas cu schimbarile ce intervin in societate, in mentalitatea consumatorului si in modul in care acesta percepe activitatea de achizitie online. Din fericire, lucrurile s-au schimbat din 2008 si pana acum, in ceea ce priveste modalitatea de orientare a bugetului pentru promovare. Daca la inceput de criza, marketerii aveau un buget mic pe care incercau sa-l directioneze catre alte canale decat cele conventionale, in 2017, orice antreprenor este constient de importanta unei prezente relevante in mediul online.

Ceea ce poate fi vazut ca un dezavantaj momentan este lipsa unei scoli sau a unor cursuri de calitate pentru marketingul online, care sa pregateasca in mod practic (si nu doar teoretic) directorii de marketing pentru a face fata situatiilor complexe cu care cele mai multe branduri se confrunta in prezent. Totusi, este un lucru extraordinar ca exista evenimente precum TeCOMM, la care ar fi bine sa vina un numar cat mai mare de persoane implicate in activitatea de marketing, pentru a participa la workshop-uri si conferinte prezentate de oameni cu experienta in domeniul online. Este poate, cea mai simpla modalitate pentru un marketer sa fie conectat la cele mai noi informatii, care sa-l ajute sa-si aleaga potentialii furnizori de servicii.

R: Ati lucrat predominant in domeniul online. Care sunt cerintele actuale in acest sector?

OJ: Cerintele nu sunt foarte diferite de cele ale marketingului sau ale publicitatii clasice. Orice afacere are nevoie de trei coordonate esentiale: clientii (generatori de vanzari), recuperarea investitiei si profitul, bineinteles. Atat timp cat investitia este recuperata si aduce dupa sine profit, totul este in regula. Poate ca modul in care oamenii reactioneaza la un mesaj prost transmis sau o campanie mai putin buna ar putea reprezenta o diferenta fata de marketingul clasic. In mediul online, publicul te va taxa rapid pentru orice mesaj lipsit de consistenta, “nesarat” sau gresit. In plus, rezultatele sunt masurabile si pot fi rapid cuantificate, cu o precizie destul de mare a indicatorilor de evaluare ai unei campanii online.

R: Ce impact a avut dezvoltarea continua a tehnologiei in privinta marketing-ului si a publicitatii online?

OJ: Continua dezvoltare a tehnologiei a generat cresterea numarului de oameni prezenti in mediul online, cu varste, venituri, niveluri de educatie si cultura diferite. Comertul online se dezvolta si el de la an la an, in multe dintre statele occidentale depasindu-l chiar pe cel clasic. Marketerii si antreprenorii care nu sunt prezenti intr-un mod eficient in mediul online vor pierde mult teren in fata celor care stiu sa se promoveze corect.

R: In urma cu 9 ani ati fondat iAgency.ro, agentie de SEO si marketing online, in portofoliul careia se regasesc nume importante de clienti. Ce inseamna, de fapt, iAgency si de unde a pornit ideea infiintarii agentiei?

OJ: La inceputul crizei economice din 2008 eram implicat in activitatea publicitatii clasice, dar am simtit ca bugetele de marketing ale companiilor se micsoreaza substantial intr-un ritm alert. Concomitent, oamenii de business puneau tot mai mult accent pe identificarea celor mai ieftine solutii de publicitate, iar mediul online incepea sa contureze aceste solutii. Cu ceva experienta in vanzari si publicitate, am luat decizia de a muta intregul business in mediul online prin crearea agentiei iAgency. Desi ne aflam in plina criza economica, iAgency a reusit sa se dezvolte in acea perioada, oferindu-mi satisfactia unei activitati care-mi placea, schimband doar modalitatea de abordare si canalul de comunicare.

R: Tendinta anului in eCommerce este Storytelling-ul, conform unor studii realizate inca de anul trecut. Cum putem spune o poveste pentru a-l convinge pe vizitator sa devina cumparator?

OJ: La iAgency ne ocupam destul de mult cu Search Engine Marketing, asa ca pot afirma ca motorul de cautare Google s-a indreptat in ultimii ani tot catre continutul de calitate, impingand astfel brandurile sa comunice  catre audienta lor tot prin intermediul unor mesaje si informatii de calitate, punand accent pe user-experience (modul in care utilizatorii interactioneaza cu continutul). Poate ca tocmai de aici a pornit si acest curent al storytelling-ului - coerent si relevant.

Si cum peste 93% dintre romani folosesc Google ca motor de cautare principal, specialistii in marketing au inceput sa ridice standardele de calitate in continutul si mesajele transmise online. Acelasi lucru se intampla si in retelele sociale (Ex: Facebook), unde utilizatorii interactioneaza tot mai mult cu mesajele comunicate de branduri.

In conditiile unei concurente atat de mari intre afacerile din acelasi domeniu de activitate, avantajul competitiv al companiilor ajunge sa fie chiar modul de comunicare. Nu toate povestile vand astazi, ci doar povestile bune, povestile cu esenta si care pot deveni utile, intr-un fel sau altul, consumatorilor.

R: Cum credeti ca se va dezvolta in timp marketing-ul online?

OJ: Asa cum am spus mai devreme, sunt increzator in perspectivele de viitor ale acestui domeniu. Inca se scriu principii ale marketingului online si cum acest domeniu este in continua dezvoltare, se vor mai scrie multi ani de acum inainte. Consider ca internetul va ajunge sa reprezinte canalul principal de comunicare, chiar si televiziunile incep sa constientizeze importanta mediului online si sa faca pasi mari in aceasta directie. Momentan exista o cerere enorma pentru serviciile digitale, insa din pacate putine firme de profil se ridica la nivelul de calitate necesar unei evolutii pozitive. Am intampinat multe situatii in care ne-au venit clienti nemultumiti, dezamagiti de serviciile pe care anumite companii si freelanceri (inca se mai apeleaza la colaborari cu freelanceri) le oferisera. Este mai mult decat evident ca in viitorul apropiat va exista o pregatire mai intensa a oamenilor de marketing, iar companiile care investesc in advertising vor putea sa faca mai bine diferenta intre un furnizor cu experienta, capabil sa ofere servicii de calitate si o firma axata doar pe profit, care nu pune pret pe clientii sai si pe nevoile reale de business ale acestora.

R: Care sunt top 3 probleme cu care se confrunta magazinele online din Romania?

OJ: Problemele cu care se confrunta comertul online sunt numeroase, asa cum sunt in orice afacere. O sa enumar cateva, care imi vin acum in minte. Probabil ca forta de munca nepregatita sa faca fata cerintelor actuale ar fi una dintre cele mai importante aspecte.

Nu exista scoli sau cursuri de calitate, doar experienta dobandita in timp, dar fiind vorba despre un domeniu relativ nou, oamenii capabili nu sunt chiar atat de usor de gasit. De asemenea, un control mai riguros al statului in ceea ce priveste siguranta clientului in mediul online ar putea fi de un real folos, pentru ca inca exista magazine online aflate in ilegalitate, care dispar peste noapte si care nu prezinta pe site nici macar un minim de informatii legate de datele firmei. Inca este o piata libera si necontrolata eficient si este destul de dificil pentru firmele care isi achita taxele la stat sa concureze cu preturile celor care lucreaza „la negru”.

Sistemul de livrare a comenzilor ar fi o a treia problema care dezamageste de cele mai multe ori clientul si il face sa se indrepte catre cumparaturile clasice. De cele mai multe ori, curieratul nu reuseste sa faca fata volumului de livrari din perioada campaniilor promotionale si a reducerilor masive practicate de catre site-urile de ecommerce.

Workshop-ul pe care il voi sustine in cadrul conferintei TeCOMM Bucuresti va livra informatii interesante si de actualitate despre cele mai noi tendinte in marketingul “organic”, asa ca astept un numar cat mai mare de marketeri in sala. Un astfel de eveniment poate genera cunostinte esentiale, necesare oricarui marketer pentru a activa cu succes in acest domeniu, chiar si in lipsa unor cursuri specializate.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016