Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Fostul sef CFR SA: Am fost demis pentru ca am refuzat sa semnez contracte cu ...


Fostul sef CFR SA: Am fost demis pentru ca am refuzat sa semnez contracte cu ...
de la 22 Oct. 2019
Fostul sef CFR SA: Am fost demis pentru ca am refuzat sa semnez contracte cu ...
Tags: cfr saconstantin axiniamadalina mezeitaromrazvan cucministrul transporturilor

In plin scandal la TAROM, DNA mai investigheaza un caz din transporturi. Este vorba despre demiterea din functie a sefului CFR S.A, care acuza ca a fost dat afara de pe pozitia de director al companiei, pentru ca ar fi refuzat sa semneze contracte cu probleme.


Directorul general al CFR SA, Constantin Axinia, a fost demis din functie luni, pe 14 octombrie, de Consiliul de Administratie al companiei.
 
Axinia sustine ca motivul demiterii sale ar fi faptul ca a refuzat o solicitare de la ministrul Transporturilor, Razvan Cuc. Fostul director al CFR SA spune ca ministrul i-ar fi cerut sa semneze un contract de investitii fara hotararea definitiva a unei instate. Fostul sef de la CFR explica faptul ca acest lucru nu era posibil si putea primi o amenda usturatoare, contractul avand o valoare "de cateva sute de milioane de euro".
 
Mai mult decat atat, puncteaza Axinia, departamentul juridic al companiei i-ar fi recomandat sa nu semneze acel contract.
 
"Domnul ministru mi-a spus sa fac ceva si nu am facut: de semnat un contract fara sa astept o hotarare a instantei definitiva, ca sa pot semna un contract. Pe legislatie puteam sa semnez contractul, dar intram sub incidenta unei alte legi care spunea ca daca instanta superioara anuleaza hotararea de tribunal voi fi pasibil de o amenda cuprinsa intre 1-3% din valoarea contractului", a spus Axinia, care a adaugat ca valoarea contractului este "de cateva sute de milioane de euro".
 
Citeste mai multe despre motivul demiterii lui Constantin Axinia
 
Saptamana aceasta, insa, DNA ar fi intrat pe fir.  Axinia a declarat ca a fost marti dimineata sa dea declaratii, in calitate de martor, in fata procurorilor anticoruptie.
 
”Sunt chemat in calitate de martor, e legat si de plecarea mea, am primit un telefon de la DNA saptamana trecuta in care am fost invitat aici in calitate de martor”, a spus Axinia, care a spus ca nu a semnat contractul pentru ca ”era riscant pentru companie si pentru mine”. Intrebat daca destituirea de la CFR are legatura directa cu nesemnarea contractului, Axinia a spus ”posibil”. Citeste mai departe pe G4Media.ro
 

DNA mai investigheaza un caz, in care este implicat tot Razvan Cuc, ministrul Transporturilor. Sefa TAROM acuza ca a fost demisa pentru ca a refuzat un ordin dat de Razvan Cuc


Povestea incepe in ziua votului asupra motiunii de cenzura. Atunci incepe in fapt fiindca pana in urma cu cateva zile, situatia nu era cunoscuta.
 
Insa o declaratie a lui Ludovic Orban de saptamana trecuta a adus totul in atentia publica. Liderul PNL a spus ca demiterea sefei TAROM are la baza refuzul acesteia de a intarzia sau chiar de a anula zboruri catre Bucuresti in ziua motiunii, asa cum i-ar fi ordonat ministrul Transporturilor, Razvan Cuc.
 
Madalina Mezei, fosta sefa TAROM, a iesit la randul ei cu declaratii publice, confirmand spusele lui Orban si acuzand faptul ca a fost schimbata de la sefia TAROM din cauza ca ar fi refuzat sa ii puna la dispozitie ministrului Transporturilor, Razvan Cuc, lista cu numele parlamentarilor care aveau zboruri spre Bucuresti in ziua votului motiunii de cenzura.
 
"Orice zi in care raman la butoane, ministri habarnisti certati cu legea, face rau Romaniei. Uitati ce face Cuc pe ultima suta de metri. Pentru ca oamenii refuza sa semnze contracte ilegale, comenzi care sunt contrare legii. Uitati-va la demiterea directorului TAROM. In spatele acestei decizii, sa va aduceti aminte informatia cu incercarea de a tine avionul la sol si de a determina intarzieri la motiunea de cenzura", a spus liderul PNL.

Citeste aici: Sefa TAROM acuza ca a fost demisa fiindca nu a BLOCAT zborurile catre Bucuresti in ZIUA MOTIUNII. Premierul si-a trimis Corpul de control la TAROM si MJ
 

Mai mult decat atat, Mezei a spus ca ii va face plangere panala ministrului Transporturilor

 
"Asta este intuitia mea, da, este adevarat. Informatiile care circula sunt adevarate. Domnul Cuc s-a razbunat pe mine si m-a demis in cel mai josnic mod. Sunt niste aspecte care circula, domnul Orban le-a declarat, le-a aflat nu stiu din ce sursa. Eu pot doar sa confirm. Am sa fac plangere penala impotriva domnului ministru Cuc.
 
Consiliul de Administratie este o unealta, au invocat niste motive care nu stau in picioare si le-am demonstrat prin toate documentele din partea partenerilor cu care am intrat in discutii”, a spus Madalina Mezei.
 
Fosta sefa TAROM a mai precizat ca, desi a fost chemata la conducerea companiei pentru a "salva" Taromul, a fost data jos "ca hotii noaptea".
 
"Am venit aici chemata sa salvez TAROM, asa mi s-a spus. «Vrem sa salvam Taromul si ne bazam pe dumneavoastra», a spus domnul ministru, apoi m-a dat jos ca hotii noaptea. Nu pot sa permit asa ceva, pentru bunul mers al societatii si pentru libertatea de exprimare si pentru libertatea poporului acestuia.
 
Nu vreau sa fiu implicata intr-o lupta, aleg sa raman in zona profesionistului. Politicul trebuie sa ne lase in pace sa ne facem treaba sa reusim ocupam un loc pe aceasta piata extrem de competitiva, in care orice decizie gresita poate sa ne duca intr-o zona de insolventa”, a mai declarat fostul director al TAROM, Madalina Mezei.
 

Cuc spune ca Mezei minte 

 
Ca prima reactie la cele spuse de Mezei, Razvan Cuc a scris vineri o postare pe Facebook, in care o acuza pe fosta directoare de la TAROM ca minte.
 
"Se pare ca fosta doamna director general Tarom nu a inteles ca daca nu face treaba, va sta cu mandatul pe masa Consiliului de Administratie
 
Nu inteleg supararea unor directori de Companii care atunci cand nu isi indeplinesc obiectivele pe care si le-au asumat, la preluarea mandatului, vin acum si se dau victime. Doamna Mezei trebuia sa-si asume intarzierile manageriale trasate de catre CA. Trebuia sa faca restructurarea Tarom, trebuia sa fie livrat deja primul avion ATR, trebuia sa nu incerce sa faca anumite jocuri in favoarea unor grupuri din Companie.
 
Minciunile pe care le arunca acum pe piata, crezand ca cineva ar putea sa-i securizeze pozitia de director general, nu au nicio acoperire. Daca cineva i-ar fi cerut asa ceva, ar fi trebuit sa iasa public, atunci, si sa spuna lucrurilor pe nume. Or, doamna a asteptat pana acum momentul oportun pentru ea, crezand ca va deveni o victima a cuiva si va reusi sa ramana in functie cu sprijinul stiut numai de ea.
 
Trebuie sa stie ca in functie nu o tine decat munca, nu jocurile de culise. Inteleg ca nu a avut nimic impotriva cu revocarea si ca asa cum a venit, asa pleaca. Sa-si caute acum o alta scuza, mi se pare lipsit de substanta. Probabil ca a cazut victima grupurilor de pile si relatii din Companie. Nu ma razboiesc cu doamna Mezei, dar cred ca nu a inteles ceva din functia pe care a detinut-o. Functia de director general al Tarom nu se compara cu cea de sef de reprezentanta de la Bruxelles, unde facea rezervari de bilete sau protocol pentru prietenii care veneau in vizita.
 
Aici trebuie luate decizii manageriale in interesul Companiei, nu sa stai si sa astepti dupa un „ok” care vine din partea apropiatilor. In consecinta, doamna Mezei, intoarceti-va acolo unde stiti cel mai bine activitatea: la ticketing si protocol", a scris ministrul Transporturilor.
 

Razvan Cuc s-a razgandit si recunoaste ca a cerut lista pasagerilor TAROM in ziua motiunii

 
 Cuc revine cu noi precizari asupra situatiei si spune ca a intrebat-o pe Mezei ce parlamentari zboara si daca totul este in regula, daca "isi fac cursele cum trebuie".
 
"Am intrebat-o, intr-adevar, pe doamna Mezei, ce parlamentari zboara, daca totul este in regula, si daca isi fac cursele cum trebuie”, a declarat Razvan Cuc.
 
"Nu aveam eu ca ministru cum sa intarzii niste aeronave TAROM”, a declarat Razvan Cuc. "Am intrebat-o ce parlamentari vin, ca sa stiu ca totul e in regula”, a recunoscut insa ministrul Cuc.
 
Mai mult decat atat, Cuc a spus ca s-a intalnit miercuri seara cu Mezei.
 
"Dansa m-a contactat, mi-a spus ca trebuie sa-mi comunice ceva important. M-am intalnit pe la 21:30. A venit insotita de fratele ei. Mi-e spus ca ar fi contactat-o cineva de la SRI care i-ar fi spus de niste aeronava ca vor fi retinute la sol”, a declarat ministrul demis.
 
"Eu nu am contactat pe nimeni de la SRI. I-am spus ca nu stiu si nu ma intereseaza. Eu, la randul meu, am un contact institutional cu SRI si daca exista o asemenea informatie, sunt convins ca in primul rand m-ar fi instiintat pe mine. I-am cerut doamnei Mezei sa-mi prezinte si mie numele persoanei de la SRI care a sunat-o sa-i spuna de aceste curse. Atata tot. Si dansa nu mi-a raspuns la niciun mesaj”, a declarat Razvan Cuc.
 
Insa cu doar cateva ore inainte si Mezei mai daduse amanute asupra presupusului ordin pe care l-ar fi primit de la Cuc:
 
"Mi-a cerut domnul ministru sa identific senatorii si deputatii aflati la bord. I-am aratat, dupa care a zis ca ma contacteaza a doua zi sa imi spuna finalul deciziei dumnealui. (..) A doua zi domnul ministru m-a chemat si mi-a spus ca trebuie sa anulam una dintre curse si ca sa procedez in sensul asta. Si atunci i-am spus ca din pacate asta nu sta in puterea mea”, a spus Mezei.
 
Totodata, Cuc a spus ca va prezenta in fata procurorilor DNA documente care ii atesta nevinovatia.
 
Citeste aici: Cuc s-a razgandit si recunoaste ca a cerut lista pasagerilor TAROM in ZIUA MOTIUNII
 

DNA a intrat pe fir


Surse din interiorul institutiei spun ca in cauza s-a deschis un dosar penal pentru abuz in serviciu, iar Madalina Mezei s-a prezentat luni la DNA pentru a da declaratii.

Citeste aici: DNA a intrat pe fir in scandalul TAROM. Fosta sefa companiei, audiata la DNA
 


Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016