Guvernul, de doi ani in cautarea formei ideale pentru TAXA AUTO

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Guvernul, de doi ani in cautarea formei ideale pentru TAXA AUTO
Guvernul, de doi ani in cautarea formei ideale pentru TAXA AUTO
de Magda Florea la 19 Dec. 2018
Urmareste-ne pe Google News
taxa auto 2018timbru mediumasini second handpoluare

Guvernul a tot promis in ultimii doi ani ca va gasi o formula pentru taxa auto, insa, marti, ministrul Mediului, Gratiela Garilescu, a declarat ca o astfel de taxa nu exista in prezent. Membrii cabinetului executiv au oferit in acesti doi ani termene peste termene, ultimul fiind finalul acestui an, dar se pare ca vom pasi in 2019 fara un proiect legislativ pe aceasta tema.

Ministrul Mediului: "Matematica nu este usoara"

 
"Pana la ora actuala, o forma care sa fie agreata (o noua taxa auto - n.red.), care sa nu aiba niciun fel de dubiu, care sa nu avem repercusiuni majore din punct de vedere financiar asupra noastra a fiecaruia, lucru pe care nu mi-l doresc, este ca nu s-a gasit inca optimul care sa poata sa confere, cumulate, toate plangerile care au fost depuse in decursul anilor, astfel incat sa nu avem niciun fel de probleme din punct de vedere juridic", a declarat, marti, Gratiela Gavrilescu, ministrul Mediului.
 
In completarea explicatiilor, ministrul Mediului a precizat faptul ca "matematica nu este usoara in elaborarea unui astfel de proiect", facand trimitere la faptul ca sunt necesare calcule complexe si analize serioase inainte de a-i pune pe romani sa plateasca o noua taxa auto. Deci, formula trebuie foarte bine gandita.
 
Ca atare, nu avem forma finala, pentru ca nu este usor, sunt cumuli si cumuli de calcule. Matematica nu este usoara", adauga Gavrilescu.
 
Intrebata daca are un orizont de timp in ceea ce priveste o noua taxa, Gratiela Gavrilescu a declarat ca nu vrea sa mai promita nimic.

Citeste si: Modificari de ultima ora la Pilonul II de pensii

Romania, cimitirul masinilor second hand din Vest

 
Din 2016 pana in prezent, de cand Romania nu mai are o taxa auto, tara noastra s-a transformat in "cimitirul masinilor din Vest". Strazile s-au umplut de masinile vechi ale nemtilor, mai ales, poluandu-ne orasele si aglomerand traficul intr-un mod infernal.
 
Un studiu realizat de ONG-urile de mediu Transport & Environment si 2Celsius arata ca, doar in 2017, Romania a importat aproape 520.000 de autoturisme second-hand, peste 70% dintre acestea fiind diesel-uri poluante. Aceasta este o cota deosebit de mare fata de celelalte tari (o treime in Bulgaria si 40% in Polonia).
 
Totodata, peste 80% din diesel-uri au fost produse inainte de 2011, adica inainte de intrarea in vigoare a standardelor Euro 5 pentru toate autoturismele - care necesitau filtre de particule diesel (DPF) . Asta inseamna ca majoritatea acestor autoturisme importate nu sunt echipate cu DPF standard si, prin urmare, emit particule fine periculoase care pot cauza aparitia cancerului.
 
In ceea ce priveste dioxidul de azot toxic (NO2), lucrurile stau la fel de grav: diesel-urile importate in Romania anul trecut emit, in medie, de peste 12,5 ori actuala limita a NOx Euro 6 - sau, in cifre absolute, 1.014 mg/km in loc de 80mg/km (necesara pentru autoturismele aflate in vanzare astazi), similar nivelului de la diesel-urile importate in Bulgaria sau Polonia.
 
Inca de la eliminarea timbrului de mediu, care era oricum ilegal in forma impusa tot de guvernele PSD, social-democratii si partenerii lor de la ALDE au anuntat ca lucreaza la o noua formula care sa-i pedepseasca pe poluatori. Poate ... anul viitor!

Citeste si: Guvernul plafoneaza pretul gazelor pe 3 ani, atat pentru consumatorii casnici, cat si pentru cei industriali

Sursa foto: pexels.com
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?
Companii

Ghidul angajatorului. De ce este vitala monitorizarea timpului de lucru al salariatilor?

today19 Mar. 2024
Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency
Comunicate

Primii speakeri anuntati la GPeC SUMMIT 20-21 Mai & start la inscrieri in programul GPeC Proficiency

today19 Mar. 2024
Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e  si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori

today19 Mar. 2024
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Economie

In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari

today19 Mar. 2024
Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora

today18 Mar. 2024
Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile
Sanatate

Eficienta fertilizarii in vitro (FIV) pentru cuplurile infertile

today18 Mar. 2024
Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi, Telefoane Mobile

Instalarea de camere de supraveghere in firma, decizia unui adevarat manager

today18 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii
Financiar-Bancar

Probleme neasteptate cu e-Factura: ce piedici au mai descoperit patronii

today19 Mar. 2024
Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e  si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Marea teapa cu masini electrice: la teste s-a aflat ca autonomia reala e si cu o treime mai mica decat cea promisa de producatori

today19 Mar. 2024
In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari
Economie

In Romania muncesc in jur de 5 milioane de oameni, peste 1,2 milioane sunt bugetari

today19 Mar. 2024
Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora
Stiri IT 2022, Tenhologie si Gadgeturi,...

Diferite tipuri de notebook-uri si avantajele acestora

today18 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x