Sigur, cu totii am vazut acele imagini de birouri de vis de pe retelele de socializare. Ce nu spun insa pozele e faptul ca birourile respective, admirate de multa lume, sunt de cele mai multe ori rezultatul muncii asidue a designerilor de interior contractati de companii pentru a crea spatii cat mai atragatoare pentru angajatii lor, intr-un efort bine pus la punct de reducere a fluctuațiilor de personal.
Reamenajarea unui spatiu corporate depinde in principal de doi factori: restrictiile de spatiu si tipul de companie. Cum restrictiile de spatiu sunt, de cele mai multe ori, foarte greu de depasit, ramane sa gasesti un layout care sa corespunda atmosferei. Astfel, de exemplu, daca in compania ta este apreciat un nivel mai ridicat de colaborare, poti incerca sa aranjati birourile astfel incat sa creati insule de lucru, dar si spatii private pentru intalniri si mici sedinte creative pentru colegi.
Un layout de birouri puse in clustere, intr-un spatiu deschis, seamana putin cu organizarea din redactiile de stiri. Acest aranjament este ideal pentru companiile in care comunicarea dintre colegi este esentiala si unde au loc multe intalniri nepregatite. Colegii care nu au timp pentru a rezerva o sala de sedinte sau angajatii care au nevoie de o intalnire rapida pentru a decide mici taskuri vor aprecia cu siguranta acest aranjament. Pentru aceasta, poti crea birouri de tip floare, de doua pana la cinci birouri. Elimina peretii despartitori dintre birouri si folositi spatiile libere pentru a aseza canapele, o masa sau chiar fotolii din puf.
Acest tip de aranjament este ideal daca ai sediul intr-un spatiu cu multa lumina naturala, de care poti profita. Creste ponderea iluminatului natural adaugand cateva oglinzi, becuri sau leduri cu lumina calda si mobilier in culori deschise, care sa reflecte lumina. Iar pentru a completa ambianta de spatiu natural poti folosi flori si plante de apartament ce vor crea o atmosfera si mai placuta. Iar daca iti faci griji ca angajatii s-ar putea sa nu le ingrijeasca cum trebuie, poti folosi o gama variata de flori si plante artificiale, care arata exact precum cele naturale, inclusiv cu textura si chiar imperfectiunile celor din urma.
Ce pare mai potrivit pentru o companie aflata la inceput de drum daca nu flexibilitatea? Poti recrea un spatiu de lucru specific startupurilor cu cateva piese simple de mobilier si ceva creativitate. Birouri de tip standing, bancute asezate de-a lungul peretilor, canapele confortabile si poate mici standuri lipite de pereti sau stalpii interiori pot recrea o atmosfera de cafenea, atat de propice startupurilor pline de energie si creativitate. Si, sa nu uitam, pentru intalniri neasteptate de brainstorming e important ca angajatii sa poata utiliza laptopuri pentru o mobilitate mare in cadrul acestui spatiu.
Daca totusi stilurile de mai sus nu par sa se potriveasca foarte bine companiei, sau pur si simplu exista suficient de multi angajati ori departamente diferite incat este nevoie de mai multe stiluri, poti sa le combini intr-un spatiu multi-mediu. Este o activitate in care poti prelua ideile angajatilor si, mai mult, ii poti implica direct in rearanjarea spatiului de lucru. Poti folosi materiale si decoratiuni simple, precum ramele si mesele din lemn, sau mici rafturi si biblioteci care pot delimita spatiile de lucru fara sa fie necesari pereti despartitori. Atentie doar sa nu transformi aceasta activitate intr-una care sa acapareze tot timpul si sa dauneze in cele din urma productivitatii.
Sursa foto: Shutterstock
Ultimele NOUTATI
Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Partenerii nostri
Nulitatea unei clauze din contractul colectiv - prevederi legale si renegocierea CCM
Instructiuni proprii SSM pentru lucrul in echipa - [MODEL] si prevederi legale
Declaratia 394: Termenul de depunere in iulie si studiu de caz pentru completare fara erori
Recipisa: Ce este, la ce foloseste si exemplu practic pentru contabili
Te-ar putea interesa si
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri