Modificarile la Codul fiscal mai sperie o industrie. Alti oameni de afaceri trag semnalul de alarma
modificari fiscalecod fiscalcodul fiscal 2024
Sectorul privat romanesc nu mai conteneste in a trage Guvernul de maneca responsabilitatii si de a-i arata ca prin modificarile fiscale care se vehiculeaza in spatiul public nu ar reusi decat sa ingroape orice firma romaneasca productiva.
De data aceasta, cartonasul rosu e ridicat de industria auto.
Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM) transmite ca se asteapta la un impact negativ asupra sectorului auto romanesc, daca
modificarile fiscale vor intra in vigoare.
La fel ca antreprenorii din alte industrii si sectoare de activitate, si de aici se reclama lipsa predictibilitatii fiscale, inadmisibile intr-o tara europeana in anul de gratie 2023!
"ACAROM a luat act cu ingrijorare de intentia Guvernului Romaniei de a introduce masuri fiscale ce pot impacta mediul de afaceri, menite sa reduca deficitul bugetar (...) Lipsa de predictibilitate fiscala sau legislativa, a dialogului cu mediul de afaceri, lipsa unor studii de impact pe termen scurt, mediu si lung inainte de luarea unor asemenea decizii va avea un impact negativ asupra sectorului auto national, ducand la renuntarea la planurile de investitii in curs, la scaderea atractivitatii Romaniei ca posibila destinatie pentru proiecte noi si implicit la pierderea unui numar important de locuri de munca.
Trebuie sa reamintim ca ne aflam intr-un mediu economic volatil atat la nivel european, cat si la nivel national, si orice schimbare neprevazuta in legislatia fiscala va conduce automat la dezechilibre macroeconomice, iar un tratament fiscal aplicat diferit companiilor va genera cu siguranta efecte negative asupra planurilor de afaceri si de dezvioltare a companiilor impactate", sustin reprezentantii constructorilor auto.
Sectorul auto se plange ca provocarile nu se mai termina
"Motorul industriei romanesti, sectorul auto, a intampinat numeroase provocari pe parcursul ultimilor ani: mai intai pandemia cu un efect imediat de incetinire a businessului, apoi criza semiconductorilor, conflictul din Ucraina, cresterea preturilor utilitatilor, marfurilor si muncii adaugand o povara imensa asupra bugetelor companiilor.
In plus, industria noastra se afla in centrul unei profunde transformari, toate vehiculele electrice, conectate si autonome urmand sa fie produse in facilitati de productie neutre din perspectiva emisiilor de carbon.Consideram ca aceasta revolutie tehnologica este o mare sansa pentru Romania de a-si reconfirma pozitia in industria auto europeana, in special in competitia cu Ungaria, Polonia, Republica Ceha si Slovacia. Acest moment reprezinta o oportunitate pentru Romania de a reduce decalajul si a-si consolida pozitia la nivel european.
Desigur, aceasta revolutie de mari dimensiuni necesita un parteneriat puternic intre companii, autoritati si asociatii si eforturi comune din partea tuturor si, mai important, necesita investitii mari care pot fi sustinute doar prin stabilitate si predictibilitate pe termen lung", se mentioneaza in punctul de vedere al asociatiei, publicat pe propria pagina de Internet.
Foto: manager.ro