O afacere mare are si multi angajati. Ce provocari aduce cresterea rapida a personalului dintr-o companie

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
O afacere mare are si multi angajati. Ce provocari aduce cresterea rapida a personalului dintr-o companie
O afacere mare are si multi angajati. Ce provocari aduce cresterea rapida a personalului dintr-o companie
de Redactia Manager la 29 Mai. 2018
Urmareste-ne pe Google News
natural hrsoftwaremanagement

Stagnarea poate fi periculoasa pentru companii, fiind de obicei asociata cu un nivel de competitivitate scazut. Cresterea este necesara si dezirabila, insa cresterea rapida ofera atat oportunitati, cat si riscuri. Adaugarea rapida a unui numar mare de angajati, in raport cu cei existenti, are provocari specifice.

Uite ce obstacole trebuie sa depaseasca o companie cu o crestere rapida a personalului si ce solutii se pot implementa:


Provocari administrative


O afacere in crestere va trebui sa isi adapteze rapid structura. Pe masura ce numarul de angajati creste va trebui sa treaca de la consultanta externa la dezvoltarea unei echipe interne puternice. Mai exact, o companie cu mai putin de 50 de angajati poate sa faca outsourcing pentru consultanta si sprijin in HR. La 50 de angajati insa, companiile ar trebui sa isi dezvolte propria echipa de resurse umane, in-house, conform Natural HR. Cu cat numarul de angajati este mai mare, cu atat devin mai importante procesele formale de resurse umane, iar organigrama companiei ar trebui sa se adapteze rapid pentru nevoile administrative in crestere.


Un software pentru managementul personalului poate simplifica substantial povara administrativa care vine odata cu numarul mare de angajati, dar si cu schimbarile frecvente din structura personalului. La angajari, poti folosi sabloanele disponibile pentru generarea rapida a actelor necesare, cum ar fi contracte, decizii, fise de post, acte aditionale sau adeverinte. Fiind conectat la REVISAL, softul transmite si inregistreaza automat contractele de munca. In plus, pe masura ce structura companiei se schimba, prin noi angajari, devine utila consultarea organigramei generate de un astfel de program.  


Provocari culturale


Cultura organizationala este unul dintre factorii principali pentru care angajatii aleg sa lucreze pentru o companie in detrimentul alteia. In perioadele in care personalul cunoaste o crestere rapida, cultura organizationala poate incepe sa se schimbe, devenind mai putin coerenta, unitara si, prin urmare, mai putin puternica. Persoanele din conducere trebuie sa anticipeze aceasta provocare si sa protejeze valorile, principiile si identitatea companiei.


Exista insa mai multe metode de a proteja cultura organizationala a companiei. Inainte de toate, procesul de recrutare trebuie sa fie riguros. Nu conteaza doar competentele potentialilor angajati, ci si cat de compatibile sunt stilul de comunicare, motivatia, ambitiile si personalitatea lor cu cele din companie. Este util sa observi cum interactioneaza candidatul cu posibilii sai colegii si seful sau direct, inainte sa iei decizia de a-l angaja.


Provocari ale proceselor de recrutare


Daca angajatii nu sunt multumiti la locul de munca, nu doar ca vor pleca, insa pot descuraja foarte usor alti candidati de la a lucra pentru companie. Site-urile cu review-uri despre angajatori au devenit mai populare in ultimii ani si din ce in ce mai multi candidati le consulta inainte de interviu. Un singur review negativ poate afecta mult calitatea procesului de recrutare, care, prin urmare, a devenit mai legat ca niciodata de nivelul de satisfactie al angajatilor.


Cresterea nivelului de satisfactie al angajatilor contribuie in mod pozitiv atat la brandul companiei, cat si la formularea unei propuneri de valoare mai eficiente pentru atragerea angajatilor potriviti. Propunerea de valoare pentru angajati (eng. Employee Value Proposition, pe scurt, EPV) ar trebui sa indice doua mari elemente: punctele forte ale postului in comparatie cu alte posturi din companie si punctele sale forte in comparatie cu posturi similare, oferite de concurenta.


Aceste puncte ar trebui sa includa recompense tangibile (salariu, beneficii, bonusuri), posibilitati de avansare si dezvoltare a carierei, dar pot fi legate si de satisfactiile muncii in sine sau de posibilitatea de a face parte dintr-o echipa competenta sau ambitioasa, potrivit Forbes. De la un punct, propunerea de valoare pentru angajati trebuie adaptata in functie de fisa postului si in functie de candidat.



Sursa foto: Shutterstock

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x