Propunere de lege inedita in Romania: fara tepari la licitatiile statului pentru infrastructura rutiera

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Propunere de lege inedita in Romania: fara tepari la licitatiile statului pentru infrastructura rutiera
Propunere de lege inedita in Romania: fara tepari la licitatiile statului pentru infrastructura rutiera
de Magda Florea la 24 Nov. 2021
Urmareste-ne pe Google News
autostraziinfrastructura rutiera

Nu e un secret pentru nimeni faptul ca Romania are mari probleme in a-si dezvolta sistemele de infrastructura rutiera. Din lipsa investitiilor in autostrazi, investitorii ne ameninta cu plecarea si pe cei din afara ii indepartam, anulandu-ne astfel orice sansa de evolutie economica sanatoasa si durabila. De ce se intampla acest lucru? Motivele sunt multe si, fara indoiala, foarte discutabile, dar un antreprenor din judetul Suceava pune punctul pe durerosul "i": teparii.
 


Acesta propune ca statul sa nu mai permita participarea la licitatii, unde e vorba de mari proiecte de infrastructura rutiera, a companiilor al caror istoric nu este tocmai serios, ci s-ar putea incadra mai degraba la categoria "tepari". Astfel, contractorii care au datorii la subcontractori sa fie eliminati din start, atunci cand statul lanseaza o astfel de licitatie.
 
Vasile Grigorean, reprezentant al firmei Baxcom vine cu idee adoptarii unei astfel de legi in tara noastra.
 
"Ar trebui o lege care sa protejeze subcontractorii. Asa cum cer certificat fiscal zero la licitatii, sa le ceara sa fie facute toate platile catre subcontractori", a declarat pentru Economica.net Vasile Grigorean, reprezentant al firmei Baxcom.
 
Potrivit antreprenorului ce este implicat in mai multe proiecte deinfrastructura, prin societatea sa, din cauza faptului ca unii contractori nu isi platesc subcontractorii, desi ei isi primesc banii "la zi", constructia de drumuri se amana chiar si cu anii, depasindu-se cu mult termenele contractuale prevazute initial.

Te-ar putea interesa si: 5 idei de afaceri care vor avea succes in 2022: n-ai nevoie de bani multi
 

Romania a inaugurat, in 2020, 59 de km de autostrazi


Va amintim faptul ca, in anul 2020, in tara noastra au fost inaugurati 59 de km de autostrazi. Anul 2020 a fost cel mai bun din ultimii 10 in ceea ce priveste ritmul de contractare la nivelul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, cu un total de aproximativ 8 miliarde de euro, in timp ce, pe toate modurile de transport, au fost contractate lucrari de aproximativ 54,908 miliarde de lei, respectiv circa 11,5 miliarde de euro.
 
In anul 2020, la nivelul CNAIR au fost incheiate contracte de executie in valoare totala de aproximativ 10 miliarde lei (circa 2 miliarde de euro) din care: pentru autostrazi si drumuri expres in valoare de 6,7 miliarde de lei, pentru drumuri nationale - 1,5 miliarde de lei, si pentru variante de ocolire - 1,6 miliarde de lei.

Te-ar putea interesa si: Ipoteza socanta: ce ne asteapta, de fapt, de la noul Facebook: Metaversul va distruge realitatea?

Foto: pexels.com


 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Stima de sine in afaceri si impactul asupra succesului tau profesional
Business

Stima de sine in afaceri si impactul asupra succesului tau profesional

today07 Oct. 2024
Cum sa faci bani din affiliate marketing – invata secretele pro!
Companii

Cum sa faci bani din affiliate marketing – invata secretele pro!

today07 Oct. 2024
Ce sa NU faci daca iti scapa telefonul in apa si ai iPhone
Tehnologie

Ce sa NU faci daca iti scapa telefonul in apa si ai iPhone

today07 Oct. 2024
Ce sa NU faci daca telefonul tau Samsung iti scapa in apa
Tehnologie

Ce sa NU faci daca telefonul tau Samsung iti scapa in apa

today07 Oct. 2024
Semne clare ca ai telefonul pus sub ascultare
Tehnologie

Semne clare ca ai telefonul pus sub ascultare

today07 Oct. 2024
La cat timp e normal sa iti fie majorat salariul?
Companii

La cat timp e normal sa iti fie majorat salariul?

today07 Oct. 2024
De ce e mai bine sa ai un job prost platit decat sa n-ai deloc?
Analize

De ce e mai bine sa ai un job prost platit decat sa n-ai deloc?

today07 Oct. 2024
Cati bani ar trebui sa puna deoparte, pe an, o persoana la 40 de ani?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Cati bani ar trebui sa puna deoparte, pe an, o persoana la 40 de ani?

today07 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Ce sa NU faci daca iti scapa telefonul in apa si ai iPhone
Tehnologie

Ce sa NU faci daca iti scapa telefonul in apa si ai iPhone

today07 Oct. 2024
Ce sa NU faci daca telefonul tau Samsung iti scapa in apa
Tehnologie

Ce sa NU faci daca telefonul tau Samsung iti scapa in apa

today07 Oct. 2024
Semne clare ca ai telefonul pus sub ascultare
Tehnologie

Semne clare ca ai telefonul pus sub ascultare

today07 Oct. 2024
La cat timp e normal sa iti fie majorat salariul?
Companii

La cat timp e normal sa iti fie majorat salariul?

today07 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x