Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Raportul Profit pe produs


Raportul Profit pe produs
de la 30 Aug. 2018
Raportul Profit pe produs
Tags: facturaregestiunesmartbill

Printre cele mai interesante rapoarte pe care un antreprenor le poate folosi pentru a-si dezvolta afacerea se numara cel denumit “Profit pe produs”. Acesta reprezinta de fapt o analiza periodica, foarte corecta, a profitabilitatii produselor vandute.


Una dintre cele mai utile functionalitati ale programului de facturare si gestiune oferit de Smart Bill consta in rapoartele de afaceri pe care utilizatorii le pot extrage din program. Acestea sunt variate si raspund unei serii de cerinte pe care diverse tipuri de business le pot avea.


Utilizatorul care decide sa foloseasca informatiile oferite de acest raport va avea acces la date importante precum marja de profit care a fost obtinuta din vanzarea unui produs raportat la valoarea totala a vanzarilor nete, pe o perioada data. Altfel spus, un antreprenor poate afla din acest raport care sunt produsele care ii aduc cel mai mare profit si invers, care ii aduc cel mai putin profit.


Cu cat marja de profit este mai apropiata de 100%, cu atat produsul se vinde mai bine.
 


 


Desigur, un astfel de raport este doar un indicator. Pentru a putea trage o concluzie clara si a lua o decizie informata de business care poate avea un impact pe termen lung, un antreprenor va trebui sa tina cont de factori aditionali, cum ar fi contextul economic, uzura morala a produselor sau zona lor de desfacere.


De asemenea, perioada pe care este realizat acest raport poate avea o deosebita importanta in ceea ce priveste analiza profitabilitatii unui produs. Astfel, o perioada prea mare sau prea restransa poate duce la o apreciere gresita a profitabilitatii, ceea ce ar putea avea ca rezultat luarea unor decizii de business gresite, cum ar fi de achizitie pe termen lung sau de eliminare a produsului respectiv. O analiza corecta a profitabilitatii unui produs trebuie realizata tinand cont de toti factorii care au impact asupra comercializarii acestuia si pe o perioada de timp optima.


La fel, atunci cand avem de-a face cu produse care au un caracter sezonier, este extrem de relevanta perioada pe care se face analiza. De exemplu, ciocolata calda nu se va vinde la fel de bine vara cum se vinde iarna.


In ceea ce priveste contextul economic, acesta ar putea avea o mare importanta asupra profitabilitatii unui anume produs. De exemplu, in conditiile unei crize pe piata imobiliara, materialele de constructii vor fi impactate – o cerere slaba va duce la preturi mai ridicate si vanzari scazute.


In fine, zona de desfacere poate duce la cereri diferite si, invariabil, la profitabilitati diferite ale aceluiasi produs. De exemplu, mediul urban este complet diferit de cel rural, asa cum o zona mai dezvoltata a unui oras poate fi diferita de zonele ceva mai putin dezvoltate.


Un raport de tipul celui oferit de Smart Bill trebuie asadar intotdeauna corelat cu alte elemente care influenteaza comercializarea unui produs anume.


Incearca si tu Smart Bill! Este GRATUIT timp de 30 de zile, oferindu-ti posibilitatea de a testa diversele functionalitati!




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016