Una dintre cele mai utile functionalitati ale programului de facturare si gestiune oferit de Smart Bill consta in rapoartele de afaceri pe care utilizatorii le pot extrage din program. Acestea sunt variate si raspund unei serii de cerinte pe care diverse tipuri de business le pot avea.
Utilizatorul care decide sa foloseasca informatiile oferite de acest raport va avea acces la date importante precum marja de profit care a fost obtinuta din vanzarea unui produs raportat la valoarea totala a vanzarilor nete, pe o perioada data. Altfel spus, un antreprenor poate afla din acest raport care sunt produsele care ii aduc cel mai mare profit si invers, care ii aduc cel mai putin profit.
Desigur, un astfel de raport este doar un indicator. Pentru a putea trage o concluzie clara si a lua o decizie informata de business care poate avea un impact pe termen lung, un antreprenor va trebui sa tina cont de factori aditionali, cum ar fi contextul economic, uzura morala a produselor sau zona lor de desfacere.
De asemenea, perioada pe care este realizat acest raport poate avea o deosebita importanta in ceea ce priveste analiza profitabilitatii unui produs. Astfel, o perioada prea mare sau prea restransa poate duce la o apreciere gresita a profitabilitatii, ceea ce ar putea avea ca rezultat luarea unor decizii de business gresite, cum ar fi de achizitie pe termen lung sau de eliminare a produsului respectiv. O analiza corecta a profitabilitatii unui produs trebuie realizata tinand cont de toti factorii care au impact asupra comercializarii acestuia si pe o perioada de timp optima.
La fel, atunci cand avem de-a face cu produse care au un caracter sezonier, este extrem de relevanta perioada pe care se face analiza. De exemplu, ciocolata calda nu se va vinde la fel de bine vara cum se vinde iarna.
In ceea ce priveste contextul economic, acesta ar putea avea o mare importanta asupra profitabilitatii unui anume produs. De exemplu, in conditiile unei crize pe piata imobiliara, materialele de constructii vor fi impactate – o cerere slaba va duce la preturi mai ridicate si vanzari scazute.
In fine, zona de desfacere poate duce la cereri diferite si, invariabil, la profitabilitati diferite ale aceluiasi produs. De exemplu, mediul urban este complet diferit de cel rural, asa cum o zona mai dezvoltata a unui oras poate fi diferita de zonele ceva mai putin dezvoltate.
Un raport de tipul celui oferit de Smart Bill trebuie asadar intotdeauna corelat cu alte elemente care influenteaza comercializarea unui produs anume.
Incearca si tu Smart Bill! Este GRATUIT timp de 30 de zile, oferindu-ti posibilitatea de a testa diversele functionalitati!
Ultimele NOUTATI
Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice