Restart la Comarnic-Brasov. Orban reia procedurile si acuza Guvernul Dancila ca a ingropat intentionat proiectul
autostrazicomarnic brasovtargu mures iasisibiu pitestiinfrastructura rutiera
Autostrada Comarnic-Brasov, unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Romania, intra intr-o noua faza. Una a resetarii, dupa ce Guvernul Orban a anuntat ca ia in calcul sa anuleze procedurile de contractare a investitiilor in partenriat public-privat initiate de Comisiai Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP).
Premierul Ludovic Orban a declarat ca, pana la sfarsitul lunii ianuarie, inceputul lunii februarie, Guvernul va lua o decizie in privinta realizarii autostrazii Comarnic - Brasov.
"Am anuntat ca vom lua o decizie. Vom face, fie prin PPP (parteneriat public-privat - n.r.), dar nu PPP-ul asta care l-au inventat (fostul Guvern - n.r.) (...). Pana la sfarsitul lunii ianuarie vom lua o decizie pe Comarnic - Brasov. Daca ma intrebati pe mine care este punctul meu de vedere eu cred ca nu are rost sa ne complicam intr-un PPP, acolo trebuie sa-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenta studiul de fezabilitate, ca studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu inseamna, dupa parerea mea, schimbarea solutiei tehnice, ceea ce inseamna o durata mai scurta de revizuire a studiului de fezabilitate si sa dam drumul la licitatie si sa finantam din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simpla, controlezi cel mai bine toti pasii procedurali", a afirmat Orban, duminica, la Hotnews.
"Realizarea tronsonului Comarnic-Brasov reprezinta o prioritate pentru noi. Urmeaza sa luam o decizie intr-un timp foarte scurt. Facem autostrada cu bani de la buget. Nu poate fi finantata cu fonduri europene, asta este problema. Cand s-a derulat licitatia in timpul guvernului Ponta s-a incercat introducerea autostrazii in Coridorul IV Paneuropean. Nu se poate, aia o decide Uniunea Europeana. Traseele coridoarelor europene nu se decid de statul roman.
De asemenea, seful Executivului a spus ca autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti pot fi realizate in 5 ani, daca PNL ramane la guvernare.
"Cred ca nu are rost sa ne complicam intr-un PPP, acolo trebuie sa-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenta studiul de fezabilitate, ca studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu inseamna, dupa parerea mea, schimbarea solutiei tehnice, ceea ce inseamna o durata mai scurta de revizuire a studiului de fezabilitate si sa dam drumul la licitatie si sa finantam din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simpla, controlezi cel mai bine toti pasii procedurali", a spus Ludovic Orban despre autostrada Comarnic-Brasov, la Hotnews LIVE.
Si autostrada Tg. Mures-Iasi este o prioritate pentru Guvernul PNL, a mai precizat premierul.
"Primul ministru al Transporturilor care a vorbit de autostrada Targu Mures-Iasi-Ungheni am fost eu, in 2007. Eu sunt cel care am vorbit despre acest proiect si care am demarat procedura de licitatie pentru realizarea studiului de prefezabilitate. Este prevazut sa se realizeze prin PPP, ceea ce e o gluma.
Pe Tg.Mures-Vitrau exista un contract pentru studiu de fezabilitate, vom licita ca sa realizam contracte pentru revizuirea studiului de fezabilitate. De asemenea vom depune cerere de finantare a studiului de fezabilitate contractului pe care-l avem din fonduri europene", a precizat premierul.
Citeste si:
Performanta uriasa pentru Dacia: Sandero, cea mai vanduta masina in Franta