Restart la Comarnic-Brasov. Orban reia procedurile si acuza Guvernul Dancila ca a ingropat intentionat proiectul

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Restart la Comarnic-Brasov. Orban reia procedurile si acuza Guvernul Dancila ca a ingropat intentionat proiectul
Restart la Comarnic-Brasov. Orban reia procedurile si acuza Guvernul Dancila ca a ingropat intentionat proiectul
de Magda Florea la 20 Ian. 2020
Urmareste-ne pe Google News
autostrazicomarnic brasovtargu mures iasisibiu pitestiinfrastructura rutiera

Autostrada Comarnic-Brasov, unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din Romania, intra intr-o noua faza. Una a resetarii, dupa ce Guvernul Orban a anuntat ca ia in calcul sa anuleze procedurile de contractare a investitiilor in partenriat public-privat initiate de Comisiai Nationala de Strategie si Prognoza (CNSP).

Premierul Ludovic Orban a declarat ca, pana la sfarsitul lunii ianuarie, inceputul lunii februarie, Guvernul va lua o decizie in privinta realizarii autostrazii Comarnic - Brasov.
 
"Am anuntat ca vom lua o decizie. Vom face, fie prin PPP (parteneriat public-privat - n.r.), dar nu PPP-ul asta care l-au inventat (fostul Guvern - n.r.) (...). Pana la sfarsitul lunii ianuarie vom lua o decizie pe Comarnic - Brasov. Daca ma intrebati pe mine care este punctul meu de vedere eu cred ca nu are rost sa ne complicam intr-un PPP, acolo trebuie sa-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenta studiul de fezabilitate, ca studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu inseamna, dupa parerea mea, schimbarea solutiei tehnice, ceea ce inseamna o durata mai scurta de revizuire a studiului de fezabilitate si sa dam drumul la licitatie si sa finantam din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simpla, controlezi cel mai bine toti pasii procedurali", a afirmat Orban, duminica, la Hotnews.

"Realizarea tronsonului Comarnic-Brasov reprezinta o prioritate pentru noi. Urmeaza sa luam o decizie intr-un timp foarte scurt. Facem autostrada cu bani de la buget. Nu poate fi finantata cu fonduri europene, asta este problema. Cand s-a derulat licitatia in timpul guvernului Ponta s-a incercat introducerea autostrazii in Coridorul IV Paneuropean. Nu se poate, aia o decide Uniunea Europeana. Traseele coridoarelor europene nu se decid de statul roman.
 
Daca eu as fi ramas ministru al Transporturilor in 2008 dupa alegerile parlamentare, va garantez ca acest tronson era gata. Cum ar fi fost gata si Sibiu – Pitesti si Centura Bucurestiului", a mai spus Orban.

Citeste si: PNL intra in lupta pentru Primaria Capitalei: Sunt patru candidati posibili
 
De asemenea, seful Executivului a spus ca autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti pot fi realizate in 5 ani, daca PNL ramane la guvernare.
 
"Cred ca nu are rost sa ne complicam intr-un PPP, acolo trebuie sa-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenta studiul de fezabilitate, ca studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu inseamna, dupa parerea mea, schimbarea solutiei tehnice, ceea ce inseamna o durata mai scurta de revizuire a studiului de fezabilitate si sa dam drumul la licitatie si sa finantam din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simpla, controlezi cel mai bine toti pasii procedurali", a spus Ludovic Orban despre autostrada Comarnic-Brasov, la Hotnews LIVE.
 
Si autostrada Tg. Mures-Iasi este o prioritate pentru Guvernul PNL, a mai precizat premierul.
 
"Primul ministru al Transporturilor care a vorbit de autostrada Targu Mures-Iasi-Ungheni am fost eu, in 2007. Eu sunt cel care am vorbit despre acest proiect si care am demarat procedura de licitatie pentru realizarea studiului de prefezabilitate. Este prevazut sa se realizeze prin PPP, ceea ce e o gluma.
 
Pe Tg.Mures-Vitrau exista un contract pentru studiu de fezabilitate, vom licita ca sa realizam contracte pentru revizuirea studiului de fezabilitate. De asemenea vom depune cerere de finantare a studiului de fezabilitate contractului pe care-l avem din fonduri europene", a precizat premierul.

Citeste si: Performanta uriasa pentru Dacia: Sandero, cea mai vanduta masina in Franta


 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Puterea de cumparare a romanilor, greu incercata la final de an si in 2026
Economie

Puterea de cumparare a romanilor, greu incercata la final de an si in 2026

today13 Nov. 2025
EDITORIAL Cat de cinstit era Ceausescu?
Afla...

EDITORIAL Cat de cinstit era Ceausescu?

today12 Nov. 2025
Bugetul UE 2028 - 2034. Sefa Comisiei Europene propune mai multi bani ca niciodata
Extern

Bugetul UE 2028 - 2034. Sefa Comisiei Europene propune mai multi bani ca niciodata

today12 Nov. 2025
Reforma pensiilor speciale ramane blocata. Trei ore de discutii la Cotroceni, fara niciun rezultat
Ultima ora

Reforma pensiilor speciale ramane blocata. Trei ore de discutii la Cotroceni, fara niciun rezultat

today12 Nov. 2025
Decizie BNR. Ratele la banci raman scumpe si in aceasta iarna
Financiar-Bancar

Decizie BNR. Ratele la banci raman scumpe si in aceasta iarna

today12 Nov. 2025
7 moduri in care sanatatea oaselor iti influenteaza zambetul si viata
Sanatate

7 moduri in care sanatatea oaselor iti influenteaza zambetul si viata

today12 Nov. 2025
Nicusor Dan avertizeaza: Persistenta fenomenului coruptiei subrezeste statul
Ultima ora

Nicusor Dan avertizeaza: Persistenta fenomenului coruptiei subrezeste statul

today12 Nov. 2025
Salariul mediu a urcat la peste 5400 de lei. Dar cat mai valoreaza, in realitate, leafa romanilor in 2025?
Economie

Salariul mediu a urcat la peste 5400 de lei. Dar cat mai valoreaza, in realitate, leafa romanilor in 2025?

today12 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x