Romania va avea al doilea oras cu linie de metrou

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romania va avea al doilea oras cu linie de metrou
Romania va avea al doilea oras cu linie de metrou
de Magda Florea la 17 Feb. 2018
Urmareste-ne pe Google News
metrou timisoaratransport in comunstudii prefezabilitatetimisoara

Primaria Timisoarei vrea sa intocmeasca un proiect care prevede contruirea unei linii de metrou ce va lega Aeroportul International "Traian Vuia" de Calea Sagului.

Cu un buget al primariei de peste 300 de milioane de euro pentru anul 2018, alesii locali din Timisoara isi doresc ca orasul lor sa fie al doilea din Romania, dupa Bucuresti, care are o linie de metrou.

Primul pas al implinirii acestei dorinte este realizarea unui studiu de prefezabilitate, pentru care se va aloca din bugetul anual al primariei, suma de 145.000 de lei in 2018. Pentru acest lucru, primaria a intocmit un proiect de hotarare privind aprobarea bugetului local al Municipiului Timisoara, ce va fi in dezbatere publica pe 19 februarie.

Se pare ca linia de metrou va fi contruita intre  Aeroportul International "Traian Vuia" si Calea Sagului, pe unde se intra in oras dinspre frontiera cu Serbia, si va avea cel putin cinci statii.


Linia de metrou - o dorinta mai veche

Nicolae Robu, primarul Timisoarei, declara in urma cu cativa ani, faptul ca are in vedere ingroparea liniilor de tren din oras, si contruirea unui metrou. Din pacate, acest proiect a fost abandonat, CFR anuntand ca liniile de cale ferata de pe teritoriul Timisoarei vor fi dublate, in cadrul unui proiect finantat din fonduri europene. Si la vremea respectiva s-a desfasurat un studiu de prefezabiitate.

Intr-o conferinta de presa tinuta pe aceasta tema, Nicolae Robu a declarat ca proiectul de atunci si cel din prezent difera, iar in prezent trebuie abordata diferit situatia: "Atunci nu vorbeam despre realizarea unui metrou propriu-zis. Nu se mai poate face ceea ce voiam atunci, intrucat CFR a mers pe o alta linie, a obtinut finantare europeana si in urmatorii 30-40 de ani nu se va mai putea discuta acest subiect.

Dar Timisoara, la fel ca orice alte orase de aceeasi marime din lumea care a atins alte standarde de dezvoltare, va trebui sa ofere locuitorilor sai si vizitatorilor conditii de mobilitate moderne si rapide. Asa ceva nu se poate face la suprafata, nu putem construi artere cu 10 benzi, ci in subteran, cu metroul”, a explicat edilul.

Primarul este optimist, desi costurile unui astfel de proiect sunt ametitoare


Realizarea unui metrou ar costa aproximativ un miliard de euro, iar sursele de bani se vor gasi, la fel cum au gasit si alte state dezvoltate ale lumii solutii de finantare pentru aceste scopuri, a declarat Nicolae Robu.

Foare increzator, acesta a explicat ca: "Timisoara este cumva sub o pedeapsa divina sa nu aiba sansa de a accede la o sursa de finantare? Va aparea o oportunitate de finantare la un moment dat. Nu stiu cand va fi acel moment, dar ca sa poti discuta cu un potential finantator, trebuie sa ai un astfel de studiu de prefezabilitate facut de specialisti."
 

Citeste si: Sinteza Saptamanii: Mai putini bani pentru indemnizatiile mamelor si imunitate sporita pentru judecatori


Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Grindeanu castiga cursa in care s-a inscris singur. Regele a murit, Traiasca Regele
Analize

Grindeanu castiga cursa in care s-a inscris singur. Regele a murit, Traiasca Regele

today07 Nov. 2025
Grindeanu preia stafeta conducerii PSD si pune frana masurilor asumate de Bolojan: De acum inainte, fara masurile PSD de relansare economica nu mai adoptam pachete de legi
Ultima ora

Grindeanu preia stafeta conducerii PSD si pune frana masurilor asumate de Bolojan: De acum inainte, fara masurile PSD de relansare economica nu mai adoptam pachete de legi

today07 Nov. 2025
Congres PSD. De la momentul de reculegere pentru Iliescu, pana la ideea lui Adrian Nastase. Grindeanu: Sa nu uitam cine suntem
Ultima ora

Congres PSD. De la momentul de reculegere pentru Iliescu, pana la ideea lui Adrian Nastase. Grindeanu: Sa nu uitam cine suntem

today07 Nov. 2025
Ce incaltaminte eleganta te defineste in acest sezon? Ghete de dama, casual sau botine de toamna?
Life Style

Ce incaltaminte eleganta te defineste in acest sezon? Ghete de dama, casual sau botine de toamna?

today07 Nov. 2025
Nicusor Dan insista si spune ca nu poate fi majorat salariul minim. Ar insemna somaj pentru multi angajati
Economie

Nicusor Dan insista si spune ca nu poate fi majorat salariul minim. Ar insemna somaj pentru multi angajati

today07 Nov. 2025
Suntem mai bogati, dar doar pe hartie. De ce cresterea puterii de cumparare nu se simte si in buzunare in Romania
Economie

Suntem mai bogati, dar doar pe hartie. De ce cresterea puterii de cumparare nu se simte si in buzunare in Romania

today07 Nov. 2025
Cele 7 mituri economice care ne tin pe loc. Adevaruri incomode despre buget, taxe si austeritate
Economie

Cele 7 mituri economice care ne tin pe loc. Adevaruri incomode despre buget, taxe si austeritate

today07 Nov. 2025
Emotii pentru Romania. La finalul lunii, Comisia Europeana prezinta evaluarea tarii noastre in procedura de deficit excesiv
Economie

Emotii pentru Romania. La finalul lunii, Comisia Europeana prezinta evaluarea tarii noastre in procedura de deficit excesiv

today07 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x