Taxele pentru podurile Cernavoda – Fetesti si Vadu Oii - Giurgeni ar putea fi eliminate
taxe podcernavoda fetestifetesti vadu oii
Comisia pentru Transport si Infrastructura din Camera Deputatilor a adoptat un proiect de lege care prevede eliminarea taxelor pentru podurile Cernavoda – Fetesti si Vadu Oii - Giurgeni. In cazul in care proiectul va fi adoptat si de plenul Legislativului, romanii care traverseaza podurile, nu vor mai fi nevoiti sa achite taxele de drum. Ministrul Transporturilor se opune acestei initiative legislative.
“Alaturi de colegii din comisie, am dat aviz pozitiv pentru acest act normativ, deoarece dobrogenii care trec peste podurile Cernavoda - Fetesti si Vadu Oii-Giurgeni platesc o taxa suplimentara, care a fost instituita doar din ratiuni pur financiare. Aceasta suprataxare nu reprezinta altceva decat o dubla taxare a celor care platesc deja rovinieta.
Este de mentionat faptul ca, pentru a nu afecta bugetul de investitii si reparatii, instituit de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, am sustinut, in cadrul comisiei, ca anularea taxei sa fie aplicata, incepand cu anul viitor”, a scris, pe Facebook, Marian Crusoveanu.
Proiectul de lege este initiat de catre deputatul PNL Bogdan Hutuca. Conform actului normativ, taxele pentru podurile Cernavoda – Fetesti si Vadu Oii - Giurgeni ar trebui eliminate. Hutuca e de parere ca aceste taxe au un caracter discriminatoriu "fata de conducatorii auto si mai ales fata de agentii economici /transportatori".
Ministrul Transportului sustine taxele
Ministrul Transporturilor,
Catalin Drula, nu impartaseste opinia liberalului Bogdan Hutuca, si nici pe cea a membrilor Comisiei pentru Transport si Infrastructura din Camera Deputatilor.
Ministrul neaga faptul ca, prin aplicarea taxei, soferii romani ar fi supusi unei duble taxare. Se intampla acest lucru si in tari dezvoltate din Vest, spune oficialul de la Transporturi.
"De exemplu, in Austria se numeste vinieta, ii spunem rovinieta in Romania, si la trecerile prin anumite tuneluri care sunt pe autostrazile lor se mai plateste inca o taxa", explica ministrul Transporturilor.
Mai mult, sumele colectate anual sunt semnificative si eliminarea taxei ar vaduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Ministrul sustine ca nu ar fi oportuna, din punct de vedere economic, in contextul unui buget actual "dificil", eliminarea unei surse de venit pentru infrastructura din Romania.
Potrivit oficialului, s-a estimat ca impactul bugetar ar fi de 120 de milioane de lei pe an la Fetesti si de 40-50 de milioane de lei la Giurgeni-Vadul Oii.