Vom plati polite RCA mai scumpe? Statul se pregateste sa schimbe regulile pe piata

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vom plati polite RCA mai scumpe? Statul se pregateste sa schimbe regulile pe piata
Vom plati polite RCA mai scumpe? Statul se pregateste sa schimbe regulile pe piata
de Magda Florea la 20 Aug. 2020
Urmareste-ne pe Google News
asigurari rca

Ministerul Finantelor Publice a supus dezbaterii publice un proiect de OUG pentru modificarea si completarea Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto (RCA). Analizand proiectul, se pare ca, daca va intra in vigoare sub forma actuala, ar putea duce la o crestere a preturilor pe piata asigurarilor obligatorii din Romania. Astfel, e posibil ca, pe viitor, soferii sa scoata mai multi bani din buzunar pentru a-si asigura autoturismul.

''Avand in vedere emiterea de catre Comisia Europeana a Avizului motivat in data de 25 iulie 2019 prin care a considerat ca prevederile legislatiei nationale din Romania privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si tramvaie contravin prevederilor legislatiei europene si prin care a invitat Romania sa adopte             intr-un termen de maximum doua luni de la primire toate masurile necesare pentru a se conforma prevederilor avizului, tinand cont de urgenta indeplinirii obligatiilor si respectarii termenului impus de Comisia Europeana, luand in considerare ca nepromovarea prezentului act normativ in regim de urgenta poate avea consecinte nefavorabile in plan economic si social, tinand cont de perioada lunga pe care o presupune o procedura parlamentara si de necesitatea evitarii riscului declansarii procedurii de infringement impotriva Romaniei pentru neconformitatea legislatiei romane privind asigurarea de raspundere civila auto cu Directiva 2009/138/CE privind accesul la activitate si desfasurarea activitatii de asigurare si de reasigurare (Solvabilitate II) si cu Directiva 2009/103/CE privind asigurarea de raspundere civila auto si controlul obligatiei de asigurare a acestei raspunderi,  se propune modificarea si completarea prevederilor Legii nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto pentru prejudicii produse tertilor prin accidente de vehicule si tramvaie,  intrucat Comisia Europeana considera ca prin actualul mod de functionare este ingradita libertatea de tarifare prin impunerea unei prime calculate si ofertate de catre BAAR si nu de catre asiguratorul RCA, propunerea de modificare a legislatiei are in vedere, printre altele,  eliminarea obligatiei BAAR de ofertare a primei de asigurare in cazul asiguratului cu risc ridicat si eliminarea obligatiei Autoritatii de Supraveghere Financiara de a emite reglementari in ceea ce priveste stabilirea criteriilor de risc, a indicilor de incarcare, a coeficientilor de majorare si/sau corectie ori alte instrumente de ajustare necesare calculului tarifului de prima'', se arata in proiect. 
 
Conform proiectului de OUG, termenul ''asigurat cu risc ridicat'' e definit ca ''persoana pentru care, pe baza incadrarii in clasele de risc, cel putin 3 asiguratori RCA oferteaza un tarif de prima de N ori mai mare decat tariful de referinta''.
 
De asemenea, Alineatul (3) al articolului 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
 ''(3) Asiguratorii RCA isi asuma raspunderea pentru toate contractele RCA, inclusiv pentru cele alocate de catre BAAR potrivit art. 19 alin. (3), precum si pentru erorile sau omisiunile aparute la emiterea contractelor RCA fie direct, fie prin intermediarii de asigurari sau de asigurari auxiliare, definiti potrivit Legii nr. 236/2018 privind distributia de asigurari, cu completarile ulterioare.''
 
Totodata, proiectul  propune abrogarea prevederilor ce limiteaza cheltuielile administrative si de vanzare ale politei de asigurare ce pot fi incluse de catre asiguratori in calculul tarifelor de prima. Asiguratorii nu vor mai putea fi limitati formarea preturilor RCA, asa cum se intampla in prezent, unde cheltuielile administrative nu pot depasi 25% din tariful de prima.
 
In continuare, proiectul prevede ca ''Asiguratorii RCA isi asuma raspunderea pentru toate contractele RCA, inclusiv pentru cele alocate de catre BAAR potrivit art. 19 alin. (3), precum si pentru erorile sau omisiunile aparute la emiterea contractelor RCA fie direct, fie prin intermediarii de asigurari sau de asigurari auxiliare, definiti potrivit Legii nr. 236/2018 privind distributia de asigurari, cu completarile ulterioare''.
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
Ghidul angajatorului. Salariatul nu se  poate opune trimiterii lui in delegatie!
Companii

Ghidul angajatorului. Salariatul nu se poate opune trimiterii lui in delegatie!

today16 Iun. 2025
Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?
Sanatate

Este taurina un aliat eficient în recuperarea muscular? post-antrenament?

today16 Iun. 2025
13 motive intemeiate pentru care un salariat poate  contesta decizia angajatorului de a-l concedia
Companii

13 motive intemeiate pentru care un salariat poate contesta decizia angajatorului de a-l concedia

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x