Vrei sa devii importator? 3 lucruri pe care ar trebui sa le stii despre vami si transportul marfurilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vrei sa devii importator? 3 lucruri pe care ar trebui sa le stii despre vami si transportul marfurilor
Vrei sa devii importator? 3 lucruri pe care ar trebui sa le stii despre vami si transportul marfurilor
de Redactia Manager la 10 Iul. 2018
Urmareste-ne pe Google News
transport marfaprotectia marfiigps tracker

Avand in vedere contextul economic, este de inteles atractia pe care o exercita ideea unei afaceri in domeniul importurilor. In ultimii ani, valoarea importurilor in Romania a fost in continua crestere.

De exemplu, in 2016, importurile au valorat 302.462 milioane de lei, iar in 2017, valoarea lor a ajuns la 345.370 de milioane de lei, potrivit INS.

Cererea de produse de import este cu siguranta mare. Pe langa aspectele care tin de afacerea propriu-zisa, precum alegerea produselor, selectarea furnizorilor sau desfacerea produselor pe piata, sunt necesare si cateva cunostinte legate de vami si de transportul marfurilor. 
 

1. Protectia marfii

 
In ceea ce priveste transportul marfii, ai doua optiuni: colaborarea cu o companie specializata in transporturi internationale sau acoperirea prin propria firma a acestui proces. Daca pentru firma si domeniul tau de activitate este mai convenabila retinerea acestei activitati, va trebui sa iei cateva masuri de siguranta pentru protejarea marfii pe durata transportului.
 
In primul rand, marfa trebuie asigurata. Astfel, in cazul in care este avariata sau distrusa, poti primi despagubiri. Nu porni de la ideea ca nu ai nevoie de asigurare: chiar si daca soferul este foarte experimentat, pot avea loc accidente din cauza celorlalti participanti la trafic. E bine sa cunosti cu precizie conditiile asigurarii, ca sa cunosti situatiile care sunt acoperite de contract. De exemplu, daca stii ca erorile de ambalare ale marfii nu sunt despagubite, vei avea mai multa grija sa fie totul in regula, in caz contrar trebuind sa suporti toate pagubele. 
 
In al doilea rand, ca sa iti tii marfa in deplina siguranta, este ideal sa montezi un GPS tracker. Astfel, poti urmari transportul in timp real si in mod automat, fara sa fie nevoie sa contactezi soferul. In plus, in eventualitatea unui furt, un tracker GPS iti va permite sa identifici cu precizie locatia marfii. 
 

2. EORI

 
Orice importator trebuie sa obtina un numar EORI, care reprezinta „Numarul de Inregistrare si Identificare a Operatorilor Economici”. Fiecare numar EORI este unic in Uniunea Europeana si e atribuit de autoritatile vamale. Prin urmare, inainte de primul tau transport, trebuie sa obtii un numar EORI de la Directia Generala a Vamilor, folosind sectiunea Cerere atribuire numar EORI de pe customs.ro.
 
Din pacate, nu tot procesul de obtinere a numarului EORI este digitalizat. Dupa completarea informatiilor relevante in platforma, este nevoie sa depui in original cererea la directia regionala vamala de care apartii cu sediul social al firmei. Totodata, poti depune cererea la biroul vamal de frontiera la care ai declarat marfurile. 
 

3. Documentele necesare la vama

 
La vama, va trebui sa prezinti o serie de documente. Bineinteles, acestea depind de originea bunurilor. Cea mai simpla procedura de import la vama este in cazul produselor din restul Uniunii Europene. In acest caz, controlul vamal dispare. In schimb, daca bunurile importate in decursul unui an depasesc o anumita suma (in 2018, stabilita la 900.000 lei), trebuie depusa o declaratie in Intrastat, sistemul de colectare a datelor statistice cu privire la comertul dintre statele UE. 
 
Marfa adusa din afara Uniunii Europene trebuie insotita de o serie de documente. Printre acestea, se numara factura, un document asemanator cu factura, numit packing list (contine dimensiunile si greutatile coletelor) si CMR (pentru transport rutier, in cazul in care tara este membra a acestui acord). In functie de tipul produselor si de alti factori, ai mai putea avea nevoie de: certificat de calitate si conformitate, certificat de analiza si declaratia vamala. Aceasta din urma poate fi depusa, in functie de tipul marfii, in scris, printr-o tehnica de prelucrare a datelor, printr-o declaratie sau prin alte actiuni.  
 
 
Sursa foto: Shutterstock
 
 

Ultimele NOUTATI

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului
Companii

Salariul mai mare se obtine la interviu, nu dupa angajare! Sfaturi de la experti HR pentru negocieri in timpul interviului

today05 Iul. 2025
Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant
Economie

Impactul majorarii TVA pentru HoReCa - se anunta falimente in lant

today05 Iul. 2025
Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau
Companii

Pulsul industriei IT din Romania - cand toata Europa concedia masiv, Romania facea angajari. Nici azi nu o ducem mai rau

today05 Iul. 2025
Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice  Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice
Economie

Japonia se pregateste sa fie lovita de o serie de cutremure puternice Autoritatile avertizeaza populatia sa nu creada zvonurile apocaliptice

today05 Iul. 2025
Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA
Economie

Patronatele avertizeaza: Pana in toamna puterea de cumparare va scadea cu pana la 40%, preturile vor creste cu pana la 10% din cauza majorarii TVA

today05 Iul. 2025
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
Ultimele stiri economice

Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor

today04 Iul. 2025
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Companii

2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari

today04 Iul. 2025
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Companii

Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari

today04 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x