Moartea isi poate lua motocoasa

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Moartea isi poate lua motocoasa Moartea isi poate lua motocoasa
de Vlad Strunescu la 07 Iul. 2017 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
masina electricaecologiereducere emisii

Automobilele propulsate de motoare electrice castiga tot mai mult din piata si tot mai mult "teren" in constinta celor care isi lasa lor insisi impresia ca, achizitionand astfel de masini, au facut scut in apararea planetei.

Un studiu realizat de IVL Svenska Miljoinstitutet (Institutul Suedez de Studii de Mediu) arata ca, in goana dupa autonomie, bateriile masinilor electrice devin tot mai mari.
 
Energimyndigheten (Agentia Suedeza pentru Energie) si Trafikverkert (Administratia pentru Transport din Suedia) au solicitat realizarea acestui studiu pentru a obtine informatii fundamentate stiintific pentru urmatoare recomandari in vederea implementarii unui parc auto fara emisii de dioxid de carbon.
 
Studiul arata ca, in conditiile in care atat fabricarea, cat si reciclarea bateriilor sunt procese energofage, anuland, in mare masura, beneficiile pe care, ulterior, le aduce mediului masina electrica, este vital ca productia de baterii sa devina mai economicoasa si sa fie minimizata folosirea energiei electrice din surse fosile.

 
Conform suedezilor, fabricarea bateriilor litiu-ion pentru autovehicule electrice de mici dimensiuni emite in atmosfera, in medie, 150-200 de kilograme de dioxid de carbon exhivalent pe kilowatt-ora de baterie...
 
Astfel, o masina electrica dotata cu o baterie de 100kW/h a emis 15-20 de tone de dioxid de carbon, chiar inainte de a fi vanduta… Totodata, suedezii au luat in calcul ca, in mixul de surse de energie electrica folosit la producerea bateriilor, 50-70% il reprezinta sursele fosile.
 
Prin urmare, se ard cantitati uriase de carbune si petrol pentru a produce ceva ce nu mai arde petrol...
 
In afara de asta, bateriile ce stocheaza energia care, ulterior, va propulsa masina cu motor electric, contin litiu si - unele - cobalt. Se stie ca extragerea metalelor este un proces chimic intensiv si costisitor din punct de vedere al energiei consumate.
 
In afara de asta, masinile electrice sunt ceva atat de nou, incat proprietarii care s-au grabit sa le cumpere beneficiind de sprijin financiar substantial din partea statelor nu prea stiu care va fi valoarea de revanzare a "masinii electrice".
 
Insa toti stim ca, odata ce ne lasa bateria unui telefon, este mai costisitor sa cumparam una noua, decat daca am achizitiona un nou aparat.
 
Va dati seama, la o masina electrica, in al carei cost (de productie) bateria reprezinta cel mai mare procent, cat costa inlocuirea bateriilor?
 
Statul roman si nu numai el acorda stimulente pentru cumpararea de automobile electrice. Poate ca banii astia ar trebui sa de duca in subventionarea becurilor LED si a bateriilor de baie si bucatarie dotate cu senzori care sa dea drumul apei numai cand este folosita efectiv.
 
Fara indoiala s-a progresat mult in domeniul fabricarii de automobile electrice dar, in afara tot de niste sudezi care au construit autocamioane cu troliu si segmente de autostrada pe care acestea sa ruleze precum "troleele" din orase, exista camioane propulsate electric?
 
Totodata, desi constructorii de aeronave si de motoare de avion au redus tot mai mult setea de kerosen (si experimenteaza biodieselul), o sa mai curga mult petrol in conducte pana cand un avion comercial veritabil - nu Solar Impulse - sa-si poata ridica de la sol zecile sau sutele de tone de incarcatura, pe distante de zeci de mii de kilometri...
 
Pe urma, imensele cantitati de televizoare, telefoane, calculatoare, haine, chiar si masinile electrice sau macar bateriile lor cu ce sunt transportate peste mari si tari?
 
Raspunsul este chiar in intrebare... Fiind vorba despre mari si tari si de cantitati uriase, nu cu avionul, ci cu o imensa flota de cargoboturi. Ce le propulseaza pe acestea? Vreo baterie minune sau combustibilul fosil?
 
Asadar, mai e mult pana la un transport ecologic (poate ca ar trebui adaptate velierele la secolul 21), dar trebuie remarcata stradania adoptarii unor solutii electrice, mai ales daca energia provine din surse verzi.
 
In conditiile in care, iata, Omenirea se lupta, asa cum poate ea, sa gaseasca alternative la combustibilii fosili, exista ceva mai dezolant decat "drujbele", suflantele si motocoasele cu motoare pe benzina?
 
In mod "clasic", moartea este reprezentata invelita intr-o mantie neagra, purtand in mana faimoasa coasa. Intr-o reprezentare... moderna, sinistra faptura ar putea tine in mana o (moto)coasa retezandu-ne speranta intr-un aer un pic mai curat, intr-o lume mai putin poluata...
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Poate un salariat sa schimbe in instanta rezultatul evaluarii facute de angajator?
Companii

Poate un salariat sa schimbe in instanta rezultatul evaluarii facute de angajator?

today02 Dec. 2024
Doi giganti mondiali fac angajari masive in Romania, pe salarii mari!
Noutati auto 2024 - stiri din domeniul auto

Doi giganti mondiali fac angajari masive in Romania, pe salarii mari!

today02 Dec. 2024
Manager de succes in Era Digitala - 7 instrumente utile care-ti usureaza munca
Companii

Manager de succes in Era Digitala - 7 instrumente utile care-ti usureaza munca

today02 Dec. 2024
Mai putini someri in Romania: tinerii raman cei mai afectati
Ultimele stiri economice

Mai putini someri in Romania: tinerii raman cei mai afectati

today02 Dec. 2024
In mod surprinzator, dobanzile la banci scad. Bucurie mare, dar nu pentru creditele noi!
Financiar-Bancar

In mod surprinzator, dobanzile la banci scad. Bucurie mare, dar nu pentru creditele noi!

today02 Dec. 2024
Venituri pasive explicate: Cum sa faci bani fara sa muncesti non-stop?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Venituri pasive explicate: Cum sa faci bani fara sa muncesti non-stop?

today01 Dec. 2024
Profesia care-ti asigura in Romania o pensie medie de 25.000 de lei pe luna
Ultimele stiri economice

Profesia care-ti asigura in Romania o pensie medie de 25.000 de lei pe luna

today01 Dec. 2024
Scade numarul pensionarilor de la o luna la alta. Cei ce raman in viata traiesc cu o pensie medie de 2.700 de lei lunar
Economie

Scade numarul pensionarilor de la o luna la alta. Cei ce raman in viata traiesc cu o pensie medie de 2.700 de lei lunar

today01 Dec. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Manager de succes in Era Digitala - 7 instrumente utile care-ti usureaza munca
Companii

Manager de succes in Era Digitala - 7 instrumente utile care-ti usureaza munca

today02 Dec. 2024
Mai putini someri in Romania: tinerii raman cei mai afectati
Ultimele stiri economice

Mai putini someri in Romania: tinerii raman cei mai afectati

today02 Dec. 2024
In mod surprinzator, dobanzile la banci scad. Bucurie mare, dar nu pentru creditele noi!
Financiar-Bancar

In mod surprinzator, dobanzile la banci scad. Bucurie mare, dar nu pentru creditele noi!

today02 Dec. 2024
Venituri pasive explicate: Cum sa faci bani fara sa muncesti non-stop?
Banii tai - sectiune de educatie...

Venituri pasive explicate: Cum sa faci bani fara sa muncesti non-stop?

today01 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x