STUDIU: Peste 70% dintre intreprinzatori nu sunt de acord cu stocarea datelor de catre operatorii de telefonie mobila
studiurentrop & stratonantreprenoriatserviciitelefonie mobilaproject manager
Opiniile intreprinzatorilor cu privire la inregistrarea si stocarea datelor de catre operatorii telefonici sunt categorice. Peste 70% dintre acestia au declarat ca sunt in total dezacord sau inclina sa nu fie de acord cu masurile de "depozitare" timp de sase luni a informatiilor legate de convorbirile telefonice si SMS-urile personale, releva studiul "Utilizarea serviciilor de telefonie mobila de catre intreprinzatorii privati din Romania", realizat de Divizia Market Research a grupului romano-german Rentrop & Straton.
Mesajele publicitare pe telefon, relativ enervante
Peste doua treimi dintre participantii la studiu nu sunt de acord sa primeasca pe telefon mesaje publicitare. La polul opus, 33,2% dintre respondenti sunt de acord cu primirea acestora.
Inregistrarea si stocarea datelor, o tema sensibila
Chestionati vizavi de obligatia operatorilor de telefonie mobila de a inregistra datele convorbirilor telefonice si ale SMS-urilor si de a le stoca timp de 6 luni, cei mai multi antreprenori (70,3%) au declarat ca sunt in total dezacord sau inclina sa nu fie de acord cu masura amintita.
Autorii studiului
Rentrop & Straton mentioneaza ca datele convorbirilor, precum numarul de telefon al apelantului si al celui care a fost sunat, adresa abonatului, locatia celui care este apelat, cand a fost efectuat apelul si cat dureaza convorbirea sunt inregistrate de operatorii de telefonie fixa si mobila si stocate timp de 6 luni, in baza
Legii 298/2008.
Antreprenorii, tot mai familiarizati cu beneficiile internetului pe mobil
43,6% dintre intreprinzatorii participanti la studiu afirma ca sunt deja familiarizati cu internetul pe mobil si il utilizeaza ca atare. Functia audioconferinte este cea mai putin cunoscuta si utilizata de antreprenori (9,8%).
Studiul
"Utilizarea serviciilor de telefonie mobila de catre intreprinzatorii privati din Romania" a fost realizat pe un esantion de 944 de respondenti, in perioada 17 decembrie 2011 – 10 ianuarie 2012, de
Divizia Market Research a grupului romano-german
Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.
Pentru mai multe informatii despre studiu: Cristina Apopei - Project Manager, 021 3172587, cristinaa@rs.ro