De ce oamenii mai cumpara CD-uri
cddescarcare internetmuzica onlineschimbare digitalacalitate sunet
Amazon a anuntat AutoRip, un serviciu gratuit care ofera consumatorilor o copie de rezerva a fiecarui CD pe care l-au cumparat de la companie din anul 1998.
Pentru Amazon acest lucru este o certitudine ca mare parte dintre consumatori se gandesc la companie atunci cand vine vorba despre fluxul de continut, indiferent de format. Cu toate acestea, apare un semn de intrebare: de ce oamenii mai cumpara CD-uri in 2013? La urma urmei, muzica este disponibila online, fie gratuit, fie contra cost pentru sume modice, in comparatie cu un CD. In plus, nu ocupa spatiu inutil in casa si nici nu se pune praful pe ele.
Insa, amatorii de muzica nu renunta la a-si achizitiona CD-uri cu muzica preferata. In anul 2012, acestia au achizitionat 193 milioane de CD-uri, comparativ cu 118 milioane de descarcari online, potrivit Nielsen SonundScan.
De ce CD-urile nu sunt pe cale de disparitie?
Datorita calitatii sunetului
Desi exista unele dezbateri referitoare la aceasta problema, calitatea sunetului muzicii descarcata de pe internet nu este aceeasi cu cea de pe un CD. Insa, este de notat faptul ca mare parte a CD-urilor vechi au o calitatea a sunetului ceva mai indoielnica. Iar motivul este compresia inregistrarilor vechi.
Intarzie tehnologia
Daca locuiesti intr-un mare oras ai observat ca majoritatea populatiei are un iPhone sau un alt smartphone. In America, de pilda, exista doua piete: Hawaii si San Francisco in care oamenii mai mult descarca muzica decat sa cumpere CD-uri. In acelasi timp, exista piete si genuri in care achizitionarea unui CD este o norma. De exemplu, muzica country indeamna la cumpararea CD-urilor.
Datorita masinilor
Oamenii asculta muzica atunci cand se afla la volan. Iar acestea sunt in curs de adaptarea la shimbarile digitale. De exemplu, atat timp cat vor exista CD playere, exista o piata de desfacere pentru CD-uri.
Datorita tangibilitatii
Sunt multe persoane care vor sa simta CD-ul decat sa dea doua click-uri si sa asculte muzica. O cercetare de piata arata ca oamenii cumpara CD-uri din obisnuinta. Ba chiar ei cumpara CD-uri atunci cand le place foarte mult de artistul respectiv si vor un pachet fizic al operei de arta.