Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

6 motive ca sa spui NU cardurilor de fidelitate

6 motive ca sa spui NU cardurilor de fidelitate
de la 26 Mai. 2012
6 motive ca sa spui NU cardurilor de fidelitate
Tags: carduricarduri de fidelitatefarmaciitelefon

Nu mai poti intra intr-o farmacie, supermarket sau magazin de cosmetice fara ca cineva sa te traga de maneca si sa te intrebe daca nu cumva vrei un card de fidelitate. Raspunsul meu este "NU" de fiecare data. Iata si de ce.


"Daca va faceti un card de fidelitate aveti reducere 5% de fiecare data cand cumparati ceva de la noi." Asta iti spun vanzatorii din magazine. Unii comercianti iti ofera un discount mai mare, sa zicem de 10%, la primul produs pe care il cumperi atunci cand semnezi pentru card.  

Piata romaneasca a cardurilor de fidelitate este estimata la 800.000 de euro >>>
 
Cardurile de fidelitate au cucerit lumea. In 2004, 86% dintre consumatorii americani foloseau o forma de card de magazin sau de discount, potrivit unui sondaj realizat de Colegiul de Comunicatii din cadrul Universitatii din Boston. Potrivit CBC, circa 74% dintre consumatorii canadieni folosesc unul sau mai multe carduri de fidelitate. In Marea Britanie, aceste carduri au o rata de penetrare de 85% printre consumatori. 
Iata sase motive pentru care ar trebui sa nu accepti carduri de fidelitate:
 
1. Reducerea e mica. Cumperi ceva de 50 de lei si ai reducere 5 lei. Poti cumpara din start un produs similar, de alta marca, care sa coste doar 45 de lei. 
 
2. Discountul te incurajeaza sa cumperi mai mult. Sa zicem ca merg la un magazin de haine si cumpar de 200 de lei. Reducerea de 5% inseamna ca raman cu 10 lei in buzunar. Cand ies din magazin am senzatia ca am "castigat" acesti 10 lei (desi sunt banii mei!) si ma opresc la primul chiosc si mai cumpar ceva, nefolositor, de ei. In final am cheltuit tot 200 de lei, dar inconstient am avut impresia ca am facut o "afacere". Sau, stiind ca voi avea reducere, cheltuiesc inconstient mai mult decat as fi facut-o daca nu aveam cardul. 
 
3. Cand completezi formularul pentru card trebuie sa treci adresa de e-mail si numarul de telefon. La scurt timp te trezesti cu mesaje promotionale nedorite sau cu newslettere de la furnizorul cardului. Ba din cand in cand exista sansa sa fii si sunat pentru a raspunde la nu stiu ce sondaj legat de serviciile firmei. 
 
4. Nu am nicio garantie ca datele mele personale nu sunt furate de la furnizorul cardului in urma unui atac informatic si nici ca nu sunt folosite in alte scopuri. De exemplu, compania britanica Tesco a admis faptul ca informatiile despre clienti stranse cu ajutorul cardurilor de fidelitate a ajutat-o sa devina operatorul unuia din cele mai de succes lanturi de retail din lume. 
 
5. Daca este vorba de un card pe care se acumuleaza puncte de fidelitate si eu nu folosesc aceste puncte in perioada stabilita, banii necheltuiti se intorc, netaxati, la furnizorul cardului. Cu alte cuvinte, incurajez o forma de evaziune. Potrivit firmei de testare a securitatii Corsaire, pana la 20% din punctele de fidelitate stranse de consumatori pe cardurile de fidelitate nu sunt utilizate. 

6. Exista sanse mari sa fii "infidel". Ai mers la o farmacie si ti-ai facut card de loialitate. Data viitoare cumperi pastile de la o alta farmacie si tot asa. Nu te mai stresezi de card. Ba te duci la farmacia care l-a emis, dar nu il ai la tine. Ti-ai dat datele personale pe degeaba, deoarece platesti pretul intreg.   
 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 3.45 din 5 - 19 voturi.
Manager

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

15 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Alex Mantea 2017-03-10 23:57:34
Intr-adevar, mai nimic din ce este scris in articol nu e relevant. Totul tine de vigilenta cumparatorului. Am sa dau doua exemple.
1. Aveam 3 farmacii f. aproape unele de altele si aveam card de fidelitate la toate. Produsul pe care il cautam costa 9 lei in doua dintre ele, iar in una 5 lei, in baza cardului de fidelitate. Prin urmare, cu ce m-a dezavantajat acel card?!
2. Tratamentul pt. inima al sotului meu costa aprox. 400 de lei/ 3 luni. Diferentele de la o farmacie la alta sunt nesemnificative, insa la una dintre ele, in baza cardului de fidelitate, acest tratament este GRATUIT. Prin urmare, intreb din nou: care este dezavantajul cardului?!
George 2016-10-07 17:06:31
Aiurea. Cu o singura exceptie, nimic din ce spui tu nu sta in picioare. Nu vad de ce sa nu beneficiez de o reducere, atata timp cat e valabila. Cand reducerea nu mi exista, nimic nu ma opreste sa cumpar din alta parte.
1. Eu oricum cumpar de la inceput produsul cel mai ieftin pentru o calitate data. Nu vad de ce sa nu beneficez de reducere, daca am posibilitatea.
2. Nu cumpar decat ce am nevoie. Cand imi fac planul si bugetul de cumparaturi, consider din start pretul cu reducere.
3. Am un email de sacrificiu, care il dau mereu in astfel de cazuri, pe un ume fictiv. Numarul de telefon il dau din burta.
4. Nu vad cum poti evita treaba cu datele personale. Oricum ti le dai in o multime de locuri institutii ale statului, medici si farmacii, furnizori de utilitati etc.. Pot sa pun pariu ca daca imi dai numele si localitatea de domiciliu, iti pot gasi pe net adresa exacta si CNPul, pe siteuri publice. Poate chiar si telefonul.
5. Aici sunt de acord, carduri cu puncte de fidelitate nu folosesc nici eu.
6. Nu exista nici o sansa sa fiu infidel. Cand nu sunt plecat, intotdeuna cumpar de la aceeasi farmacie. Nici macar nu trebuie sa am cardul la mine, e suficient numele, care oricum apare pe reteta.
google 2014-10-19 14:10:40
defapt banii pentru aceste carduri de fidelitate sunt banii bolnavilor. farmaciile ar trebui sa fie mult mai bine controlate de stat. niciunde in lume nu ar trebui sa se faca bani cand este vorba de viata.
Carlo2M 2012-06-12 15:21:12
Motivele scrise mai sus tin de abilitatea individului de a se disciplina. Doar ca sunt persoane ce nu pot sa-si tina sub control finantele nu inseamna ca un card de fidelitate este un lucru rau. In ce priveste avantajele - sunt avantaje destule. Foarte multa documentare nu ai ce sa faci in cazul cardurilor de fidelitate, iar asa numitele 'studii' nu sunt neaparat studii ci sunt concluzii bazate pe cateva cazuri. Singura problema ce o vad in folosirea cardului de fidelitate - este procesarea datelor personale - in rest, cred ca oricine poate beneficia de pe urma lor. Nu foarte mult, ce-i drept... dar o bruma de banuti tot se pot economisii.
Lucian 2012-06-04 13:47:00
Din comentariile care le citesc pot deduce un singur lucru, reduceri de 5 sau 10 procente pot lua mintile oamenilor.

Efectul asupra comportamentului nu e clar de la inceput, dar din studii s-a observat schimbarea in comportament a persoanelor ce au carduri de fidelitate, cu o tendinta de a cumpara mai mult, sa nu mai caute alte variante si sa ajunga sa dea per total mai multi bani pe produse decat daca nu ar avea card.

La inceput cel care iti ofera card te poate ademeni cu preturi mai mici, dar cand va strange un numar considerabil de carduri si dupa ce vor trece de "perioada de proba" in care posesorii vor incerca sa se convinga ca nu sunt preturile mai mari decat in alte parti, atunci vor incepe sa culeaga roadele strategiei de marketing. Numarul de clienti va creste iar apoi isi vor permite sa creasca preturile fara sa piarda prea multi. Din moment ce esti deja "fidel" foarte greu te vei mai gandi ca poate ar fi timpul sa incerci si altceva, cat timp esti convins ca faci o super afacere economising 10%.
Stefan 2012-05-29 21:10:11
Scuzati, la farmacia MAXIFARMA mi-a calculat-o la 88 ron, ci nu 880 cum am scris gresit mai inainte. CAUTATI peste tot unde este mai ieftin, cardul de fidelitate este o mare pacaleala psihologica. Autorul articolului este foarte bine documentat si are mare, mare dreptate !
Stefan 2012-05-29 21:05:12
Autorul articolului are perfecta dreptate. M-am dus cu o reteta compensata si card de fidelitate la Helpnet si mi-a calculat-o la 175 ron, la Dona mi-a cerut 191 ron. M-am dus la farmacia preferata MAXIFARMA si mi-a calculat-o la 880 ron. Vedeti ce diferenta mare exista si noroc ca exista FRAIERI, LENESI, COMOZI, CREIERE SPALATE, etc. dupa care profita multe asa-zise farmacii de renume. CAUTATI la toate farmaciile si cumparati de unde este mai ieftin. NU tot ce zboara se mananca , FRAIERILOR CU CARD DE FIDELITATE !
Adrian Popa 2012-05-28 16:00:47
Aceste argumente vin din partea unei persoane care nu foloseste aceste carduri. Bineinteles ca exista si beneficii. Mai multe informatii despre subiect gasiti aici: http://www.buseco.monash.edu.au/centres/acrs/research/whitepapers/hidden-side-of-loyalty.pdf
Liliana 2012-05-28 14:19:46
Nu este adevarat! Eu, cu cardul de fidelitate, dupa ce am acumulat puncte, am cumparat produsele fara sa mai platesc nici un ban! Si, asa cum a scris si Doris, "Pe formular iti dai acordul daca esti sau nu de acord sa primesti newslettere sau alte mesaje legate de campaniile firmei respective."
marius 2012-05-28 10:22:08
slabe argumente. Mie imi fac bine cardurile de fidelitate.

1. reducerea e buna, la urma urmei nu negociezi cu producatorul ci cu comerciantul
2. doar fraierii cumpara mai mult daca nu le trebuie, indiferent daca au sau nu card de fidelitate.
3. reclame nedorite nu primesti daca nu vrei, iar la sondaje nu trebuie sa pierzi vremea daca nu vrei.
4. garantia ecuritatii datelor personale nu o am nicaieri, dar nu ma deranjeaza atata vreme cat nu se poate atinge nimeni de contul meu.
5. Banii acumulati pe card sunt valabil un an, trebuie sa fiu prea ignorant sa nu-mi dau seama ca trebuie sa-i folosesc.
6. sansele sa consulti si alte magazine sunt benefice, sa poti face copmaratii calitate-pret, asa ca nu vad nici un inconvenient. Daca nu ai cardul la tine platesti tot atata cat n-ai fi avut niciodata card. Cine e fraierul? Cel fara card de fidelitate.
draman 2012-05-28 09:28:57
Argumente puerile pt copii tâmpiţi.
La ce sunt buni pl�mânii daca uiţi s� mai respiri? Jurnalism deontologic �i de calitate.
Halal s� v� fie!
draman 2012-05-28 09:27:17
Argumente puerile or copii tâmpiţi.
La ce sunt bumi plămânii daca uiţi să mai respiri? Jurnalism deontologic ai de calitate.
Halal!
Doris 2012-05-28 08:38:38
De ce afisati in articol imagini ce face referire la Farmaciile Dona si Help Net? Acest articol este un semnal de alarma si o reclama?! Pe formular iti dai acordul daca esti sau nu de acord sa primesti newslettere sau alte mesaje legate de campaniile firmei respective. Atunci cand intri intr-un magazin, daca posezi un card de fidelitate te bucuri de avantajele acestuia; putini sunt cei care colinda in cautarea unui produs similar mai ieftin, probabil in celalalt capat al orasului...O zi frumoasa tuturor si nu uitati sa va faceti timp pentru cei dragi voua!
viorell 2012-05-28 08:09:10
Argumente cam "subtiri" ... Treaba clientului daca nu stie sa foloseasca un posibil ! avantaj.
De exemplu eu acum introduc si unele date "personale" cand comentez... Ce faceti cu ele ?
Alora 2012-05-28 07:53:52
Imi pare rau, dar argumentele impotriva unui card de fidelitate nu sunt convingatoare, par chiar "trase de par" doar pentru a sustine cumva acest subiect. Daca e sa o luam asa, atunci si pentru a scrie aceasta psotare a trebuit sa-mi dau adresa de e-mail si asta insemana ca pot fi bombardat cu spam si adresa sa-mi fie vanduta altora. Prin urmare, in ziua de azi, orice as face in mass media poate reprezenta un pericol eptnru securitatea mea si pentru buzunarul meu, mai mare decat un card de fidelitate.
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor



Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.