Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

INTERVIU Antonia Tucheac, Macnetize: E important in blogging sa fii tu, sa-ti pastrezi naturaletea si sa ramai fidela acelorasi idei

INTERVIU Antonia Tucheac, Macnetize: E important in blogging sa fii tu, sa-ti pastrezi naturaletea si sa ramai fidela acelorasi idei
de la 12 Feb. 2014 Exclusiv
INTERVIU Antonia Tucheac, Macnetize: E important in blogging sa fii tu, sa-ti pastrezi naturaletea si sa ramai fidela acelorasi idei Tags: antonia tucheacmacnetizebloggingafaceri onlinebeauty & fashion

Decenta, respect si strategie pe termen lung. Acestea ar fi calitatile de care are nevoie oricine care vrea sa obtina succes, indiferent de domeniul pe care si-l alege. Iar daca vorbim de blogging, trebuie sa adaugam naturaletea.


In blogging trebuie sa ramai tu, sa fii fidela acelorasi idei, a afirmat Antonia Tucheac, autoarea blogului de beauty&fashion Macnetize.com, intr-un interviu acordat Manager.ro.

Trebuie sa alegi cu atentie catre ce proiecte te indrepti, deoarece cititorii blogurilor de nisa nu accepta orice. Sunt mai sofisticati, mai rafinati, au un al saselea simt care le permite sa simta daca te fortezi, daca te indrepti catre zone care nu te reprezinta. Si, asa cum te pot aprecia mai mult decat niste cititori obisnuiti, te pot si penaliza.

1. Cum a ajuns o fosta ziarista in blogosfera de beauty&fashion?

Simplu: din pasiune pentru scris. Din pura placere si dintr-o teribila nevoie, asemanatoare nevoii de aer ori de apa. Se spune ca e bine sa-ti gasesti o pasiune si sa o transformi in meserie; in felul acesta, nu vei munci nici macar o zi in viata ta. Si e adevarat. Atata timp cat am lucrat in presa - si am pornit-o devreme, de prin anul al doilea de facultate, n-am simtit nici macar o secunda ca as renunta din cauza ca am un job greu.

Mai mult, scrisul iti confera o oarecare independenta. Nu ai nevoie decat de un computer si de imaginatie. E drept, daca vrei sa produci continut pentru altii, fie ei persoane publice sau companii, trebuie sa stii sa ajungi la ele, sa stii sa te “vinzi”, oricat de mercantil ar suna. Am decis ca vreau sa intru in blogosfera de beauty si fashion in primul rand din placerea de a scrie, dar si pentru ca am simtit o oportunitate intr-o zona de care ma simt foarte apropiata.

2. Ce probleme ai intampinat cand ai vrut sa demarezi afacerile?

Nu i-as spune o afacere pentru ca, daca as vedea blogul sau crearea de continut ca pe afaceri, cred ca entuziasmul meu n-ar mai fi acelasi. Sunt, in primul rand, propriul meu manager, iar asta a venit la pachet si cu necesitatea unei autodiscipline. Dincolo de asta, a mai fost incapatanarea mea teribila de a lega conexiuni in zona de beauty & fashion fara sa fac prea multe referiri la backgorund-ul meu profesional. Chiar si acum, multi dintre cei cu care am legat relatii, in special ca ziarist de media & advertising, descopera, mirati, ca “Tu ai un blog frumos si interesant! De ce nu ne-ai spus?” Consider ca, indiferent de ce faci, de domeniul in care activezi, indiferent ca esti in top managementul unei companii, ca esti antreprenor, freelancer, blogger, poet sau controlor de trafic, este esential sa ai decenta, respect si strategie pe termen lung.

3. Ce trebuie sa stie cineva care vrea sa traiasca din blogging?

Ce ar trebui sa faca si ce probleme ar putea aparea? Ca nimic nu e simplu, dar ca se poate. Eu sunt unul dintre acei optimisti care, acolo unde unii vad probleme, eu vad rezolvari. La fel, fac parte din categoria celor care nu doar ca vad jumatatea plina a paharului, ci se bucura ca exista, in primul rand, un pahar. Pentru ca, din pacate, uitam, adeseori, evidentul. Nu doar in viata personala, ci si in cea profesionala. Cred ca munca sutinuta, constanta si seriozitatea sunt esentiale daca iti pui problema sa ajungi sa traiesti din blogging. Si, cu siguranta, iti trebuie, macar pentru inceput, o plasa de siguranta, o alta sursa de venit. Rezultatele, in cazul meu, atat in termeni de audienta, cat si de incasari, au venit dupa aproximativ opt luni de munca. Dar mai e mult pana departe si continui sa cer mult de la mine si de la ceea ce iese din mainile mele. In acelasi timp, pentru ca un blog e, intr-un fel sau altul, o legatura personala cu fiecare dintre cei care te citesc, e important sa vrei mai mult de la tine, in primul rand.

4.Cum se poate monetiza un blog?

Cu respect pentru cititori si pentru advertiseri. Prefer sa incerc toate modalitatile de a monetiza, atat cele traditionale – affiliate marketing, traditional advertising, content, cat si propuneri originale din partea companiilor.

5.Ce capital de pornire ai avut? Ai facut credit la banca, au fost fonduri proprii sau alte surse?

Partea frumoasa in blogging e ca nu ai nevoie de bani pentru a incepe. Iar de produse de machiaj si de haine n-am dus lipsa niciodata, asa ca m-am apucat pe scris. E important, in blogging, cel putin pe aceasta nisa, sa ramai tu, sa-ti pastrezi naturaletea, sa fii fidela acelorasi idei. Sa discerni, sa alegi catre ce proiecte sa te indrepti, caror campanii sa le spui da. Cei care te citesc simt daca fortezi, daca te indrepti in zone care nu te reprezinta.

6. Cat de important este un contabil sau un avocat pentru afacerea ta? Ai angajat un consultant financiar, juridic sau pentru zona de online? Daca DA, cat te costa lunar acestia si cat de importanti sunt?

Pentru moment, reusesc sa gestionez singura chestiunile financiare si juridice. Nu a fost nevoie nici de consultanti insa, pe termen mediu si lung, imi doresc mai mult de la acest produs. Nu spun ca voi renunta la blog, dimpotriva, il vad la nivelul urmator. Am foarte multe idei, foarte multa determinare, ador, pur si simplu, comunitatea pe care am creat-o in jurul acestui blog si care creste pe zi ce trece, astfel ca urmatorul nivel e doar o chestiune de timp.

7.De ce beauty&fashion? Ai plecat mai mult de la pasiunea ta sau de la un domeniu unde ai crezut ca exista cerere?

Pentru ca sunt femeie si da, e langa alte pasiuni din viata mea. Cred cu tarie ca femeile trebuie sa se ingrijeasca si sa fie atente la modul in care se prezinta. Vad, adeseori, femei in pozitii cheie, care se neglijeaza. E un detaliu si, oricat ne place sau nu sa recunoastem, prima impresie conteaza foarte mult. Totusi, cred ca atat partea de beauty, cat si cea de fashion, trebuie sa se regaseasca in doze acceptabile in viata unei femei. Sunt importante, dar intr-un context. Pe de alta parte, in Europa Centrala, vorbim despre o piata de cosmetice de peste opt miliarde euro, in 2013, iar Romania are, alaturi de Polonia, cel mai rapid ritm de crestere. Dincolo de beauty si fashion, pe blog scriu si despre sport si viata sanatoasa.

8. Un blog facut intr-o limba de larga ciculatie internationala ar avea mai multe sanse decat unul facut in limba romana?

Un blog intr-o limba precum engleza implica mai multe lucruri. In primul rand, e competitia mult mai mare. Daca vrem sa ne bazam pe o crestere inclusiv din cautari, cuvintele cheie precum numele de branduri "apartin" deja unui foarte mare numar de magazine online. Depinde foarte mult de nisa aleasa. Daca ai ales o nisa potrivita, care raspunde nevoii publicului de informare, poate fi, intr-adevar, mai usor. Conteaza foarte mult obiectivele pe care ti le setezi. Daca doresti sa comunici unui public international, atunci trebuie sa te gandesti ca un focus pe plan local va fi ceva mai dificil. Eu cred ca industria romaneasca de beauty are foarte multe de spus, iar companiile romanesti si internationale din domeniu, care activeaza pe piata locala, sunt extrem de bine conectate la realitatile online, la nevoile de informatie care exista, si sunt, asadar, parteneri ideali de discutie.

9. Cat poate castiga un blogger de succes in Romania si in ce conditii?

Cred ca raspunsul cel mai potrivit este “depinde”. Depinde de tipul de monetizare ales si depinde foarte mult si de deschiderea advertiserilor. Insa nu trebuie sa uitam ca trecem, in continuare, printr-o perioada in care bugetele de marketing inca nu au revenit la nivelul celor dinainte de venirea crizei financiare, iar investitiile sunt facute cu mult mai multa atentie. Cred ca m-as hazarda sa estimez castigul unui blogger de succes. Pot spune insa ca principalele conditii raman continutul de calitate, calitatea publicului blogului, dar si celelalte considerente traditionale, precum traficul.

Foto: Antonia Tucheac, Macnetize.com.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement