Einstein, cel mai celebru om de stiinta din istoria umanitatii

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Einstein, cel mai celebru om de stiinta din istoria umanitatii Einstein, cel mai celebru om de stiinta din istoria umanitatii
de Manager.ro la 14 Mar. 2011
Urmareste-ne pe Google News
albert einsteinfizicianteoria relativitatiigravitatia

La 14 martie 1879 se naste Albert Einstein, fiul unui inginer evreu din Ulm, Germania. Una dintre cele mai stralucite minti stiintifice pe care umanitatea le-a daruit.

Teoriile lui Einstein, cea a relativitatii restranse, precum si cea a relativitatii generalizate, au avut ecouri uriase, influentand viziunea omului asupra universului, iar munca sa privind teoria particulelor si a energiei a condus la aparitia mecanicii cuantice si, in cele din urma, la descoperirea bombei atomice.

Copilaria si-o petrece in Germania si Italia. Apoi va studia fizica si matematica la Academia Politehnica Federala din Zurich, Elvetia. Va deveni cetatean elevetian, iar in 1905 va obtine doctoratul la Universitatea din Zurich. Istoricii numesc acel an al carierei lui Einstein "anul miracolelor", acesta publicand cinci lucrari teoretice care vor avea un impact profund asupra dezvoltarii fizice moderne.

In prima dintre acestea, intitulata "Un punct de vedere euristic privind producerea şi transformarea luminii", Einstein teoretizeaza ca lumina este alcatuita din cuante de energie individuale, adica fotoni, ceea ce demonstreaza proprietatile particulelor, ipoteza fiind un pas important in dezvoltarea teoriei cuantice.

In a doua lucrare, el concepe o noua metoda de numarare si determinare a dimensiunilor atomilor si a moleculelor intr-un spatiu dat, iar in a treia, ofera o explicatie matematica pentru constanta miscare haotica a particulelor suspendate intr-un fluid, asa-numita miscare browniana. Aceste doua lucrari au adus probe incontestabile ale existentei atomilor, lucru disputat de cativa oameni de stiinta ai vremii respective.

Cea de-a patra lucrare a fizicianului, publicata de Einstein in 1905, este o realizare stiintifica revolutionara si contine ceea ce avea sa fie cunoscuta mai tarziu drept "Teoria relativitatii restranse".

In  a cincea lucrare, o explorare din perspectiva matematica a relativitatii speciale, Einstein a postulat echivalenta intre masa si energie, care ar putea fi calculata prin ecuatia E = mc2.

Desi publicul nu a imbratisat prea repede revolutionarele sale teorii stiintifice, Einstein a fost salutat în cercul fizicienilor eminenti ai Europei. In 1916, el va publica  "Teoria relativitatii generalizate”, in care gravitatia devine o proprietate a reperului spatiu-timp.

In urmatorul deceniu, fizicianul va continua sa contribuie la dezvoltarea teoriei cuantice,  incepand sa lucreze la o teorie a campului unificat, pe care el spera sa inglobeze mecanica cuantica si propria sa teorie a relativitatii.

In anul 1933, dupa ce liderul nazist Adolf Hitler devine cancelar al Germaniei, Einstein, deja o figura publica de renume mondial, va renunta la cetatenia germana, parasind tara. Stabilit in Statele Unite, el va ramane aici pentru tot restul vietii sale, iar 1940 va obtine si cetatenia americana.

Inainte de asta, in 1939, in ciuda convingerilor sale pacifiste, el a fost de acord sa redacteze, in numele unui grup de oameni de stiinta, o scrisoare catre presedintele Franklin D. Roosevelt, prin care se arata posibilitatea producerii unei bombe atomice cu probabilitatea ca guvernul german sa se fi angajat deja in aceasta directie. Scrisoarea a condus la sporirea eforturilor de construire unei bombe atomice de catre Statele Unite, desi savantul nu a jucat niciun rol.  Mai tarziu, cercetatorul va condamna utilizarea bombelor atomice impotriva Japoniei, cerand stabilirea unui guvern mondial care sa controleze tehnologia nucleara si sa previna viitoarele conflicte armate.

In afara de faptul ca Einstein a fost un activ militant al pacii, el a fost si un sustinator al cauzei poporului evreu caruia ii apartinea.
Albert Einstein, una dintre cele mai creative minti ale omenirii, a incetat din viata la Princeton in 1955.

Un geniu atipic, Einstein este cel care, in copilarie, avea probleme de vorbire... Einstein este cel care a picat examenul de admitere la facultate... Si totusi, cand cineva ne intreaba numele unui fizician, aproape instantaneu, gandul nostru creeaza in imagini literele renumitului Creier Misterios EINSTEIN.

Ultimele NOUTATI

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul

today19 Apr. 2024
Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Banii tai - sectiune de educatie financiara

E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"