Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Metodologia AGILE. 10 sfaturi IT pentru companiile care urmaresc imbunatatirea satisfactiei clientilor


Metodologia AGILE. 10 sfaturi IT pentru companiile care urmaresc imbunatatirea satisfactiei clientilor
de la 30 Iun. 2015
Metodologia AGILE. 10 sfaturi IT pentru companiile care urmaresc imbunatatirea satisfactiei clientilor
Tags: agilemetodologia agiletrend consulttrendconsult

Ultima sesiune Trend Talks organizata de Trend Consult a adus la masa discutiilor 6 owneri de business-uri IT care si-au impărtăsit experienta legată de metodologia AGILE. Care sunt avantajele, pericolele, dificultătile in implementarea AGILE , cat si sugestii bazate pe experienta de utilizare a AGILE au fost cele 4 linii directoare ale sesiunii de discutii.

Trend Talks inseamna peer-to-peer learning. Dispare trainerul, expertul, teoreticianul si locul lui este luat de catre participanti. Acestia sunt alesi astfel incat sa aiba experiente si provocari similare. Impartasirea de experiente reale este mai puternica decat trainingul ca metoda de invatare.

Concluzia la care au ajuns specialistii in IT este ca metodologia AGILE schimba “viata oricarei companii de tehnologie care se hotaraste sa o implementeze. De la schimbari culturale pana la implicatii comerciale in relatia cu clientii, impactul AGILE nu poate fi neglijat”.

Destinata persoanelor care urmaresc atingerea satisfactiei clientului prin realizarea unei aplicatii software care sa fie pe deplin functionala de-a lungul intregului proces de fabricatie, AGILE  a fost apreciata ca fiind cea mai buna metodologie, in special in zona de product development. Mai mult, aceasta este potrivita mediului economic consumerist, in care responsabilitatea este disipata in randul membrilor echipei si in care solutia se pliaza cel mai bine pe ce vrea clientul.

Pe de alta parte, AGILE aduce la pachet si o serie de pericole care nu trebuie neglijate: punerea developerului in contact direct cu clientul poate genera dificultati, chiar si pierderi pentru business, din cauza lipsei de diplomatie sau a abilitatilor reduse de comunicare. De asemenea, pot aparea derapaje in asumarea de responsabilitati, un consum exagerat  de timp in dispute de leadership de proiect, generate de ego, supra-rasfatarea echipei de developeri catre o cultura exagerata "fun at work" si in ultimul rand poate aparea situatia in care clientii sa isi doreasca AGILE, chiar daca nu se potriveste, doar “de dragul metodologiei”.
Sesiunea Trend Talks a aratat ca AGILE nu se potriveste oricarui context si nici oricarui client. Oamenii invata relativ usor mecanica AGILE, dar nu si atitudinea din spatele metodologiei. O combinatie in care exista neintelegeri din partea clientului, dar si lipsuri in ceea ce priveste abilitatile sociale ale developerilor in relatia directa cu clientul poate genera tensiune in echipa si in raporturile cu beneficiarul.

Ce este de facut? Iata sugestiile venite din experienta AGILE:

1. Ai multa rabdare. Tine-te de plan. Si clientul are nevoie de multa rabdare.
2. Clientul trebuie sa fie convins ca este util sa trimita oameni in training AGILE.
3. Discutiile despre cine intra si ce face echipa de proiect pot fi toxice, de aceea ar fi mai bine sa fie un fel de "black box" pentru client.
4. Clientul intelege impactul schimbarilor cerute daca are o intelegere clara de la inceput cu privire la pret, scope of work si numarul de ore alocate.
5. Daca pui in contact developerul cu clientul, trebuie sa ii inveti sa vanda.
6. Developerii care risca sa intoxice cultura AGILE trebuie eliminati din timp.
7. Echipa trebuie construita in jurul unui nucleu de oameni experimentati si responsabili, care sa-si cunoasca limitele.
8. E bine sa ai un manager de buget, care eventual sa vina in echipa din partea clientului.
9. Schimbarea in masa catre AGILE nu are succes. Mai eficienta este migratia echipa cu echipa si impartasirea de experienta.
10. Oamenii proaspat angajati accepta mult mai usor metodologia si board-ul de control. Ei pot genera o emulatie pozitiva care sa ii motiveze si pe angajatii mai vechi. Persevereaza in implementare fara a provoca confruntari directe cu privire la performanta individuala.

Trend Consult este prima companie de training si consultanta in vanzari de pe piata din Romania care a introdus conceptul de peer-to-peer learning, o metoda inovatoare de invatare experientiala care inlocuieste cu succes metodele clasice. In 2015, Trend Consult aniverseaza 15 ani de activitate, performanta  si inovatie in consultanta de business.


Editorialist Manager.ro
6 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri





Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016