Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

3 ponturi rapide pentru optimizarea CV-ului tau

3 ponturi rapide pentru optimizarea CV-ului tau
de la 28 Mai. 2013
3 ponturi rapide pentru optimizarea CV-ului tau Tags: cvcv-uriponturicandidatipovesticititori

Cei mai multi oameni se tem ca CV-urile prea "inflorate" le va aduce descalificarea din cursa pentru ocuparea unui loc de munca. De fapt, candidatii pierd teren tocmai din cauza temerilor lor.


Pe fondul fricii, multi candidati esueaza, in incercarea lor de a construi CV-uri persuasive. CV-urile reprezinta documente de promovare. Promovarea necesita creativitate, alaturi de dorinta de a dobandi succesul.

Iata trei greseli si tot atatea rezolvari pentru somerii care isi cauta zilnic de munca. Prin extinderea viziunii asupra unui CV contemporan, modern si performant, o sa dai sens cautarii tale si vei primi mai multe oportunitati.

1. NU scrie texte plictisitoare. CV-urile de azi nu mai sunt dictate intr-un limbaj de lemn, absolut depasit. Listarea plictisitoare a unor companii, joburi, date, studii ii va da angajatorului o stare de somn si nimic mai mult.

Scrie mai indraznet. CV-urile moderne spun o poveste. Gandeste-te la un articol palpitant de presa, deoarece scopul tau este sa acoperi "cine, ce, unde, cand, de ce si cum", in calitate de "reporter" al vietii tale. In loc sa scrii despre o situatie sau o persoana, te referi strict la tine.

Conecteaza toate punctele pentru "cititor", intreaba-te in sinea ta: De ce ar citi angajatorul CV-ul meu? Ca si un jurnalist bun de stiri, extrage cele mai importante informatii. Povestea ta trebuie sa fie dominata de continut, nu de cifre si insiruiri inutile.

2. NU scrie doar pentru recrutori. Stiai ca doar o mica parte din locurile de munca sunt obtinute prin intermediul recrutorilor? De fapt, multe IMM-uri nu folosesc un asemenea angajat. Chiar daca el exista in companie, nu reprezinta singurul filtru la care va ajunge CV-ul tau. Asadar, daca scrii dupa "prescriptiile" unui recrutor, o sa il multumesti doar pe el, nu si pe angajator, patron, sef in sine. Nu toata lumea este incantata de acelasi format si continut, croit dupa cerintele recrutorului.

Deseori, acestia cauta doar anumite elemente concrete si nu zabovesc prea mult asupra unui CV. Strategia ajuta intr-o oarecare masura, reusind sa filtreze cantitatea uriasa de CV-uri, extragand doar cativa candidati. Ei cauta candidatii perfecti, care sa se potriveasca, desigur, cu solicitarile angajatorilor, dar asta nu inseamna ca vor face alegeri inspirate.

Foloseste o strategie de marketing. Vorbeste direct cu oamenii care te angajeaza; vorbeste cu oamenii care ii cunosc pe angajatori; analizeaza pagina de Facebook a companiei, a sefului sau; fii cu ochii si urechile ciulite asupra stirilor de business despre cresterea dintr-o anumita industrie, o anumita zone geografica, un anumit trend.

In momentul in care te vei baza pe acesti indivizi si ei vor manifesta un interes sa te cunoasca mai bine, poti trimite CV-urile "de vanzare", care sa iti promoveze imaginea. Tine minte ca nu exista o politica a CV-urilor sau reguli "batute in cuie", in privinta redactarii acestora. Singurul lucru de care trebuie sa tii seama este ca CV-ul trebuie sa "te vanda" cand mai bine. Daca trimiti un CV derutant, fara un obiectiv anume, materialul se va pierde in multime. Daca acesta este destinat unui anumit "cititor" (aka "angajator"), iti va aduce rezultatele dorite.

3. NU te lasa intimidat de sistemele automate de filtrare a CV-urilor. Chiar daca aceste sisteme exista, asta nu inseamna ca vor respinge un CV scris in mod original si la obiect. CV-urile care sunt prea concentrate asupra optimizarii (cuvinte-cheie si fraze-cheie) ar putea pierde chiar esentialul - ATS-urile sunt astfel programate incat sa respinga CV-urile care incearca sa "pacaleasca" sistemul; in consecinta, CV-ul tau nu va ajunge sa fie citit de o persoana reala.

Creeaza povesti de valoare. Scrie CV-ul intr-o "limba" care sa rezoneze cu cea vorbita de angajator.  Cand descrii "how"-ul si "why"-ul din aceasta ecuatie, CV-ul tau capata, dintr-o data, sens. De fapt, inainte de a-ti optimiza CV-ul, ar fi mai potrivit sa asterni pe foaie sau in calculator povestea simpla despre tine. Daca esti deja concentrat asupra obiectivului suprem - acela de a-ti gasi un (nou) job, multe din cuvintele-cheie se vor contopi in mod natural in povestea din CV-ul tau. (via gd.com)


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement