Exista si romani fericiti... fara shopping

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Exista si romani fericiti... fara shopping Exista si romani fericiti... fara shopping
de Manager.ro la 23 Feb. 2011
Urmareste-ne pe Google News
shoppingstudiugfkcumparaturiconsumatori

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi, conform GfK Roper Reports, studiul international care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati.

Media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului. Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.

Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa cumpere ceva doar pentru a se rasfata (38% fata de 68%). In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%).


Cu toate acestea, acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi: ambele categorii fac cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. In acelasi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi.

Cei pe care nu ii amuza iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine. De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).

Principalul canal de informare este acelasi pentru ambele categorii de consumatori: atunci cand vor sa se informeze despre posibilele achizitii 54% dintre ei - fie ca le place shoppingul, fie ca nu - discuta cu prietenii si cunoscutii. Prin urmare, o importanta deosebita o are comunicarea cu Influentatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii.

Conform GfK Roper Reports, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta intre 15 si 49 de ani sunt Influentatori in cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai multi, 21%, sunt Influentatori in categoria produselor alimentare si a gatitului, in general. Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica, cu 15% Influentatori in randul populatiei analizate, si categoria modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).

Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea oficiala a companiilor. Prin urmare, este important pentru companii sa comunice eficient cu Influentatorii propriului segment de piata, sa ii atraga si sa le produca o impresie buna.

 

Ultimele NOUTATI

Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?
Ultima ora

Diferenta dintre zaharul alb si zaharul brun: Care este mai sanatos si de ce?

today29 Mar. 2024
2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania
Companii

2 anunturi de joburi cu salarii de peste 20.000 de lei net in Romania

today29 Mar. 2024
De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024
Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice
Life Style

Stresul la locul de munca si cum il poti depasi: 7 sfaturi practice

today29 Mar. 2024
Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum ti se reflecta personalitatea in alegerea masinii

today29 Mar. 2024
Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte
Economie

De la ce varsta e obligatoriu sa pui bani deoparte

today29 Mar. 2024
Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia
Economie

Ce sa eviti sa spui si sa faci in fata patronului, dupa ce iti dai demisia

today29 Mar. 2024
Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri
Business

Educatie financiara: sfaturi practice pentru administrarea bugetului de afaceri

today29 Mar. 2024
Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager
Companii

Mileniali, Gen Z, Boomers: 4 diferente generationale in preferintele de lucru pe care merita sa le cunosti ca manager

today29 Mar. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"Legea nr. 296 2023 - Modificari MAJORE asupra mediului de afaceri din Romania"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x