Exista si romani fericiti... fara shopping

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Exista si romani fericiti... fara shopping Exista si romani fericiti... fara shopping
de Manager.ro la 23 Feb. 2011
Urmareste-ne pe Google News
shoppingstudiugfkcumparaturiconsumatori

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi, conform GfK Roper Reports, studiul international care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati.

Media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului. Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.

Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa cumpere ceva doar pentru a se rasfata (38% fata de 68%). In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%).


Cu toate acestea, acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi: ambele categorii fac cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. In acelasi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi.

Cei pe care nu ii amuza iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine. De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).

Principalul canal de informare este acelasi pentru ambele categorii de consumatori: atunci cand vor sa se informeze despre posibilele achizitii 54% dintre ei - fie ca le place shoppingul, fie ca nu - discuta cu prietenii si cunoscutii. Prin urmare, o importanta deosebita o are comunicarea cu Influentatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii.

Conform GfK Roper Reports, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta intre 15 si 49 de ani sunt Influentatori in cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai multi, 21%, sunt Influentatori in categoria produselor alimentare si a gatitului, in general. Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica, cu 15% Influentatori in randul populatiei analizate, si categoria modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).

Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea oficiala a companiilor. Prin urmare, este important pentru companii sa comunice eficient cu Influentatorii propriului segment de piata, sa ii atraga si sa le produca o impresie buna.

 

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x