Exista si romani fericiti... fara shopping

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Exista si romani fericiti... fara shopping Exista si romani fericiti... fara shopping
de Manager.ro la 23 Feb. 2011
Urmareste-ne pe Google News
shoppingstudiugfkcumparaturiconsumatori

Aproximativ un sfert dintre orasenii din Romania spun ca nu le place sa mearga la cumparaturi, conform GfK Roper Reports, studiul international care analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor. Dintre acestia, doua treimi sunt barbati.

Media lor de varsta este usor mai ridicata decat cea a fanilor shoppingului. Pe de alta parte, aceasta atitudine nu are legatura cu lipsa resurselor: atat cei care evita cumparaturile, cat si cei pe care ii distreaza au venituri similare si nu sunt nici mai pesimisti, nici mai optimisti in legatura cu felul in care va evolua situatia lor financiara in viitorul apropiat.

Consumatorii carora nu le place sa mearga la cumparaturi sunt mai putin inclinati decat ceilalti sa cumpere ceva doar pentru a se rasfata (38% fata de 68%). In acelasi timp, mai putini dintre ei au obiceiul de a cauta in mod activ noutatile in materie de produse (13% fata de 34%).


Cu toate acestea, acest comportament nu presupune ca sunt consumatori mai putin atractivi: ambele categorii fac cumparaturi aproximativ la fel de frecvent. In acelasi timp, gradul de dotare cu produse electronice, de IT si comunicatii este acelasi.

Cei pe care nu ii amuza iesitul la cumparaturi sunt mai dificil de atras, in special catre produsele noi. In afara de faptul ca nu le cauta in mod activ, punctele de contact cu ei sunt mai putine. De exemplu, citesc putin mai rar ziare (50% le citesc saptamanal, fata de 58% in cazul celorlalti) si mai ales reviste (32% le citesc saptamanal, fata de 45% dintre fanii shoppingului); pot fi gasiti mai rar in retelele de socializare (13% fata de 25%); daca se informeaza in legatura cu ceva ce vor sa cumpere, este mai putin probabil sa mearga prin magazine (6% fata de 11%).

Principalul canal de informare este acelasi pentru ambele categorii de consumatori: atunci cand vor sa se informeze despre posibilele achizitii 54% dintre ei - fie ca le place shoppingul, fie ca nu - discuta cu prietenii si cunoscutii. Prin urmare, o importanta deosebita o are comunicarea cu Influentatorii, adica acele persoane care au acces la multe grupuri sociale si care au si tendinta de a face recomandari in legatura cu produse si servicii.

Conform GfK Roper Reports, in Romania aproximativ jumatate dintre orasenii cu varsta intre 15 si 49 de ani sunt Influentatori in cadrul diferitelor categorii de produse. Cei mai multi, 21%, sunt Influentatori in categoria produselor alimentare si a gatitului, in general. Urmeaza categoria de produse si servicii pentru sanatate si forma fizica, cu 15% Influentatori in randul populatiei analizate, si categoria modei, frumusetii si ingrijirii personale (14%).

Aceste persoane au obiceiul sa faca recomandari si sa ofere pareri intr-un numar mare de cercuri sociale. Parerile lor sunt primite cu mai multa atentie si incredere decat comunicarea oficiala a companiilor. Prin urmare, este important pentru companii sa comunice eficient cu Influentatorii propriului segment de piata, sa ii atraga si sa le produca o impresie buna.

 

Ultimele NOUTATI

Romania bate toate tarile UE la scumpiri! Suntem campionii inflatiei
Economie

Romania bate toate tarile UE la scumpiri! Suntem campionii inflatiei

today25 Mai. 2025
7 pasi pe care ii poti urma pentru a creste pe social media: cum sa ajungi de la 0 la 10.000 de followeri
Social Media

7 pasi pe care ii poti urma pentru a creste pe social media: cum sa ajungi de la 0 la 10.000 de followeri

today25 Mai. 2025
Mii de firme cu capital strain infiintate la inceput de 2025, dar cifra e in scadere! Cei mai multi straini care fac afaceri in Romania sunt italieni, dar cei mai multi bani ii aduc olandezii
Companii

Mii de firme cu capital strain infiintate la inceput de 2025, dar cifra e in scadere! Cei mai multi straini care fac afaceri in Romania sunt italieni, dar cei mai multi bani ii aduc olandezii

today25 Mai. 2025
Numar record de romani care renunta sa-si deschida firme! Oamenii fug si de PFA-uri, si de SRL-uri!
Economie

Numar record de romani care renunta sa-si deschida firme! Oamenii fug si de PFA-uri, si de SRL-uri!

today25 Mai. 2025
Joburile din Romania care NU pot fi furate de roboti! Unde te poti angaja linistit cu sanse sa iesi la pensie si peste 20 de ani
Companii

Joburile din Romania care NU pot fi furate de roboti! Unde te poti angaja linistit cu sanse sa iesi la pensie si peste 20 de ani

today24 Mai. 2025
Cum sa-ti multiplici banii: strategii reale pentru cresterea averii personale
Financiar-Bancar

Cum sa-ti multiplici banii: strategii reale pentru cresterea averii personale

today24 Mai. 2025
Bitcoin a depasit 110.000 de dolari: companiile globale adopta BTC ca activ de rezerva
Ultimele stiri economice

Bitcoin a depasit 110.000 de dolari: companiile globale adopta BTC ca activ de rezerva

today24 Mai. 2025
De ce grasimile trans sunt toxice pentru organism
Mananca sanatos

De ce grasimile trans sunt toxice pentru organism

today24 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x