Institutul de Marketing, parada a joburilor in marketing digital la targul de cariera al eJobs
marketingmarketing digitaloana savoxford college of marketingchartered institute of marketing
Sambata, 18 mai, de la ora 13:00, Institutul de Marketing organizeaza o "parada a joburilor in marketing digital" la targul de cariera al eJobs, printr-un workshop interactiv care sa ghideze candidatii in legatura cu oportunitatile din domeniu.
Marketingul digital este o zona in care apar noutati si locuri de munca chiar si intr-o perioada in care oferta generala de locuri de munca este destul de redusa, potrivit unui comunicat de presa.
Cresterea marketingului digital este cauzata de faptul ca ponderea si impactul canalelor digitale in marketing a crescut semnificativ in ultimii ani.
"Nu acelasi lucru se poate spune in legatura cu specialistii, cursurile sau competentele, mai ales in conditiile in care mediul isi schimba cu maxima viteza structura, canalele, functionalitatile. Pentru cei ambitiosi si competenti insa, oportunitatile de cariera trec granitele tarii, fiind o zona in care romanii sunt competitivi pe plan international. Romania ramane pozitionata pe un loc fruntas la viteza de conectare la internet, cu profesionisti adaptabili si vorbitori buni de limbi straine", se arata in comunicat.
Astfel, lipsa pregatirii de marketing in zona online si social media este o bariera importanta in obtinerea de plus valoare prin utilizarea noilor medii de comunicare, arata un studiu realizat de Chartered Institute of Marketing (CIM) pe un grup de 1500 de firme din intreaga lume.
“Aceasta lipsa insa creaza o oportunitate extraordinara pentru tinerii care sunt familiarizati cu aceste medii si care isi doresc o cariera in marketing si comunicare. Astfel, nimic nu mai opreste un tanar inteligent, inarmat cu o vointa pe masura, sa se califice in acest domeniu nou – digital media, la nivel international si sa isi gaseasca o slujba la Roma, Londra sau, de ce nu, Jakarta sau Tokyo. Exista deja multe companii romanesti din domeniu cu clienti in strainatate si incet, incet, am inceput sa exportam si specialisti”, spune Oana Sav, reprezentant al CIM si Oxford College of Marketing in Romania.
Studiul arata ca firmele sunt inca intr-o faza incipienta de organizare in utilizarea efectiva a platformelor Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin etc.
In plus, doar un sfert dintre firmele chestionate au planuri de pregatire organizatorica si de resurse umane, in viitorul apropiat, pentru a acoperi aceasta lipsa de competenta.
Raportul mai arata ca atunci cand este utilizata, social media este mai degraba folosita ca sa intareasca o campanie de marketing standard decat ca o functie completa si permanenta a organizatiilor, capabila sa genereze venituri prin ea insasi.
Institutul de Marketing a fost creat in parteneriat cu Oxford College of Marketing pentru a oferi sprijin local in Romania tututor marketerilor interesati sa-si creasca performanta profesionala la standarde internationale prin calificari CIM (Chartered Institute of Marketing).