Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Care tara e mai saraca, una cu datorie publica de 40% din PIB sau una cu datorie de 110% din PIB?


Care tara e mai saraca, una cu datorie publica de 40% din PIB sau una cu datorie de 110% din PIB?
de la 21 Iun. 2012
Care tara e mai saraca, una cu datorie publica de 40% din PIB sau una cu datorie de 110% din PIB?
Tags: taradatorie publicanew york timesromaniasua

Citeam presa internationala pentru a vedea reactiile la arestarea lui Adrian Nastase. Nu despre asta vreau insa sa scriu aici, ci despre un lucru care ma irita de ceva vreme. Ziarul New York Times, considerat a fi standardul mondial in materie de jurnalism, scrie aproape in fiecare material despre Romania ca aceasta este "o tara saraca". Nu inteleg de ce simte nevoia publicatia sa precizeze mereu acest lucru.


Da, nu suntem o tara bogata, insa mi s-a cam luat sa citesc acest cliseu. Dar stiu ca nici o tara saraca nu suntem. Este o diferenta intre o tara saraca si una cu cetateni cu venituri mici, in opinia mea.

Stau si ma intreb, care tara este mai bogata, Romania, care are o pondere a datoriei externe in PIB de circa 40% sau SUA, care are o pondere a datoriei externe in PIB de 110%? Mai mult, deficitul bugetar al Romaniei s-a situat undeva la 4,3% din PIB in 2011, in timp ce acelasi indicator a sarit in SUA de 11%. 

SUPERPUTERE PE DATORIE: Vezi cu cat s-au imprumutat PRESEDINTII SUA in ultimii 80 de ani >>>
 
Cine-i mai bogat, un datornic vandut care conduce Mercedes-Benz (care le apartine, de fapt, creditorilor sai) sau un om cu venituri modeste, dar cu un nivel al datoriei redus, care conduce un Renault Clio, proprietate personala? Eu as inclina sa spun ca a doua persoana este mai bogata. 
 
Cand ai o pondere a datoriei externe in PIB de peste 100% inseamna ca toata avutia tarii tale, tot ce detii, ai facut pe datorie. Sunt banii altcuiva.
Mi-ar placea sa vad, la comentarii, care este opinia dumneavoastra legata de acest subiect.   



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

6 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Dan Vasii 2012-07-02 16:58:58
Cred ca suferiti de un lejer caz de autodezinformare. Intrebarea pare simpla, dar este tendentioasa, netinand cont de un amanunt esentialCD mai jos a trasat cadrul problemei si anume, cat de capabil este cel ce se imprumuta sa dea inapoi banii? In cazul acesta, cel imprumutat mai mult are, comparativ cu cel mai putin imprumutat, doua atuuri imbatabile: o industrie de varf care este cea mai dezvoltata de pe intreaga planeta, si o moneda care joaca efectiv rolul de valuta forte, de "moneda internationala". Asa ca intrebarea dumneavoastra este pur retorica.
Adrian Popa 2012-06-22 18:05:44
Va multumesc pentru comentarii. Foarte interesante opiniile dumneavoastra. Tocmai de aceea ma bucur ca v-am invitat sa ni le impartasiti.

Cu stima,

Adrian Popa
CD 2012-06-22 15:34:08
P.S. Nu se poate face nimic ca in aceste comentarii editorul dvs. sa "vada" si caractere speciale, cum ar fi parantezele?
CD 2012-06-22 15:32:15
D-le Popa, un schimb de replici argumentat pe subiectul propus ar lua multe ore, daca nu zile, si probabil ar rezulta un text de 100 de ori mai lung decat articolul dvs.
Nu zic ca nu exista un graunte de adevar in ce scrieti mai multe, de fapt, dar, in linii mari, teorema pe care o propuneti cu cat o tara e mai putin indatorata, cu atat mai bine este gresita. Este adevarata in unele cazuri si falsa in altele luati ca exemplu, daca aveti ani destui, doar Romania anului 1989.
Analogia cu masina personala, sau bugetul familiei, este una tentanta, dar inselatoare si mult prea simplista.
Mai ganditi-va macar la trei aspecte:
- catre CINE este facuta acea datorie, cine sunt datornicii?
- pe ce s-au cheltuit banii imprumutati?
- creditul este un accelerator, un catalizator. Accelereaza dezvoltarea unei afaceri, a unei economii, chiar si a acumularilor personale. In exemplul dvs., cel cu Clio a trebuit sa munceasca 10 ani ca sa-si ia masina "cu banii jos" si probabil va "trage de ea" inca 15, pana va fi in stare sa-si ia alta in aceleasi conditii. In acesti 25 de ani, celalalt a schimbat doua Mercedes-uri, doua BMW-uri si un Audi. Niciunul automobil n-a fost cu adevarat al lui, aveti dreptate - dar sunteti intrutotul convins ca proprietatea in sine, tabla si rotile, sunt ceea ce conteaza? Sau mai degraba siguranta, confortul vehiculului respectiv, pana la urma chiar si status symbol-ul?
Bela 2012-06-22 07:48:14
Da, stimate domn,

insa este ceva: Fiecare poveste are radacina lui adevarata.
Pe de o parte suntem hoti, si tigani SUNTEM, pe de alta parte permiteti-mi sa va spun ca si in romania majoritatea cumpara Renault tot pe imprumut si apartamentul la fel, numai la tara sunt anumite zone unde au casa lor normala si sunt independenti.

Si inca ceva, ei cumpara Mercedes pe imprumut insa oamenii de rand fac asta. Si la noi se cumpara mercedes insa majoritatea pe langa legiile statului.

Ca ei sunt pe datorie, asta sunt legile capitalismului, din pacate trebuie sa faci rost de finante, nu conteaza foarte mult cum.

Concluzie: pana cand majoritatea romanilor pleaca peste hotare sa fie sluga, lasand famila si prietenii acasa, sa nu ne madrim cu Romanica noastra.
Trebuie sa lucram si sa indepartam mentalitatea noastra comunista de a fii invidios pe tarile din west, care au lucrat dupa al doilea razboi mondial cat timp noi am "vopsit iarba" cand venea nenea Nicu.

Respect,
Caprioara Adrian 2012-06-22 07:15:09
Buna ziua,
In primul rand scriu ca aveti dreptate, toti ne vad niste hoti si saraci. Francezii ne vad tigani. Pentru a se convinge cei care spun aceste lucruri ar trebui sa vina la noi sa vada realitatea. Cred ca ne gandim la acelasi lucru: bun sa vina dar cum? Infrastructura rutiera nu exista, infrastructura feroviara nu exista vorba presedintelui actuat - sa vina cu avionul . Bun vin, dar se lovesc apoi de gropi si speculantii de la hoteluri. Bine poate spuneti sa mearga in provincie unde sa se bucure de ospitalitatea romaneasca. Este adevarat dar si aici ar fi o problema - infrastructura turistica nu este prea pusa la punct. Deci nu prea au portile deschise pentru a vedea ce fel de oameni are Romania si atunci nu este nimic iesit din comun ca scriu asemenea lucruri despre noi. Lucrez la o companie multi nationala si directorul general din Germania cand a venit la Bucuresti s-a minunat cate masini de lux avem. Deci deduc ca fiecare om din Romania este interesat de propia avere, pe care s-o faca in timp scurt sa nu aiba altul mai mult si nu de dezvoltarea tarii si inplicit pe termen mediu si lung si de bunastarea lui. Poate nu sunteti de acord cu ce am scris dar asta vad eu. Subiectul este mult mai complex dar ar trebui ca fiecare ROMAN sa se gandesca la el.
O zi buna
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016