Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

7 modalitati prin care iti DISTRUGI compania


7 modalitati prin care iti DISTRUGI compania
de la 28 Iun. 2013
7 modalitati prin care iti DISTRUGI compania
Tags: modalitaticompaniiaisbergvaloaredeciziicontabilitate

In loc sa contribui la dezvoltarea companiei tale, ai putea risca demolarea ei. Mai rau este ca nici macar nu iti dai seama. In fiecare zi, iei masuri aparent inofensive, care stirbesc valoarea companiei. Intr-o zi, vei ajunge aproape de aisbergul de care se va lovi entitatea respectiva. Te ve intreba, probabil, "cum ai ajuns acolo", avand in vedere ca Titanicul s-a scufundat in urma cu o suta si ceva de ani.


Nu ar trebui sa permiti asa ceva. Open Forum a alcatuit o lista cu sapte "pacate" pe care le comiti zilnic, in defavoarea companiei tale.

1. Nu construiesti o echipa de management care sa poata conduce firma in lipsa ta. Angajezi multi manageri, dar nu ii responsabilizezi. Au mainile legate. Tu iei cele mai importante decizii si toata lumea stie acest lucru. Astfel, ramai in centrul atentiei. Desigur, te vei simti ca "Justin Bieber" pe scena, dar se pare ca esti veriga slaba, care nu poate construi o companie puternica.

Ce trebuie sa schimbi: Organizeaza lunar intalniri cu managerii care trebuie sa isi asume responsabilitatea. Ofera-le recomandari si primeste feedback-ul lor, implementeaza solutii pe care le-ai dezbatut in prealabil, nu le impune, pur si simplu, "cu forta".

2. Nu ai nicio strategie de exit sau plan de succesiune. Antreprenorii nu sunt nemuritori. Cand vei parasi compania, din cauze personale sau "naturale", aceasta se va prabusi, fara un plan B. Fara un asemenea plan, afacerea ta nu este sustenabila.

Ce trebuie sa schimbi: Identifica "persoana numarul 2". Vezi cum functioneaza afacerea fara tine, mergi o vreme in vacanta. Analizeaza diverse scenarii, precum vanzarea, situatia neprevazuta in care treci la cele vesnice sau fuziunea strategica.

3. Cei mai buni angajati primesc cele mai mici salarii. Sa nu uitam faptul ca intotdeauna, sefii vor profita de cei mai buni angajati ai lor. Acestia sunt dispusi sa ofere tot ce au mai bun, in schimbul unui salariu mai mic, fata de cei motivati doar de bani.

Ce trebuie sa schimbi: Plateste-le angajatilor buni salarii bune. Aceste "catuse de aur" ii vor obliga sa devina si mai loiali, sa fie motivati nu doar de zel, ci si de bani. Pana la urma, bancnotele invart lumea.

4. Nu discuti cu competitorii tai. Ignori concurenta.

Ce trebuie sa schimbi: Dupa cum scria generalul chinez Sun Tzu: "tine-ti prietenii aproape, iar dusmanii si mai aproape". Analizeaza concurenta de pe piata.

5. Nu te intalnesti cu clientii. Nu mai sta toata ziua in biroul tau alb. Nu mai iesi la masa doar cu angajatii tai. Nu te mai baza doar pe statistici si tabele Excel. Nu vei sti niciodata ce gandesc ai tai clienti, daca nu te intalnesti cu ei.

Ce trebuie sa schimbi: Intalneste-te in fiecare saptamana cu cate un client. Vezi care sunt nemultumirile sale si ce poti sa-i oferi.

6. Vinzi doar ceea ce te intereseaza. Crezi ca stii cel mai bine ce vor clientii. Aminteste-ti ca Steve Jobs a fost unul singur si a murit. Un asemenea om se naste o data la o suta de ani.

Ce trebuie sa schimbi: In raport cu clientii, trebuie sa iti adresezi o singura intrebare: Cum poti oferi un produs/serviciu care sa le rezolve problemele/nemultumirile, inainte ca rivalii de pe piata sa se gandeasca la ceva? Nu conteaza ce vinzi, ci produsele/serviciile de care au nevoie clientii. In orice economie, oamenii cumpara mai multe pastile pentru durerile de cap decat vitamine.

7. Nu te preocupa contabilitatea companiei. Conduci firma pe baza instinctului tau de antreprenor, care seamana mai degraba cu o fiara neimblanzita. Vedem cum unii oameni ai naturii traiesc o vreme cu un animal feroce si in final, acesta din urma ii considera doar o hrana si ii ataca fara retinere. De multe ori, incerci sa nu dai ochii cu propriul contabil.

Ce trebuie sa schimbi: Analizeaza lunar contabilitatea, fii cu ochii in patru asupra cheltuielilor, altfel te vei trezi cu un picior in groapa falimentului si cu altul la institutia bancara, cersind indurare. Vei fi surprins de deciziile excelente pe care le poti lua, atunci cand tii cont de aceste aspecte aparent neimportante. Impactul lor poate fi insa nimicitor.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

2 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

mariokempess 2013-06-29 15:52:14
Cel mai bun exemplu este colosul S.C edy care a fost DISTRUS de manageri vicleni, alesi gresit de regretatul Alin Popa.
ioana haitchi 2013-06-29 10:20:32
Da, foarte adevarat. Acestea sunt motivele majore. Cultura antreprenoriala nu intereseaza pe nimeni pentru ca, de cele mai multe ori, firma reprezinta doar un paravan pentru afacerile la negru. Sunt economist si stiu cat de greu este astazi sa-mi gasesc un job la contabilitate. Aceste posturi sunt rezervate sotiilor, matusilor si amantelor, adica oamenilr de incredere care sa-si tina gura si "sa faca sa fie bine". De aici incepe furtul. Politicienii iau doar "modelul".
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016