13 oameni fara adapost din SUA au fost transformati in "hotspot-uri Wi-Fi"
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
13 oameni fara adapost din SUA au fost transformati in hotspot-uri Wi-Fi
13 oameni fara adapost din SUA se plimba de o saptamana pe strazile din Austin, oferind spectatorilor festivalului anual de muzica si film SXSW un serviciu cat se poate de banal: conexiune Wi-Fi. In contextul unui experiment "caritabil", care abordeaza subiectul sensibil al oamenilor fara adapost din SUA, compania de publicitate BBH Labs din New York a transformat 13 boschetari in "hotspot-uri homeless".
Multi oameni sunt deranjati de elementele de dezumanizare ale campaniei, prin care cei fara casa devin "manageri" de hotspot-uri Wi-Fi, mai ales ca acestia poarta tricouri cu inscriptia:
Eu sunt (nume),
Un hotspot 4G
SMS HH (nume)
la 25827 pentru acces
(www.homelesshotspots.org)
Oamenii fara adapost ofera o conexiune 4G celor interesati, timp de 15 minute, contra unei donatii de 2 dolari.
Jurnalistul David Gallagher, de la New York Time, a declarat ca proiectul este "controversat" si "o jignire la adresa oamenilor".
Agentia BBH a raspuns acestor critici, prin intermediul blogului oficial:
"In mod evident, se discuta foarte mult despre acest subiect si multi ne stigmatizeaza, dar atentia este benefica pentru oamenii strazii: problema celor fara adapost este un subiect discutat in cadrul festivalului SXSW si vagabonzii nu mai sunt invizibili!"
Compania a tinut sa precizeze ca nu obtine niciun profit din acest proiect, deoarece "managerii de hotspot-uri" pastreaza sumele obtinute; de asemenea, BBH a respins speculatiile potrivit carora acest experiment ar putea deveni subiectul unui reality show.
BBH Labs compara acest demers cu cel al boschetarilor carora li se permite sa vanda ziare la colt de strada, pentru a-si cumpara o paine. Clarence si-a pierdut casa in urma Uraganului Katrina si discuta despre proiect intr-un clip video postat pe YouTube.