Vestimentatia la locul de munca este privita adeseori ca o oglinda a profesionalismului persoanei respective. O tinuta incorecta sau prea lejera, mai ales atunci cand ocupi o functie de conducere, iti poate diminua autoritatea in fata intregii echipe sau, mai rau, poate inspira neprofesionalism celor din jur. De aceea, daca ai obtinut recent un rol de conducere in compania in care lucrezi, este important sa te asiguri ca si tinutele tale de zi cu zi de la birou sunt adecvate postului pe care il ocupi de acum incolo:
Nu iti schimbi deloc stilul vestimentar
Odata ce ai promovat intr-o functie de conducere, este important ca acest lucru sa se vada si in hainele pe care le porti. Chiar daca lucrezi intr-un birou in care exista un cod vestimentar mai relaxat, persoanele noi in companie sau clientii ar trebui sa poata identifica persoanele din conducere si din tinutele pe care acestea le poarta. Nu te gandi insa ca va trebui sa renunti definitiv la outfiturile tale preferate si ca nu iti vei mai putea purta niciodata jeansii la birou. Este suficient sa adaugi un sacou elegant sau o pereche de pantofi office, iar tinuta ta va deveni instantaneu mai rafinata si eleganta.
Porti accesorii nepotrivite
Modul in care accesorizezi o tinuta poate influenta dramatic aspectul acesteia. Alegerea unor accesorii mult prea extravagante sau opulente iti poate strica orice outfit, chiar si unul atent ales pentru a se conforma cu codul vestimentar de la locul de munca. Este suficient sa alegi niste bijuterii discrete, de calitate, si una dintre aceste genti si posete de dama, pentru a adauga un strop de personalitate oricarei tinute si pentru a-ti etala stilul personal. In schimb, evita colierele mari sau foarte colorate, supraaccesorizarea, bijuteriile cu pietre mari si stralucitoare, precum si accesoriile ieftine, din plastic.
Te imbraci prea casual
Nu exista femeie care sa nu aprecieze o tinuta confortabila, lejera, in care sa se simta in largul ei. Insa in numeroase companii, un stil vestimentar prea lejer nu este privit cu ochi buni, mai ales atunci cand ocupi un rol de management. Iar daca noua ta pozitie implica intalniri profesionale cu clienti sau cu persoanele din „upper management”, este cert ca va trebui sa iti adaptezi stilul vestimentar si sa eviti cu orice pret tinutele prea casual. Acest lucru inseamna ca poti spune adio tricourilor sport, tenisilor si pantalonilor sport. Daca nu vrei sa renunti totusi la confort, poti alege tinute cu croieli mai comode, dar care sa respecte codul vestimentar al noii functii. Pantalonii office, camasile elegante, sacourile cu croiala masculina, balerinii sau pantofii cu toc jos sunt elemente vestimentare perfect acceptabile in orice birou.
Arati prea multa piele
Indiferent de functia pe care o ocupi, regula de a nu arata prea multa piele se aplica in orice situatie. Locul tinutelor provocatoare nu este la birou si este indicat sa le pastrezi pentru alte ocazii, daca iti doresti sa fii luata in serios si vrei ca oamenii sa se concentreze mai degraba pe ceea ce spui decat pe cum arati. Hainele transparente, cele mulate, prin care se vede linia bikinilor sau sutienul, bluzele sau rochiile cu spatele gol, fustele prea scurte, precum si sandalele mult prea decupate sunt adeseori privite ca fiind tinute neprofesionale si iti pot afecta cariera.
Nu ai un stil vestimentar propriu
Faptul ca exista unele restrictii legate de ce poti si ce nu poti purta la birou de acum incolo nu inseamna ca trebuie sa renunti la a-ti arata personalitatea prin intermediul tinutelor pe care le alegi. Ba chiar dimpotriva, un stil personal usor de recunoscut te poate ajuta sa te impui mai usor si este un semn ca esti o femeie cu un caracter puternic. O tinuta office corecta nu inseamna ca trebuie sa te imbraci in costume banale sau plictisitoare si ca nu mai poti purta la serviciu haine colorate, ci doar ca trebuie sa iti alegi tinutele cu mult mai multa atentie si sa creezi un echilibru, astfel incat nimeni sa nu iti poata reprosa vreodata ceva din acest punct de vedere.
Desigur, fiecare birou are propriile sale coduri vestimentare si exista si companii sau industrii in care este chiar incurajat sa porti tinute cat mai creative sau personalizate. Insa daca nu lucrezi intr-un astfel de birou, este bine sa tii cont de rigorile vestimentare pe care le impune o functie de conducere, daca vrei sa iti continui avansarea profesionala si sa te bucuri de respectul celor din jur.
Ultimele NOUTATI
Divortul, sport national in Romania: 4 din 10 cupluri se cearta din cauza banilor
2025 aduce soc fiscal: orice firma plateste impozit pe cel putin 30% din profit, chiar daca in trecut a inregistrat pierderi mari
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale
7 din 10 tineri folosesc TikTok, dar doar 3 din 10 au cont pe LinkedIn – tinerii romani prefera distractia online in locul retelelor profesionale
Ce se intampla cu TVA pentru HoReCa la 1 octombrie. Vicepremierul Barna impune o conditie pentru TVA de 11%
Partenerii nostri
Declaratia 216: Cine are obligatia si pana cand se depune in 2025
TOP 3 prioritati pentru contabili in luna iulie 2025 [INFOGRAFIC]
Evaziunea fiscala - o amenintare la securitatea nationala: ce este si cum se sanctioneaza
Tichete de 50 lei pe luna pentru facturile la curent: cine beneficiaza si cum te inscrii
Te-ar putea interesa si
Incepe marele exod fiscal? De teama masurilor de austeritate, firmele romanesti si-ar putea muta sediile fiscale in alte tari
Majoritatea tarilor UE critica reforma propusa de presedinta CE. Miza: 400 de miliarde de euro! Ce presupune revizuirea finantarii regionale