Accidentul aviatic de la Balotesti din 1995, al TAROM, inca ne da fiori reci. Toti cei 60 de pasageri si 10 membri ai echipajului au murit

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Accidentul aviatic de la Balotesti din 1995, al TAROM, inca ne da fiori reci. Toti cei 60 de pasageri si 10 membri ai echipajului au murit
Accidentul aviatic de la Balotesti din 1995, al TAROM, inca ne da fiori reci. Toti cei 60 de pasageri si 10 membri ai echipajului au murit
de Ioan Straton la 10 Iun. 2024
Urmareste-ne pe Google News
accident aviaticaccidentul aviatic de la balotestiaccident aviatic 1995

Pe 31 martie 1995, Romania a fost zguduita de unul dintre cele mai tragice accidente aviatice din istoria sa. 


Zborul TAROM 371, un Airbus A310-324, s-a prabusit la scurt timp dupa decolarea de pe Aeroportul Otopeni, lasand in urma 60 de pasageri si 10 membri ai echipajului decedati. Aceasta tragedie a lasat urme adanci in memoria colectiva a romanilor si continua sa fie un subiect de reflectie si analiza.
 

Circumstantele prabusirii


In dimineata zilei de 31 martie 1995, zborul TAROM 371, cu destinatia Bruxelles, a decolat de pe Aeroportul International Henri Coanda (Otopeni) la ora 09:08. La doar cateva minute dupa decolare, avionul a inceput sa piarda altitudine si s-a prabusit intr-un camp din apropierea localitatii Balotesti, la nord de Bucuresti. Cauzele initiale ale accidentului au fost atribuite unei combinatii fatale de factori tehnici si erori umane.
 
Investigatiile ulterioare au relevat faptul ca accidentul a fost cauzat de defectarea unui senzor al motorului drept, care a determinat o reducere automata a tractiunii motorului. Comandantul avionului, Adrian Aurelian Mihai, si copilotul, Stelian Ilie, au incercat sa corecteze situatia, dar din cauza complexitatii problemelor tehnice si a vitezei la care evenimentele s-au desfasurat, acestia nu au reusit sa stabilizeze aeronava in timp util.
 

Efectele asupra famililor si comunitatii aviatiei


Accidentul aviatic de la Balotesti a avut un impact devastator asupra familiilor victimelor si asupra comunitatii aviatiei din Romania. Pierderea a 70 de vieti intr-un astfel de incident a generat un val de soc si tristete care a afectat intreaga tara. Familiile celor decedati au trebuit sa faca fata unei dureri imense si sa navigheze printr-un proces complex de investigare si compensare.
 
In plus, aceasta tragedie a atras atentia asupra necesitatii imbunatatirii sigurantei aviatice in Romania si in intreaga lume. Companiile aeriene si autoritatile de reglementare au inceput sa reevalueze procedurile de intretinere si siguranta, incercand sa previna repetarea unor astfel de catastrofe. De asemenea, a fost subliniata importanta pregatirii echipajului pentru a face fata situatiilor de urgenta si a gestionarii adecvate a riscurilor tehnice.
 

Imbunatatiri si lectii invatate


Accidentul de la Balotesti a servit drept un punct de cotitura pentru industria aviatiei din Romania si a determinat o serie de imbunatatiri esentiale. Printre acestea se numara implementarea unor programe de formare mai riguroase pentru piloti si personalul tehnic, precum si adoptarea unor standarde mai stricte de intretinere a aeronavelor. De asemenea, investigatiile amanuntite ale accidentului au condus la recomandari importante privind imbunatatirea sistemelor de monitorizare a senzorilor si a altor componente critice ale avionului.
 
Autoritatile de aviatie din Romania si din intreaga lume au colaborat pentru a implementa aceste recomandari, contribuind astfel la cresterea sigurantei zborurilor. Accidentele aviatice sunt rare, dar fiecare incident ofera lectii valoroase care pot salva vieti in viitor. In urma tragediei de la Balotesti, companiile aeriene au devenit mai constiente de importanta verificarilor tehnice riguroase si a pregatirii personalului pentru a gestiona situatiile de urgenta.
 
 

Citeste si Biletele de avion s-au scumpit colosal. A devenit un lux sa mergi pana la Madrid sau Roma


Sursa foto: freepik.com
 

Ultimele NOUTATI

Expertii din HR spun ca tinerii nu sunt lenesi, vor sa se angajeze. Totusi, au o mare problema, iata care e
Companii

Expertii din HR spun ca tinerii nu sunt lenesi, vor sa se angajeze. Totusi, au o mare problema, iata care e

today16 Iun. 2024
3 greseli pe care le fac angajatii si apoi se plang ca seful nu le mareste salariul
Economie

3 greseli pe care le fac angajatii si apoi se plang ca seful nu le mareste salariul

today16 Iun. 2024
Consideri ca ai prieteni la serviciu? Vezi aici cum sa-ti testezi prietenii, sa afli daca sunt sinceri sau nu
Companii

Consideri ca ai prieteni la serviciu? Vezi aici cum sa-ti testezi prietenii, sa afli daca sunt sinceri sau nu

today16 Iun. 2024
Romania e o tara unde se castiga peste 1.000 de euro net pe luna, in general
Economie

Romania e o tara unde se castiga peste 1.000 de euro net pe luna, in general

today16 Iun. 2024
Digitalizarea ANAF, de tipul RO e-Factura, poate pune firmele la pamant, daca managerii fac aceasta greseala
Economie

Digitalizarea ANAF, de tipul RO e-Factura, poate pune firmele la pamant, daca managerii fac aceasta greseala

today16 Iun. 2024
Vor bubui taxele si impozitele locale dupa alegeri? Un ministru vine sa ne lamureasca
Economie

Vor bubui taxele si impozitele locale dupa alegeri? Un ministru vine sa ne lamureasca

today16 Iun. 2024
Pensia medie in Romania a ajuns mai mare decat salariul minim. Pensionarii primesc peste 2.200 de lei pe luna
Economie

Pensia medie in Romania a ajuns mai mare decat salariul minim. Pensionarii primesc peste 2.200 de lei pe luna

today16 Iun. 2024
Cat te costa sa deschizi o covrigarie
Companii

Cat te costa sa deschizi o covrigarie

today15 Iun. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Consideri ca ai prieteni la serviciu? Vezi aici cum sa-ti testezi prietenii, sa afli daca sunt sinceri sau nu
Companii

Consideri ca ai prieteni la serviciu? Vezi aici cum sa-ti testezi prietenii, sa afli daca sunt sinceri sau nu

today16 Iun. 2024
Romania e o tara unde se castiga peste 1.000 de euro net pe luna, in general
Economie

Romania e o tara unde se castiga peste 1.000 de euro net pe luna, in general

today16 Iun. 2024
Digitalizarea ANAF, de tipul RO e-Factura, poate pune firmele la pamant, daca managerii fac aceasta greseala
Economie

Digitalizarea ANAF, de tipul RO e-Factura, poate pune firmele la pamant, daca managerii fac aceasta greseala

today16 Iun. 2024
Vor bubui taxele si impozitele locale dupa alegeri? Un ministru vine sa ne lamureasca
Economie

Vor bubui taxele si impozitele locale dupa alegeri? Un ministru vine sa ne lamureasca

today16 Iun. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x