In urma cu cativa ani in Europa se putea calatori extrem de ieftin, unele companii aeriene low-cost ajungand sa puna in vanzare bilete de avion chiar si la 5 euro. Ei bine, pandemia a schimbat totul in aceasta industrie, vremurile in care se putea calatori pe buget apunand incetul cu incetul. In ultimii doi ani am asistat cu totii la o crestere spectaculoasa a preturilor biletelor de avion.
Vara se apropie cu pasi repezi, tot mai multi fiind cei care se gandesc la planificarea concediului. Nu mica le este mirarea cand realizeaza ca nu mai pot gasi bilete de avion catre multe destinatii din Europa sub 100 de euro pe sens. Ba mai mult decat atat, sa zbori dus-intors in Lisabona, Barcelona sau Madrid te poate lasa fara 400-500 de euro!
Unul dintre principalele motive care a dus la aceasta situatie este reprezentat de inflatia globala care a afectat costurile operationale ale companiilor aeriene. Pretul combustibilului a crescut, fiind influentat de volatilitatea pietei petrolului si de factori geopolitici. Combustibilul reprezinta un cost semnificativ pentru companiile aeriene, iar orice fluctuatie in pretul acestuia se reflecta direct in pretul biletelor de avion.
Pe langa costurile ridicate ale combustibilului, companiile aeriene se confrunta si cu cresterea taxelor de aeroport si a altor taxe de operare. In contextul pandemiei de COVID-19, multe aeroporturi si autoritati au impus noi taxe si tarife pentru a compensa pierderile financiare suferite in perioada de restrictii si lockdown-uri. Aceste costuri suplimentare sunt transferate in cele din urma asupra pasagerilor, crescand astfel pretul final al biletelor.
Un alt factor important este cresterea cererii pentru zboruri catre destinatiile populare din Europa. Dupa ridicarea restrictiilor de calatorie, multi oameni au dorit sa-si reia vacantele si calatoriile amanate, ducand la o cerere crescuta pentru bilete de avion. Destinatiile precum Italia, Spania si Anglia sunt in topul preferintelor romanilor datorita atractivitatii turistice si legaturilor culturale si economice. Aceasta cerere crescuta, combinata cu capacitatea limitata a companiilor aeriene de a oferi zboruri suplimentare, a dus la o crestere considerabila a preturilor.
In plus, criza personalului din industria aviatica a contribuit la aceasta situatie. Multe companii aeriene si aeroporturi se confrunta cu lipsa personalului calificat, ceea ce afecteaza capacitatea lor de a opera la capacitate maxima. Recrutarea si instruirea noilor angajati necesita timp si resurse, iar aceste costuri suplimentare sunt, de asemenea, reflectate in pretul biletelor.
Totusi, specialistii din domeniu au remarcat in acest inceput de an o reechilibrare intre cererea si oferta de pe aceasta piata. Mai exact, turistii sunt mai atenti la preturi si se gandesc de doua ori inainte sa isi cumpere un bilet de avion cu un pret ridicat. Astfel, preturile nu au mai crescut in acest an atat de mult precum au crescut in anii anteriori.
Citeste si: Navigarea in procedurile vamale post-Brexit: ce trebuie sa stii cand trimiti sau primesti colete?
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si