Ai un loc de munca nou si nu stii cum sa te porti? Iata 6 sfaturi utile
angajati noisef noucomportament la muncacolegi de munca
Angajatii noi sunt atat de nerabdatori sa isi faca noi prieteni si sa lase o buna prima impresie la noul loc de munca incat fac cateva greseli care nu ii vor ajuta sa isi indeplineasca dorintele.
Pentru a te asigura ca nu vrei trece si tu prin asta,
businessinsider ti-a pregatit o lista cu sase sfaturi carora trebuie sa le dai atentie atunci cand esti cel mai nou membru al unui grup:
1) Nu ii spune noului sef cum fostul angajator rezolva lucrurile
Compania la care te-ai angajat nu este aproape deloc interesata de felul in care mergeau lucrurile la fostul tau loc de munca, cu atat mai mult, noul tau sef nu se va bucura sa te auda laudandu-ti fostul angajator.
Asadar nu incerca niciodata sa spui :"nu asta obisnuiam sa fac atunci cand lucram la...", asta in cazul in care nu vrei sa fii cumva dat afara de la noul loc de munca.
2) Sa nu ai prea multa incredere in noii colegi de serviciu
Asta nu inseamna ca nu trebuie sa socializezi cu colegii tai. Inseamna doar ca trebuie sa te protejezi de persoanele care doar incearca sa te traga de limba pentru a obtine informatii pe care sa le foloseasca impotriva ta sau cu care sa te faca de ras. Suna infiorator, insa se intampla des!
3) Nu te duce in biroul sefului pentru orice lucru lipsit de importanta
De regula, de la noii angajati sunt asteptate intrebari referitoare la politica firmei si la procedurile de lucru. Este recomandat sa incerci sa obtii astfel de informatii de la colegii de munca, persoane mai apropiate, cu grade mai mici, inainte de a da buzna in biroul sefului pentru a-i pune intrebari aproape inutile. Asta te-ar putea "ajuta" sa scazi in ochii noului tau sef.
4) Nu incerca sa fii cel care stie tot
Trebuie sa fii intotdeauna dispus sa asculti ceea ce are de spus atat seful tau, cat si colegii de munca, inainte sa le trantesti replica "stiu". Poate ca tu intr-adevar stii despre ce este vorba, insa nu iti va prinde rau sa inveti ceva nou in plus, doar lasandu-ti interlocutorii sa termine ceea ce au de spus.
5) Adreseaza-te corespunzator celor care detin "puterea" in companie
Doar pentru ca seful tau il striga pe nume pe seful lui, asta nu iti da permisiunea sa procedezi si tu la fel. Chiar daca toti ceilalti angajati isi striga seful pe nume, cere permisiunea sa faci si tu asta. Asa vei da dovada de respect si de buna crestere si vei fi mult mai apreciat.
6) Pastreaza reclamatiile la un nivel minim
Programul tau de lucru este mult mai lung si mai aglomerat fata de al colegilor tai? Scaunul tau de la birou nu este confortabil? Ghici ce? Toti angajatii vechi ai companiei in care lucrezi au trecut prin asta si nu s-au plans, asa ca pune umarul la munca si lasa nemultumirile acasa.