Biroul hibrid este viitorul muncii: intre siguranta, online si offline

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Biroul hibrid este viitorul muncii: intre siguranta, online si offline
Biroul hibrid este viitorul muncii: intre siguranta, online si offline
de Redactia Manager la 13 Oct. 2021
Urmareste-ne pe Google News
protectiepreventiecuratenie

La doi ani dupa transformarea muncii in mod fortat de catre pandemia de Covid-19, din ce in ce mai multe companii vad beneficiile muncii hibrid sau de la distanta, iar lucrurile nu par sa se fi schimbat. Din acest motiv, firmele din toata lumea incearca sa realizeze cum vor arata birourile unde angajatii vor lucra de acum acolo in mod hibrid. 

 

Pentru un procent important de angajati, biroul nu mai inseamna un drum de o ora in fiecare dimineata, alaturi de sute de colegi intr-un spatiu inchis. 

Conform unui sondaj recent, peste 20% din joburile oferite în Romania in luna septembrie au fost de la distanta. In acest context, in care biroul devine locul unor intalniri strategice sau locul unde angajatii vin doar o zi sau doua pe saptamana, tot ceea ce stiam despre acestea trebuie sa se schimbe. 


Va veni un moment cand pandemia va fi doar o amintire din viata oamenilor si a companiilor. Dar rezultatul va fi un birou schimbat. Asa cum un citat din Monty Python spunea, „biroul nu e terminat, doar se odihneste”. 


Conform unui sondaj realizat de compania Xerox 82% din angajatori se asteapta ca biroul sa revina la un „nou normal” intr-un an sau doi. De asemenea, un sondaj realizat de compania Glassdoor arata ca majoritatea angajatilor spun ca le este dor de birou. 70% din milenniali si Gen Z sunt de acord sa se intoarca intr-o forma sau alta la birou. 


Cum va arata si cu ce va fi diferit biroul viitorului?


Specialistii pe piata muncii arata ca biroul nu va mai avea aceeasi functie pentru multe dintre companii. Astfel, spatiile fizice nu vor fi doar ferme de birouri in care angajatii vor ajunge la o ora fixa de dimineata pentru a pleca incolonati seara. Ci, mai degraba, biroul va deveni un spatiu colaborativ si de socializare, aspecte pe care majoritatea oamenilor le mentioneaza ca lipsa in aceasta perioada de pandemie. 


Un studiu realizat de Gensler arata ca atat companiile, cat si angajatii, vad biroul viitorului ca un spatiu unde sa socializeze cu colegii, unde sa aiba intalniri fata  in fata esentiale cu colegii, prin care sa poata sa rezolve probleme pe care zeci de mail-uri sau mai multe videoconferinte nu le pot rezolva. Sondajul mai sus mentionat, realizat de Xerox, arata ca firmele vad spatiile fizice de munca esentiale pentru viitorul lor, dar nu in forma actuala. Jumatate dintre afaceri vor sa-si schimbe politica de munca de acasa si de la birou, pentru a da un nou scop spatiilor fizice si de intalnire. 


Pe langa spatiul de socializare si intalnire, birourile se vor digitaliza si vor fi si mai adaptate muncii hibride. Pana si inainte de pandemie companiile mari aveau facilitati de videoconferinta, dar, in special, pentru discutii cu filiale din alte tari sau pentru dialoguri cu clientii. In viitorul apropiat, fiecare birou va avea nevoie de spatii dedicate pentru videoconferinta si colaborare de la distanta, pentru ca va exista un mix intre prezenta fizica si cea online. 


Nu in ultimul rand, spun specialistii, angajatii vor reveni macar intr-o anumita masura la birou daca acesta va oferi siguranta. Un studiu realizat in iulie 2021 in Romania arata ca 65% din angajatii romani considera ca biroul lor este sigur pentru sanatate.


Luand in calcul acest aspect, companiile vor trebui sa investeasca in zona produselor de curatenie, prin achizitionarea de produse de curatenie foarte bune si ustensile de curatare care sa transforme spatiile intr-unele igienice si in care angajatii sa aiba incredere. Spatiul de la birou poate fi unul colaborativ si creativ, unul care sa-si arate avantajele in fata angajatilor care s-au saturat sa lucreze din biroul de acasa, singuri. Asadar, produsele de curatenie, de protectie si preventie vor fi esentiale pentru companiile hibride, pentru a asigura un spatiu de munca impecabil.

Ultimele NOUTATI

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x