La doi ani dupa transformarea muncii in mod fortat de catre pandemia de Covid-19, din ce in ce mai multe companii vad beneficiile muncii hibrid sau de la distanta, iar lucrurile nu par sa se fi schimbat. Din acest motiv, firmele din toata lumea incearca sa realizeze cum vor arata birourile unde angajatii vor lucra de acum acolo in mod hibrid.
Pentru un procent important de angajati, biroul nu mai inseamna un drum de o ora in fiecare dimineata, alaturi de sute de colegi intr-un spatiu inchis.
Conform unui sondaj recent, peste 20% din joburile oferite în Romania in luna septembrie au fost de la distanta. In acest context, in care biroul devine locul unor intalniri strategice sau locul unde angajatii vin doar o zi sau doua pe saptamana, tot ceea ce stiam despre acestea trebuie sa se schimbe.
Va veni un moment cand pandemia va fi doar o amintire din viata oamenilor si a companiilor. Dar rezultatul va fi un birou schimbat. Asa cum un citat din Monty Python spunea, „biroul nu e terminat, doar se odihneste”.
Conform unui sondaj realizat de compania Xerox 82% din angajatori se asteapta ca biroul sa revina la un „nou normal” intr-un an sau doi. De asemenea, un sondaj realizat de compania Glassdoor arata ca majoritatea angajatilor spun ca le este dor de birou. 70% din milenniali si Gen Z sunt de acord sa se intoarca intr-o forma sau alta la birou.
Cum va arata si cu ce va fi diferit biroul viitorului?
Specialistii pe piata muncii arata ca biroul nu va mai avea aceeasi functie pentru multe dintre companii. Astfel, spatiile fizice nu vor fi doar ferme de birouri in care angajatii vor ajunge la o ora fixa de dimineata pentru a pleca incolonati seara. Ci, mai degraba, biroul va deveni un spatiu colaborativ si de socializare, aspecte pe care majoritatea oamenilor le mentioneaza ca lipsa in aceasta perioada de pandemie.
Un studiu realizat de Gensler arata ca atat companiile, cat si angajatii, vad biroul viitorului ca un spatiu unde sa socializeze cu colegii, unde sa aiba intalniri fata in fata esentiale cu colegii, prin care sa poata sa rezolve probleme pe care zeci de mail-uri sau mai multe videoconferinte nu le pot rezolva. Sondajul mai sus mentionat, realizat de Xerox, arata ca firmele vad spatiile fizice de munca esentiale pentru viitorul lor, dar nu in forma actuala. Jumatate dintre afaceri vor sa-si schimbe politica de munca de acasa si de la birou, pentru a da un nou scop spatiilor fizice si de intalnire.
Pe langa spatiul de socializare si intalnire, birourile se vor digitaliza si vor fi si mai adaptate muncii hibride. Pana si inainte de pandemie companiile mari aveau facilitati de videoconferinta, dar, in special, pentru discutii cu filiale din alte tari sau pentru dialoguri cu clientii. In viitorul apropiat, fiecare birou va avea nevoie de spatii dedicate pentru videoconferinta si colaborare de la distanta, pentru ca va exista un mix intre prezenta fizica si cea online.
Nu in ultimul rand, spun specialistii, angajatii vor reveni macar intr-o anumita masura la birou daca acesta va oferi siguranta. Un studiu realizat in iulie 2021 in Romania arata ca 65% din angajatii romani considera ca biroul lor este sigur pentru sanatate.
Ultimele NOUTATI
Secretele freelancingului de succes: cum poti sa faci bani online fara experienta anterioara
Premiile Comertului Online Romanesc acordate in cadrul editiei de 19 ani a Galei Premiilor eCommerce
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!
Cum sa platesti cu 50% mai putin la intretinere in aceasta iarna. Furnizorii nu vor sa stii cum!
Partenerii nostri
Documente necesare pentru decontarea diurnei si a cheltuielilor de transport si cazare
Concediere pentru inaptitudine medicala - PROCEDURA explicata de specialisti
Ministrul Muncii: Reducerea deficitului de forta de munca este prioritara
Incasare in numerar PFA: este obligata sa achizitioneze casa de marcat?
[INFOGRAFIC] PFA in sistem real vs. PFA la norma de venit: ce taxe si impozite datoreaza in 2024
Reevaluarea imobilizarilor corporale: GHID complet de teorie si practica
Somajul tehnic, ca solutie pentru reducerea costurilor: ce trebuie sa stii
Adeverinta vechime in munca MODEL
Demisie dupa prima zi la locul de munca. "Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua respectiva?"
Te-ar putea interesa si
Nu ai bani de chirie? Iata cum poti negocia cu proprietarul, desi ai contract deja semnat
4 mari greseli pe care le fac toti oamenii saraci cand vine vorba de bani – si cum sa le eviti!