Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
mediapublicitatedigital
Piata de publicitate din Romania continua sa creasca si in 2025, desi intr-un ritm mai lent decat in anii anteriori. Estimarile arata ca industria media va ajunge la 847 de milioane de euro pana la finalul anului, in crestere cu 6,5% fata de 2024. In ciuda provocarilor economice si politice, optimismul ramane moderat in industrie.
Aceasta evolutie vine dupa ce piata media a atins o valoare neta estimata de 795 de milioane de euro in anul 2024, in crestere cu 10% fata de 2023, informeaza
Paginademedia.ro in baza datelor prezentate in Media Fact Book 2025, studiul de piata realizat anual de agentia Initiative.
Care sunt asteptarile pe piata de publicitate in 2025?
„Anul 2024 a confirmat ca industria media din Romania are o capacitate remarcabila de crestere continuand trendul ultimilor ani. Desi 2025 vine cu mai multe incertitudini economice si politice, estimarile raman pozitive. Vom avea nevoie de si mai multa adaptabilitate in alegerea mixului de media potrivit fiecarui brand, tinand cont de ritmul rapid cu care se schimba comportamentele de consum”, a precizat Alexandra Olteanu, Managing Director al Initiative Romania.
Investitiile in publicitatea din Romania vor depasi pentru prima data 840 de milioane de euro, in 2025, chiar si in contextul incertitudinilor economice si politice. Televiziunea isi pastreaza suprematia, dar digitalul vine tot mai puternic din urma.
Perspectivele economice ale Romaniei pentru 2025 indica o incetinire a cresterii, determinata de provocari macroeconomice persistente. Se preconizeaza ca veniturile nete totale din media vor ajunge la 847 de milioane de euro in acest an, reflectand o crestere anuala de doar 6,5% fata de 2024, se mai arata in Media Fact Book 2025. Aceasta crestere moderata sugereaza un mediu de piata prudent, influentat de situatia economica si politica.
Televiziunea continua sa atraga cei mai multi bani, iar digitalul vine puternic din urma
Televiziunea isi pastreaza titlul de lider detasat, cu investitii estimate la peste 426 de milioane de euro in 2025. Digitalul creste rapid, urmand sa atinga aproximativ 327 milioane de euro. Outdoor-ul (OOH) si radioul inregistreaza cresteri modeste, in timp ce presa scrisa isi continua declinul.
In 2024, piata de publicitate din Romania a inregistrat cresteri in majoritatea sectoarelor:
-
TV: 408 milioane de euro (+11%) – se estimeaza o crestere mai temperata pentru 2025, de pana in 5%, la o valoare a pietei de 426 de milioane de euro;
-
Digital: 298 de milioane de euro (+10%) – asteptarea pentru acest an este o noua majorare de +10%, de pana la 327 de milioane de euro;
-
OOH: 47 de milioane de euro (+12%) – estimarile pentru 2025 arata o crestere de 5%, la 49 de milioane de euro;
-
Radio: 38 de milioane de euro (+8%) – previziunea pentru anul curent se situeaza in jurul valorii de 40 de milioane de euro;
-
Print: 4,5 milioane de euro (-10%) – estimarea pentru 2025 arata ca ar urma sa scada cu inca 10 procente, pana la 4,1 milioane de euro.
Ghidul „Media Fact Book” a fost lansat in anul 1997 si este singurul raport anual de analiza a pietei de media si publicitate din Romania care ofera o imagine de ansamblu asupra dinamicii pietei si a factorilor care o influenteaza.
Sursa foto: freepik.com