Ce branduri au pierdut si care au castigat clienti
h&mbranduriretail fashionpret accesibilcrestere vanzari
Desi recesiunea nu a disparut sunt unele branduri care sunt pe verde si altele care sunt pe rosu. Unele castiga clienti si implicit crestere si cifra de afaceri, altele, din contra.
Zara
Cand vine vorba despre, primul brand la care te gandesti trebuie sa fie Inditex, detinatorul Zara. Ascensiunea lui este foarte rapida, mai mult de o treime din vanzarile din acest an provenind in China si SUA, in crestere cu 29% fata de anul trecut. In online se vinde din ce in ce mai mult, tinand cont ca 1,3 milioane de oameni viziteaza zilnic site-ul. Preturile accesibile au contribuit la cresterea rapida a cifrelor de vanzari cu 17%.
Asos
Se pare ca este centrul cumparaturilor online. Site-ul a fost lansat in anul 2000, iar numele provine de la "As Seen on Screen", concentrandu-se indeosebi pe hainele celebritatilor. Saptamana trecut, vanzarile au crescut cu 31%, cu ajutorul cumparatorilor din Australia si SUA. Site-ul este recunoscut pentru mix-ul de branduri si lucrurilor accesibile. In plus, ASOS colaboreaza cu diferiti designeri.
Marks&Spencer
In iulie a raportat o scadere a vanzarilor de 6,8%. Pe segmentul hainelor de femei, cota a scazut de la 10,9% in 2011 la 10,55 in 2012. Nu este o veste buna cand pierderea vanzarilor este de 100 milioane lire sterline. Care este problema companiei? Sunt putin pe langa preferintele femeilor in materie de moda, magazinele sunt inghesuite, iar cautarea printre rafturi poate deveni un calvar. Totusi, compania nu pare pierduta. Noul director de stil, Belinda Earl, a inceput luna aceasta o colaborare cu modelul Rosie Huntington-Whiteley care a realizat o colectie de lenjerie care a adus vanzari foarte bune.
H&M
Al doilea cel mai mare retail de fashion, dupa Inditex, a avut in al treilea trimestru un profit de %. H&M este un loc de unde poti cumpara haine chiar si de designer, la preturi accesibile. Compania a avut numeroase colaborari care au adus cozi interminabile la usile magazinelor. Un exemplu este colaborarea cu Versace.
GAP
Viitorul pare luminos pentru GAP. Compania se intoarce la piesele consacrate, poate de aici si cresterea vanzarilor din primele sapte luni ale anului. Piesele pentru sezonul de iarna vor fi de inspiratie sportiva a americanilor. Iar colectia nu se va opri aici. Luna viitoare, Rebekka Bay devine director de creatie.