Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Codul bunelor maniere in business: 5 subiecte TABU la intalnirile de afaceri


Codul bunelor maniere in business: 5 subiecte TABU la intalnirile de afaceri
de la 06 Mai. 2019 Exclusiv
Codul bunelor maniere in business: 5 subiecte TABU la intalnirile de afaceri
Tags: codul bunelor maniere in businessprotocoletichetaafaceribusiness datereligiebani

Societatea in care traim pune foarte usor "etichete" si pentru a face o impresie buna trebuie sa fii pregatit in orice situatie, ca sa nu fii luat prin susprindere de desfasurarea evenimentelor care te-ar putea pune in situatii penibile. Evident, in viata nu putem anticipa totul si ar fi o utopie sa credem ca putem fi gata oricand, de orice, indiferent de cat de mult ne straduim, insa atunci cand vine vorba de afaceri, codul bunelor maniere este un colac de salvare care ne poate ajuta sa ne construim o imagine de succes in business.


Astazi vom vorbi despre conversatiile purtate la intalnirile de afaceri si nu, nu despre acele conversatii in care tu iti prezinti proiectele, in care negociezi cu partenerii tai sau cauti solutii la diverse probleme, ori oportunitati de dezvoltare a business-ului. Vom vorbi despre conversatiile care se poarta cu mapa inchisa.

Despre discutiile din acele momente de relaxare, discutii carora multi oameni de afaceri sau persoane aflate la un interviu, in fata angajatorului, nu le dau importanta si ajung sa aiba de pierdut de pe urma acestui lucru. De ce? Fiindca ele pot fi o oglindire a mentalitatii tale sau a unor lucruri intime, care te privesc doar pe tine personal, iar expunerea lor poate fi interpretata gresit, lucru ce te poate dezavantaja.

Iata 5 subiecte TABU pe care nu trebuie sa le incluzi in conversatiile cu partenerii de afaceri, oricat de relaxata ar fi atmosfera:


1. Aventurile amoroase si certurile in familie

Chiar daca traversezi o perioada nefericita pe plan familial, acest lucru nu trebuie sa reprezinte un subiect de conversatie, cel putin nu cu partenerii de afaceri, cu sefii si colegii de birou sau cu un posibil viitor angajator. Sunt detalii care tin de intimitatea ta si devoalarea lor poate insemna pentru tine o pierdere de imagine. Foarte multi oameni au probleme in familie, de diverse naturi, insa e indicat sa caute ajutor specializat sau sa remedieze problema cu cei direct interesati. In societate, dincolo de o curiozitate sau un dispret, rar se va ivi un ajutor real sau o sustinere pentru tine, cel care iti expui viata pe tava.

Fie ca vorbim de certuri sau de aventuri amoroase, acestea trebuie, fara indoiala, tinute secrete. Credibilitatea ta ca om de afaceri ar putea fi afectata de aflarea faptului ca fidelitatea nu e tocmai un punct forte pentru tine sau ca nu poti gestiona problemele din familie, ceea ce ar putea induce partenerilor tai ideea ca nu esti tocmai un bun ... manager. Este putina exagerata teoria, dar are un sambure de adevar si merita luata in calcul. Oricare ar fi motivatia care te face sa fii discret, un lucru e cert: daca ai parte de aceste doua lucruri in viata ta, nu le impartasi in mediul profesional in care activezi.

2. Problemele de sanatate

Un alt aspect interzis de codul bunelor maniere pentru a se discuta in mediile de business este sanatatea. Fie ca esti "sanatos tun", fie ca ai unele probleme, aceste lucruri nu trebuie sa ajunga la urechile oricui. Este o nota de eleganta si rafinament personal sa pastrezi o doza de discretie in privinta acestor detalii, fiindca unele persoane s-ar putea teme de o eventuala problema a ta, care s-ar putea sa fie contagioasa sau ar putea sa te evite pentru aceasta.

De asemenea, tine de tine sa ii protejezi pe cei din jur, in cazul in care suferi de o afectiune care este transmisibila si, in cazul in care e necesar, sa ii informezi, spre a se proteja. In principiu, discutiile despre starea ta de sanatate poti purta doar cu apropiatii si, bineinteles, cu medicii, daca este nevoie.

3. Avere, bani

La acest capitol, lucrurile s-ar rezuma simplu: "Fara opulenta si lauda". Pentru a-ti construi o imagine eleganta si pentru a nu parea ostentativ cu lucrurile pe care le detii, e nevoie de o masura. Nu exagera niciodata cu felul in care te afisezi si adapteaza-ti tinutele si accesoriile la locurile si evenimentele, dar mai ales la oamenii cu care te intalnesti.

Pe langa faptul ca trebuie sa ai grija ce, cat si cui arati ceea ce ai, trebuie sa iti impui o limita si in discutiile despre bani. Cu siguranta esti mandru de conturile acelea bancare, de masinile si proprietatile tale, dar nimenui nu ii place sa aiba in preajma o persoana laudaroasa cu banii sai, cu atat mai putin partenerii de afaceri.

Pe de alta parte, nici sa te plangi de lipsa banilor nu e tocmai politicos. Indiferent ca iti lipsesc sau ai prea multi, eleganta si discretia, alaturi de modestie, trebuie sa fie litere de lege.

4. Critica la adresa tarii natale

Codul bunelor maniere prevede o interdictie cel putin interesanta in privinta subiectelor care trebuie evitate in conversatii, si anume critica la adresa tarii natale.

Cu siguranta ca, mai ales daca te-ai nascut in Romania, ai multe nemultumiri, vorba aia "ca la noi, la nimeni", insa de aici si pana la a prezenta Romania ca pe cel mai rau loc de pe fata Pamantului, mai ales in fata unor intelocutori din alte state, ar trebui sa fie cale lunga.

Pe aceasta tema, pecialistii in eticheta ne recomanda ca, daca nu avem ceva frumos de mentionat, macar sa evitam subiectul. Asa este elegant.

5. Religia

Si religia reprezinta o arie conversationala in care nu ar trebui sa pasesti cu pantofii tai lustruiti si cravata de conferinta. Stai departe de ea fiindca acest subiect a nascut razboaie mondiale de-a lungul istoriei si, cu siguranta, nu vei face tu "ordine" in toata tarasenia asta, cu atat mai putin aflandu-te la o intalnire de afaceri.

Indiferent care iti este opinia sau care este opinia interlocutorului tau referitor la religie, incearca sa eviti aceasta tema si, in cazul in care te trezesti inclus intr-o astfel de discutie, sa iti exprimi punctele de vedere calm, coerent si argumentat, fara sa insulti pe cineva. Cel mai indicat ar fi, spun specialistii in eticheta si protocol, sa incerci sa schimbi subiectul cat mai repede posibil, discret, facand o trecedere la ceva mai putin controversat.

Citind aceste cinci teme interzise la conversatiile de afaceri, parca iti vine sa te intrebi "Ce mai ramane de vorbit?" Ei bine, o intrebare foarte buna. La ea ne raspund foarte simplu englezii, care, atunci cand se intalnesc, indiferent de relatia dintre ei, vorbesc despre ... vreme. Este o idee de luat in calcul, mai degraba decat certurile in familie, nu crezi?

Citeste si: Codul bunelor maniere in business: Semne ale limbajului nonverbal pe care trebuie sa le ascunzi la intalnirile de afaceri

Sursa foto: pexels.com

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016