Emoticonul, principala forma de comunicare pentru Generatia Z

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Emoticonul, principala forma de comunicare pentru Generatia Z Emoticonul, principala forma de comunicare pentru Generatia Z
de Ana Tudor la 06 Iun. 2016
Urmareste-ne pe Google News
comunicareemoticongeneratia z

Datorita smartphone-urilor, tabletelor si Wi-Fi-ului, generatia Z este cea mai avansata din punct de vedere tehnologic – arata studiul calitativ realizat de EXACT Cercetare si Consultanta la finalul anului trecut.

"Inca de la varste foarte fragede, membrii acestei generatii au aptitudinile necesare gestionarii dispozitivelor ce le permit sa obtina in doar cateva secunde ceea ce au nevoie: filme online, aplicatii online, internet research si, cel mai important - interactiune umana, prin jocuri online, forumuri si comunitati, social media, blogging si vlogging", afirma Lacramioara Loghin, coordonatorul studiului.

Ei sunt extrem de interesati de cele mai noi tehnologii de comunicare, fiind dornici sa testeze si sa foloseasca cele mai la moda gadget-uri. Ca si canale de comunicare, prefera mesageria instant (fie ca e vorba de Whatsapp, ori cea apartinand retelelor sociale), in detrimentul celor clasice (apel voce, SMS). Rabdarea lor se limiteaza la secunde si acesta este motivul pentru care asteapta ca tehnologia sa lucreze pentru ei la o atingere de ecran.

"Mobilitatea este cuvantul-cheie. Dar aceasta nu se limiteaza doar la interactiune, tehnologii cloud si mobile work. Pentru tineri, mobilitatea este ceea ce le permite sa se simta liberi, sa-si urmeze visele si pasiunile, sa fie curiosi si creativi, sa <atinga luna>, daca isi doresc", mai spune Lacramioara Loghin.


Fie ca este vorba despre mesaj instant, chat sau mesaj privat apartinand retelelor sociale, textul reprezinta principala forma de comunicare pentru Generatia Z. Fiind mereu pe graba, tinerii si-au adaptat comunicarea scrisa, folosind cel mai adesea (pe langa abrevieri) emoticoane, dar si stickere digitale, meme-uri si clipuri video.

Tonul relaxat din comunicarea orala este intalnit si in cea scrisa. Fara a urma reguli gramaticale, cuvintele sunt scurtate sau abreviate, in timp ce semnele de punctuatie sunt rar folosite. De multe ori, mesajele au o semnificatie multipla, lasand loc de interpretare.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare si Consultanta prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat ftineri cu varsta cuprinsa intre 14-24 de ani. Focus Grupurile au avut loc in Bucuresti, in intervalul 16-27 noiembrie 2015.

Editorialist Manager.ro
9 ani de experienta in domeniul editorial
adresa de email: mariat@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x