Interviu de angajare 2019: Detaliul care te departajeaza de ceilalti candidati

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Interviu de angajare 2019: Detaliul care te departajeaza de ceilalti candidati
Interviu de angajare 2019: Detaliul care te departajeaza de ceilalti candidati
de Magda Florea la 12 Ian. 2019 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
interviuangajarelocuri de muncacoachingdezvoltare personala

Cu totii am fost cel putin o data in viata pusi in ipostaza de a participa la un interviu de angajare. Indiferent care este postul pe care vrem sa il obtinem, fie ca acesta este in domeniul intelectual sau muncitoresc, angajatorul solicita o intalnire fata in fata, in urma careia va lua decizia finala, de acceptare sau de respingere a dumneavoastra. Internetul abunda de informatii si sfaturi despre cum sa faceti o impresie buna, insa accentul trebuie pus pe un element fundamental: autodescrierea.

C.V-ul dumneavoastra poate contine informatii despre studiile pe care le-ati urmat, despre experienta profesionala dobandita pana la un moment dat, date personale precum adresa, numar de telefon, adresa de e-mail si competente profesionale, pasiuni, hobby-uri. Oricat de bogat ar fi acest C.V, in cazul in care impactul angajatorului vizavi de informatiile prezentate este pozitiv, veti fi chemat la un interviu.

Ce-si mai poate dori un angajator sa afle de la dumneavoastra din moment ce i-ati transmis deja toate datele relevante in raport cu postul pentru care candidati? Ei bine, intalnirile fata sunt definitorii si trebuie sa le acordam o importanta la fel de mare precum intocmirii C.V-ului.

Pentru a pregati cum se cuvine o astfel de intalnire, e foarte important sa tineti cont de cateva aspecte care in ochii angajatorului au foarte mare insemnatate. Primul lucru pe care trebuie sa il faceti, este sa fiti punctuali, sa respectati ora intalnirii, chiar sa va prezentati la fata locului cu 10 15 minute inainte. Este de preferat sa va acomodati cu cladirea respectiva, sa nu intrati cu emotii in biroul angajatorului si, mai mult decat atat, sa nu-i creati impresia, prin intarzierea dvs., ca ati fi o persoana neserioasa.


Punctualitatea de care veti da dovada ii arata angajatorului faptul ca sunteti un om care isi tine promisiunile, este organizat si care poarta respect acelei companii.

In al doilea rand, trebuie sa va ingrijiti de aspectul fizic. Tinuta pentru un interviu spune si ea, la nivel subliminal, foarte multe despre dumneavoastra. Este indicat sa va imbracati clasic, poate chiar la costum, cravata, iar doamnele pot purta sacouri, fuste si pantaloni in croiuri simple, fara multe accesorii, machiaj in exces sau coafuri excentrice.

Desigur ca de la aceasta regula sunt si exceptii. De exemplu, in cazul in care optati pentru un job in industria modei sau pentru un post de hair stilist, puteti opta pentru o tinuta care sa denote creativitatea si originalitatea dumneavoastra, tinand cont intotdeauna de principiul decentei.

Totodata, domnii nu pot sa se prezinte intr-un costum foarte elegant, daca pozitia pentru care opteaza este una care presupune multa munca fizica, si nu are legatura cu domeniul intelectual. In acest caz, alegerea ideala consta in articole vestimentare casual, ingrijite, curate si care sa denote seriozitate.


Detaliul care face diferenta


Din moment ce am stabilit ca trebuie sa fim punctuali si sa ne prezentam intr-o tinuta adecvata jobului pentru care candidam, sa vedem cum abordam discutia.

Discutia cu angajator este elementul cheie care va cantari cel mai mult in acceptarea sau respingerea dvs. Ca principii general acceptate, se impune sa respectati regulile dialogului, sa ascultati ceea ce vi se spune, fara sa intrerupeti interlocutorul, in acest caz, angajatorul.

De asemenea, trebuie sa vorbiti clar, sa pastrati contactul vizual, sa nu folositi telefonul mobil in timp ce va aflati in discutie, este indicat chiar sa ii opriti sonorul. Cu siguranta, cateva minute cat dureaza aceasta procedura, prietenii si apropiatii dvs. pot sa va scuze absenta online.

Pana aici totul pare simplu si clar. Punctualitate, prezenta decenta si adecvata, dialog. Insa, povocarea cea mai mare abia acum incepe: Ce vorbim? Cum raspundem la indemnul angajatorului de a ne autodescrie?

Din fericire, studiile de specialitate ne ofera un raspuns clar in acest sens: autodescrierea trebuie sa aiba la baza un principiu simplu: "pozitivitatea are prioritate". Ce inseamna acest lucru? 

In momentul in care spuneti lucruri despre dumneavoastra, este indicat sa incepeti cu cele pozitive, fiindca, din punct de vedere psihologic, prima informatie pe care o furnizati are cel mai puternic impact asupra auditoriului. De exemplu, daca vreti sa spuneti despre dvs. ca sunteti o persoana organizata si va place munca in echipa, insa va integrati destul de greu la inceput, intr-un colectiv nou. Veti incepe, obligatoriu, cu prezentarea aspectului pozitiv.

Sa facem un exercitiu de imaginatie si sa ne imaginam ca auzim de la cineva afirmatiile urmatoare:

"Sunt o persoana organizata si lucrez foarte bine in echipa, insa leg conexiunile interumane cu dificultate, la inceput"

"Leg conexiunile interumane cu dificultate la inceput, insa sunt o persoana organizata si lucrez foarte bine in echipa".

Nu-i asa ca suna mult mai bine prima? Pozitivismul primei informatii furnizate "blocheaza", "seteaza" mai bine zis, atentia ascultatorului pe acest aspect, trecand in plan secund urmatoarele informatii, ca niste simple detalii "accesorii".

In schimb, odata ce debutam cu aspectul negativ, se contureaza o imagine de ansambu negativa a trasaturilor dvs.

Acesta este detaliul esential pe care trebuie sa il aveti in vedere, atunci cand vi se solicita autodescrierea de catre angajator, iar tinand cont de acesta, mai departe trebuie doar sa va asigurati ca nu va autoevaluati, ca prezentati atat calitati, dar si defecte ( nu majore, desigur. De exemplu, nu puteti spune ca sunteti un om violent, agresiv verbal sau fizic si ca va place sa leneviti. Si nici nu este indicat sa avem astfel de manifestari. Putem in schimb sa spunem ca avem unele momente in care ne mai pierdem motivatia, dar sunt trecatoare, asa cum este uman si firesc).

Extrapoland teoria psihologica a primei informatii, e indicat sa terminati discursul intr-o maniera la fel de pozitiva, prezentand, deci, o calitate sau un aspect pozitiv, o dorinta, o proiectare a telurilor dvs. pe termen scurt, mediu sau lung, punand in lumina evolutia pe care vreti sa o marcati si dorinta de a invata tot mai multe.

Astfel, veti situa atentia angajatorului intre doua granite pozitive, iar cuprinsul care are si detalii mai putin laudabile, va fi trecut mai usor cu vederea, acceptat, inteles si veti primi o sansa sa lucrati in compania mult visata.

Citeste si: Topul celor mai importante modificari legislative ale saptamanii

Sursa foto: pexels.com

Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro
Financiar-Bancar

Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro

today27 Apr. 2024
6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x