Din moment ce am stabilit ca trebuie sa fim punctuali si sa ne prezentam intr-o tinuta adecvata jobului pentru care candidam, sa vedem cum abordam discutia.
Discutia cu angajator este elementul cheie care va cantari cel mai mult in acceptarea sau respingerea dvs. Ca principii general acceptate, se impune sa respectati regulile dialogului, sa ascultati ceea ce vi se spune, fara sa intrerupeti interlocutorul, in acest caz, angajatorul.
De asemenea, trebuie sa vorbiti clar, sa pastrati contactul vizual, sa nu folositi telefonul mobil in timp ce va aflati in discutie, este indicat chiar sa ii opriti sonorul. Cu siguranta, cateva minute cat dureaza aceasta procedura, prietenii si apropiatii dvs. pot sa va scuze absenta online.
Pana aici totul pare simplu si clar. Punctualitate, prezenta decenta si adecvata, dialog. Insa, povocarea cea mai mare abia acum incepe: Ce vorbim? Cum raspundem la indemnul angajatorului de a ne autodescrie?
Din fericire, studiile de specialitate ne ofera un raspuns clar in acest sens: autodescrierea trebuie sa aiba la baza un principiu simplu: "pozitivitatea are prioritate". Ce inseamna acest lucru?
In momentul in care spuneti lucruri despre dumneavoastra, este indicat sa incepeti cu cele pozitive, fiindca, din punct de vedere psihologic, prima informatie pe care o furnizati are cel mai puternic impact asupra auditoriului. De exemplu, daca vreti sa spuneti despre dvs. ca sunteti o persoana organizata si va place munca in echipa, insa va integrati destul de greu la inceput, intr-un colectiv nou. Veti incepe, obligatoriu, cu prezentarea aspectului pozitiv.
Sa facem un exercitiu de imaginatie si sa ne imaginam ca auzim de la cineva afirmatiile urmatoare:
"Sunt o persoana organizata si lucrez foarte bine in echipa, insa leg conexiunile interumane cu dificultate, la inceput"
"Leg conexiunile interumane cu dificultate la inceput, insa sunt o persoana organizata si lucrez foarte bine in echipa".
Nu-i asa ca suna mult mai bine prima? Pozitivismul primei informatii furnizate "blocheaza", "seteaza" mai bine zis, atentia ascultatorului pe acest aspect, trecand in plan secund urmatoarele informatii, ca niste simple detalii "accesorii".
In schimb, odata ce debutam cu aspectul negativ, se contureaza o imagine de ansambu negativa a trasaturilor dvs.
Acesta este detaliul esential pe care trebuie sa il aveti in vedere, atunci cand vi se solicita autodescrierea de catre angajator, iar tinand cont de acesta, mai departe trebuie doar sa va asigurati ca nu va autoevaluati, ca prezentati atat calitati, dar si defecte ( nu majore, desigur. De exemplu, nu puteti spune ca sunteti un om violent, agresiv verbal sau fizic si ca va place sa leneviti. Si nici nu este indicat sa avem astfel de manifestari. Putem in schimb sa spunem ca avem unele momente in care ne mai pierdem motivatia, dar sunt trecatoare, asa cum este uman si firesc).
Extrapoland teoria psihologica a primei informatii, e indicat sa terminati discursul intr-o maniera la fel de pozitiva, prezentand, deci, o calitate sau un aspect pozitiv, o dorinta, o proiectare a telurilor dvs. pe termen scurt, mediu sau lung, punand in lumina evolutia pe care vreti sa o marcati si dorinta de a invata tot mai multe.
Astfel, veti situa atentia angajatorului intre doua granite pozitive, iar cuprinsul care are si detalii mai putin laudabile, va fi trecut mai usor cu vederea, acceptat, inteles si veti primi o sansa sa lucrati in compania mult visata.
Citeste si: Topul celor mai importante modificari legislative ale saptamanii
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
1 Mai muncitoresc: De la mitinguri fortate la gratare clandestine - cum se sarbatorea Ziua Muncii in vechiul regim
Chinezii au planuri incredibile! Incep rapid sa construiasca 10 noi reactoare nucleare, investitie de 27 de miliarde de dolari
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si