Oamenii vor o viata mult mai sanatoasa si mai sustenabila, dar nu prea stiu de unde sa inceapa
viata fericitaviata simplaviata sanatoasacalitatea vietiiconsum sustenabil
Un sondaj realizat recent de GlobeScan arata ca oamenii au o dorinta puternica de a fi mai sanatosi si de a avea un comportament sustenabil, dar sunt necesare solutii mai accesibile pentru a transforma gandurile in actiune. Abordarea axata pe dovezi a GlobeScan se bazeaza, in general, pe sondaje realizate in randul publicului larg si al partilor interesate.
Cel mai recent studiu GlobeScan Healthy & Sustainable Living a fost realizat in 27 de tari in iunie 2020, in mijlocul pandemiei.
Studiul a fost conceput alaturi de mai multi parteneri, inclusiv IKEA, CVS Health, GlobeScan, PepsiCo, Visa si WWF International, pentru a ajuta organizatiile sa inteleaga mai bine mentalitatile oamenilor la nivel global si ce le permite sau ii impiedica pe acestia sa traiasca intr-o maniera mult mai sanatoasa si mai sustenabila.
In total, 27.000 de persoane au luat parte la studiul global in cadrul caruia au fost intervievati despre atitudini, opinii si comportamente legate de stiluri de viata mai sustenabile si mai sanatoase.
Studiul arata ca cei mai multi oameni considera ca fiind o provocare gasirea unor solutii potrivite, asteptand din partea companiilor produse si servicii accesibile, care sunt mai bune atat pentru oameni, cat si pentru mediu (50%).
Conform sondajului, oamenii vor produse care dureaza mai mult (77%) si le evita pe cele de unica folosinta (59%).
De asemenea, un numar semnificativ de consumatori de carne ar fi dispusi sa treaca la alternative pe baza de legume (41%) daca au un gust la fel de bun, au acelasi pret si valoare nutritiva.
Datele confirma inca o data importanta crearii unor produse si servicii sustenabile si atractive.
Pasii mici conteaza si ambitia IKEA este de a simplifica alegerile sustenabile, promitand actiuni mici pe care fiecare individ le poate intreprinde si lucruri mici pe care le poate integra fiecare in viata sa pentru a contribui la o schimbare colectiva in comunitate, in tara si in lume.
Din acest motiv, in Romania, a fost lansata o noua campanie intitulata „Un lucru mic”, care vizeaza cresterea gradului de constientizare cu privire la puterea micilor schimbari.
"Alegeti alimente sanatoase pentru voi si pentru mediu, economisiti apa in timp ce va spalati pe dinti, scurtati timpul de dus, reduceti risipa de alimente, inlocuiti luminile din casa voastra cu solutiile LED, incepeti sa folositi o punga reutilizabila...
Acestea sunt doar cateva exemple pe care le putem integra toti cu usurinta in viata noastra de zi cu zi, iar noi, la IKEA, ne-am adunat eforturile pentru a oferi cateva solutii usor de implementat, la preturi accesibile", a spus Aldo Lele, Sustainability Manager IKEA South East Europe.
IKEA a pus de multa vreme sustenabilitatea la baza ofertei sale, de la utilizarea unor materiale sustenabile in produsele realizate, oferirea unor alimente pe baza de legume, eliminarea treptata a materialelor plastice de unica folosinta, introducerea unui program de vanzare-returnare sustenabil pana la angajamentul de a deveni o afacere complet circulara si pozitiva pentru clima pana in 2030.
IKEA se va concentra si mai puternic pe alegerile sanatoase si durabile ca optiune implicita, promitand ca anul urmator va fi unul al solutiilor dedicate sustenabilitatii, ajutand tot mai multi oameni sa contribuie cu proprii lor pasi mici la un mediu mai bun lasat mostenire generatiilor viitoare.
Foto: pexels.com