Rezultate ingrijoratoare pentru nivelul radiatiilor ultraviolete

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Rezultate ingrijoratoare pentru nivelul radiatiilor ultraviolete Rezultate ingrijoratoare pentru nivelul radiatiilor ultraviolete
de Manuela Tarloaica la 09 Iul. 2014
uvradiatii ultravioletestrat de ozonaerosolicercetaridosimetrebiosferaantarcticaecuatoranzii bolivieniexplozie solaraviataplaneta martepamant

Masuratorile unei echipe de cercetatori din SUA si Germania au indicat cel mai inalt nivel al radiatiilor ultraviolete care s-a inregistrat vreodata pe suprafata Pamantului.

Fluxurile UV au fost observate in Anzii bolivieni, doar la 1500 de mile de Ecuator , acestea depasind limita considerata sigura pentru viata terestra si acvatica.

Rezultatele au fost publicate in Frontiers in Environmental Science, iar liderul echipei care a efectuat cercetarile, Nathalie Cabrol, de la SETI Institute and NASA Ames Research Center, a declarat ca: "Aceste niveluri-record nu au fost masurate in Antarctica, unde gaurile din stratul de ozon reprezinta o problema recurenta de zeci de ani, ci la tropice, o zona unde exista orase si sate."

Un indice UV de 11 este considerat extrem de periculos, iar acesta, in ultimii ani, a ajuns si la 26 in localitati din apropiere. Daca indicele atinge 30 sau 40, pur si simplu nu e de dorit sa te afli afara.

Dosimetrele cu care s-au efectuat masuratorile au fost amplasate la o altitudine de 5 917 m, pe varful vulcanului Licanbur, si in Laguna Blanca, la o altitudine de 4 340 m.

Radiatia intensa a coincis cu alte circumstante, inclusiv epuizarea stratului de ozon prin cresterea aerosolilor de la furtunile sezoniere sau a incendiilor din zona. In plus, si o mare explozie solara, raportata cu doua saptamani inainte de inregistrarea nivelului-record de radiatii.

"Toate acestea sunt avertismente pentru ceea ce s-ar putea intampla in cazul in care stratul de ozon se subtiaza la nivel global", mentioneaza Cabrol. Un grad mare de expunere la UV afecteaza negativ intreaga biosfera, nu doar oamenii. Toate formele de viata sunt in pericol, pentru ca radiatiile distrug ADN-ul si fotosinteza.

Aceste fluxuri ale radiatiilor ultraviolete sunt comparabile cu cele existente pe planeta Marte. (Science Daily)

Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Mediul de afaceri romanesc nu vrea impozitare progresiva. De ce spun managerii ca e mai buna Cota unica: a stat la baza cresterii clasei de mijloc
Companii

Antreprenorii romani nu isi doresc schimbarea cotei unice cu un sistem de impozitare progresiva, asa cum propune PSD, iar argumentele oamenilor de afaceri sunt cat se poate de clare. Ei transmit ca...
Cum sa reduci consumul de combustibil atunci cand conduci: 4 metode
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Cum sa reduci consumul de combustibil atunci cand conduci: 4 metode

De cand carburantul s-a scumpit semnificativ, soferii cauta solutii care sa reduca consumul, in timp ce unii prefera sa isi lase masina parcata in fata blocului sau a casei si sa plece cu autobuzul...
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"