Secretul "exploziei" vietii pe Pamant ar putea fi explicat printr-un meteorit recent descoperit

Secretul exploziei vietii pe Pamant ar putea fi explicat printr-un meteorit recent descoperit
de la 03 Iul. 2014
Tags: descopeririasteroidcercetatoriopameni de stiintapamantviatarocasecret

Descoperirea unui nou meteorit ar putea arunca o lumina noua asupra aparitiei vietii pe Pamant.

La o cariera de calcar roz in Suedia s-au aflat, in ultimii 20 de ani, 101 meteoriti fosili din  clasa L. chondrite. Proveniti in urma coliziunii intre doi asteroizi. Recent, cercetatorii au mai descoperit un tip de roca necunoscut, care, dupa presupuneri, ar putea explica explozia vietii pe pamant de acum 500 de milioane de ani.

Clasa a doua, din care fac parte ceilalti meteoriti, este un tip comun. In timpul cocnirii asteroizilor, roca mai mare s-a fragmentat, iar asteroidul mai mic practic a disparut fara urma in timp si spatiu. Se pare ca noua roca gasita ar fi o parte din acest asteroid misterios, "evaporat"  aproape complet la impactul cu asteroidul mai mare.

Ploaia de meteoriti de acum 470 de milioane de ani a creat suficienta distrugere incat sa creeze niste nise ecologice, prin care apoi viata a inflorit intens. Aceasta stimulare a vietii ecologice a durat aproape 10 milioane de ani.

Meteoritul a fost gasit langa Stockholm, fiind analizat de echipa condusa de Birger Schmidt de la Universitatea Lund.

Oamenii de stiinta sunt in cautarea altor fragmente similare, in alte cariere de piatra. (Gizmodo, descopera.ro)

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".

Recomandari MANAGER.RO