Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Studiu UE: este OK sa cumperi bunuri contrafacute!


Studiu UE: este OK sa cumperi bunuri contrafacute!
de la 24 Ian. 2018
Studiu UE: este OK sa cumperi bunuri contrafacute!
Tags: marfuri contrafacutebranduri celebrelouis vuitton

Se estimeaza ca marfurile contrafacute, care copiaza fara drept marci celebre, provoaca in fiecare an pagube de peste 250 de miliarde $ companiilor care detin marcile respective. Un studiu finantat de Uniunea Europeana avanseaza insa o idee surprinzatoare: contrafacerea este benefica! Atat pentru consumatori, cat si pentru companiile ale caror marci sunt furate.


O geanta Louis Vuitton la doar 35 de euro, cand pretul ei real este de 1.000 de euro, constituie o oferta greu de refuzat, mai ales cand geanta in cauza seamana foarte bine cu una originala. Iata de ce comertul cu astfel de falsuri e infloritor, peste tot in lume.

E-adevarat, cumparatorii (cei mai cinstiti dintre ei) au unele retineri daca se gandesc la legalitatea acestor achizitii, dar astfel de retineri sunt inlaturate de un recent studiu UE, care arata ca e OK sa cumperi bunuri contrafacute.

Studiul sustine ca pierderile rezultate de pe urma contrafacerii sunt mult exagerate si ofera in sprijinul acestei afirmatii o argumentatie interesanta: cei care cumpara falsuri ale unor marci celebre nu ar plati niciodata pentru produsele originale. Clienta care isi cumpara o geanta Louis Vuitton cu 35 de euro e clar ca nu face parte din randul clientilor de lux pe care ii vizeaza in realitate firma Vuitton, ca urmare – unde e pierderea?

Din contra, sustine studiul, marfurile copiate nu fac decat sa promoveze foarte eficient marcile celebre, creand interes in jurul lor, transformandu-le in subiect de stiri si propulsandu-le astfel in atentia adevaratilor clienti.

Studiul trage concluzia ca Politia nu ar trebui sa-si piarda timpul incercand sa-i aresteze pe falsificatorii din zona fashion. “Ar trebui sa ne concentram pe comertul cu piese de avion sau cu medicamente contrafacute, pentru ca acestea aduc intr-adevar prejudicii majore”, sustine David Wall, unul dintre autorii studiului, consilier guvernamental in Marea Britanie pe probleme de criminalitate. “Datele noastre arata ca pagubele producatorilor din industria fashion sunt in realitate sub o cincime din cele vehiculate in mass media”, continua acesta.

David Wall estimeaza ca suma rulata prin acest comert ilegal se ridica la 1,3 miliarde de lire sterline in Marea Britanie si contesta afirmatiile cum ca banii obtinuti din contrafacerea marcilor de lux ar  finanta de fapt terorismul si crima organizata.

Concluziile acestea mai blande nu trebuie insa sa induca ideea ca autoritatile din Marea Britanie privesc cu lejeritate comertul cu marfuri contrafacute. Din contra, falsificatorii sunt vanati asiduu, in schimb clientii/cumparatorii nu sunt pedepsiti in niciun fel.

Este o situatie contrara celei din alte tari, unde cei care cumpara bunuri falsificate risca foarte mult. In Franta, de exemplu, se poate ajunge la o amenda de 300.000 de euro sau la o pedeapsa de trei ani de inchisoare. Iar in Italia presa a prezentat pe larg cazul unui turist care a fost amendat cu 1.000 de euro pentru ca a cumparat o geanta Louis Vuitton falsa, pentru 7 euro, de la un vanzator ambulant. Ramanand la turisti, sa spunem ca pentru ei exista si riscul de a-si vedea achizitiile confiscate la iesirea din tara.

Potrivit raportului, in fiecare an pana la trei milioane de europeni cumpara marfuri contrafacute care poarta o eticheta celebra, cum ar fi Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Burberry sau Gucci (aproape o treime din vanzari se fac pe Internet). Si acest succes este in intregime rodul excelentului raport calitate-pret: clientii pot sa se laude ca poarta la incheietura un ceas Breitling, care de la cativa metri arata exact ca un Breitling original, dar care n-a costat 5.000 de euro, ci doar 100. Merita aceasta aparenta de lux suma de 100 euro? Cu siguranta.

Sa reamintim, totusi, ca toate informatiile prezentate mai sus nu sunt decat concluziile cercetatorilor care au realizat studiul mentionat. Companiile ale caror marci sunt copiate, dar si Politia, pot avea un cu totul alt punct de vedere.


Editorialist Manager.ro
23 de ani experienta in domeniul editorial
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016