Studiu UE: este OK sa cumperi bunuri contrafacute!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu UE: este OK sa cumperi bunuri contrafacute! Studiu UE: este OK sa cumperi bunuri contrafacute!
de Mihai Balescu la 24 Ian. 2018
Urmareste-ne pe Google News
marfuri contrafacutebranduri celebrelouis vuitton

Se estimeaza ca marfurile contrafacute, care copiaza fara drept marci celebre, provoaca in fiecare an pagube de peste 250 de miliarde $ companiilor care detin marcile respective. Un studiu finantat de Uniunea Europeana avanseaza insa o idee surprinzatoare: contrafacerea este benefica! Atat pentru consumatori, cat si pentru companiile ale caror marci sunt furate.

O geanta Louis Vuitton la doar 35 de euro, cand pretul ei real este de 1.000 de euro, constituie o oferta greu de refuzat, mai ales cand geanta in cauza seamana foarte bine cu una originala. Iata de ce comertul cu astfel de falsuri e infloritor, peste tot in lume.

E-adevarat, cumparatorii (cei mai cinstiti dintre ei) au unele retineri daca se gandesc la legalitatea acestor achizitii, dar astfel de retineri sunt inlaturate de un recent studiu UE, care arata ca e OK sa cumperi bunuri contrafacute.

Studiul sustine ca pierderile rezultate de pe urma contrafacerii sunt mult exagerate si ofera in sprijinul acestei afirmatii o argumentatie interesanta: cei care cumpara falsuri ale unor marci celebre nu ar plati niciodata pentru produsele originale. Clienta care isi cumpara o geanta Louis Vuitton cu 35 de euro e clar ca nu face parte din randul clientilor de lux pe care ii vizeaza in realitate firma Vuitton, ca urmare – unde e pierderea?


Din contra, sustine studiul, marfurile copiate nu fac decat sa promoveze foarte eficient marcile celebre, creand interes in jurul lor, transformandu-le in subiect de stiri si propulsandu-le astfel in atentia adevaratilor clienti.

Studiul trage concluzia ca Politia nu ar trebui sa-si piarda timpul incercand sa-i aresteze pe falsificatorii din zona fashion. “Ar trebui sa ne concentram pe comertul cu piese de avion sau cu medicamente contrafacute, pentru ca acestea aduc intr-adevar prejudicii majore”, sustine David Wall, unul dintre autorii studiului, consilier guvernamental in Marea Britanie pe probleme de criminalitate. “Datele noastre arata ca pagubele producatorilor din industria fashion sunt in realitate sub o cincime din cele vehiculate in mass media”, continua acesta.

David Wall estimeaza ca suma rulata prin acest comert ilegal se ridica la 1,3 miliarde de lire sterline in Marea Britanie si contesta afirmatiile cum ca banii obtinuti din contrafacerea marcilor de lux ar  finanta de fapt terorismul si crima organizata.

Concluziile acestea mai blande nu trebuie insa sa induca ideea ca autoritatile din Marea Britanie privesc cu lejeritate comertul cu marfuri contrafacute. Din contra, falsificatorii sunt vanati asiduu, in schimb clientii/cumparatorii nu sunt pedepsiti in niciun fel.

Este o situatie contrara celei din alte tari, unde cei care cumpara bunuri falsificate risca foarte mult. In Franta, de exemplu, se poate ajunge la o amenda de 300.000 de euro sau la o pedeapsa de trei ani de inchisoare. Iar in Italia presa a prezentat pe larg cazul unui turist care a fost amendat cu 1.000 de euro pentru ca a cumparat o geanta Louis Vuitton falsa, pentru 7 euro, de la un vanzator ambulant. Ramanand la turisti, sa spunem ca pentru ei exista si riscul de a-si vedea achizitiile confiscate la iesirea din tara.

Potrivit raportului, in fiecare an pana la trei milioane de europeni cumpara marfuri contrafacute care poarta o eticheta celebra, cum ar fi Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Burberry sau Gucci (aproape o treime din vanzari se fac pe Internet). Si acest succes este in intregime rodul excelentului raport calitate-pret: clientii pot sa se laude ca poarta la incheietura un ceas Breitling, care de la cativa metri arata exact ca un Breitling original, dar care n-a costat 5.000 de euro, ci doar 100. Merita aceasta aparenta de lux suma de 100 euro? Cu siguranta.

Sa reamintim, totusi, ca toate informatiile prezentate mai sus nu sunt decat concluziile cercetatorilor care au realizat studiul mentionat. Companiile ale caror marci sunt copiate, dar si Politia, pot avea un cu totul alt punct de vedere.

Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze
Casa si gradina

Secretul din spatele podelelor care rezista 25 de ani fara sa se deterioreze

today03 Iul. 2025
Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren
Business

Publicitatea din Romania, aproape de 850 milioane euro in 2025. Digitalul castiga teren

today03 Iul. 2025
Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului
Companii

Magazinul Unirea: de la vitrina luxului comunist la mallul-fantoma din inima Bucurestiului

today02 Iul. 2025
Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii
Economie

Sondaj: Aproape jumatate dintre romani reclama inrautatirea situatiei financiare personale, iar trei sferturi se plang de situatia economica a tarii

today02 Iul. 2025
Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente
Sanatate

Studiu: Calitatea alimentelor, nu doar tipul dietei, scade riscul de boli cardiace. De ce dietele low-fat si low-carb nu sunt suficiente

today02 Iul. 2025
Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?
Campanii sociale

Cum sustin campaniile sociale grupurile vulnerabile?

today02 Iul. 2025
Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje
Travel

Oferte last minute vs. rezervari in avans la bilete de avion - avantaje si dezavantaje

today02 Iul. 2025
Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare
Economie

Cu doar 27.000 de euro venituri pe familie in Romania, depasim Cehia si Ungaria la puterea de cumparare

today02 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x