Programul Prima bicicleta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Programul Prima bicicleta Programul Prima bicicleta
de Manager.ro la 22 Mar. 2015
Urmareste-ne pe Google News
prima bicicletasalonul biciletei 2015expozitie bicicletebiciclete de oras

De ce ar merge cineva cu bicicleta la serviciu? In primul rand, pentru a face miscare si a arde, in loc de combustibili fosili, multe dintre propriile calorii, mai ales daca viteza trece de 20 de kilometri pe ora.

In al doilea rand, pentru a-si ascuti atentia, spiritul de observatie si pentru a creste viteza de reactie. In al treilea rand, pretul unei calatorii cu transportul in comun (de suprafata si subteran), nu prea are cum sa scada. 
 
In al patrulea, pentru ca, atunci cand nu se scumpesc sau chiar se ieftinesc carburantii, se scumpeste dolarul (ceea ce, e drept, nu ieftineste nici biciclele). 
 
In al cincilea, pentru ca impozitele, costurile de asigurare si de intretinere ale unui automobil sunt din ce in ce mai mari. In al saselea rand, pentru ca municipalitatile amenajeaza tot mai multe trasee pentru biciclisti. 
 
De ce nu ar merge cineva cu bicileta la serviciu? Probabil cel mai mare dusman al mersului pe doua roti pe asfaltul citadin sunt precipitatiile solide, dar, in ultimii ani, prezenta lor este tot mai efemera. 
 
In al doilea rand, mai exista caini ai nimanui care, cand vad doua roti invartindu-se, parca-s muscati de streche. In al treilea rand, pentru ca multi dintre biciclisti si bicicliste au inteles ca, in cursul saptamanii, pistele sunt spatii de promenada, nu de mers efectiv, si se comporta ca unii soferi care cred ca prima banda a carosabilului este destinata agrementului.
 
Lipsa de educatie a biciclistilor (nediferind cu nimic de cea a pietonilor sau a conducatorilor auto), lipsa unor spatii de "parcare" sigure, obligativitatea unui anumit cod vestimentar la serviciu, faptul ca, la un moment dat, va aparea aglomeratie pe piste si carosabil ar putea fi inca patru impedimente. 
 
Probabil aceste argumente ar fi trebuit cantarite si de organizatorii si de vizitatorii Salonului Bicicletei 2015, desfasurat intre 19 si 22 martie, chiar daca expozitia nu a fost dedicata mersului cu bicicleta prin oras, spre locurile de munca. Iar asta s-a vazut, cel putin vineri, si din parcarea plina ochi cu automobile din fata salii in care erau expuse bicicletele.
 
In mod normal, te-ai fi asteptat ca afara sa fie zeci de rasteluri pline ochi cu bicicletele care i-au transportat la fata locului pe expozanti. 
 
La intrarea in spatiul expozitional, destinat, in mod obisnuit organizarii de nunti, botezuri, cumetrii, te intampina standul cu biciclete statice, dupa care, pe nu foarte multi metri patrati, isi intinsesera produsele comerciantii de biciclete, piese, echipamente si accesorii. 
 
In rest, o singura marca italieneasca si aproape nimic din ce nu gasiti in relativ putinele, dar, totusi, din ce ce in ce mai multele, magazine de specialitate. 
 
Totusi, o surprinza foarte placuta a fost prezenta unei marci engleze, cu mare traditie in fabricarea bicicletelor. In afara de asta, respectivul brand (recunoscut oricum si pentru un raport bun calitate-pret) nu si-a propus sa-l cocoseze pe biciclistul roman cu "scoruri" uriase. 
 
Sub 2.000 de lei (pret de targ si un pic peste acesta pretul in magazin) pentru o bicicleta de oras, cu aproape toate dotarile si cu anvelope facute de unul dintre cei mai prestigiosi producatori, in timp ce, la concurenta, un model similar costa cel putin dublu... 
 
Existau, evident, la acelasi reprezentat si la ceilalti, biciclete mult mai scumpe, mai ales la cursiere si la MTB, dar tocmai ca poate cea mai utila si mai eficenta din punct de vedere al costurilor (initiale si de intretinere) este bicicleta de oras. 
 
La un abonament lunar de 50 de lei, pe toate liniilele bucurestene ale transportului in comun de suprafata, costul pe un an este de 600 de lei. Un abonament de metrou costa, deocamdata, 720 de lei pe an. Pentru cine trebuie sa combine cele doua modalitati de deplasare, rezulta 1.320 de lei pe an. Chiar si la acest pret, gasiti biciclete bune care vor rezista ani de zile. 
 
Dar si la un pret dublu sau triplu, costurile se amortizeaza, mai ales ca si transportul de suprafata si cel subteran se vor scumpi. 
 
In Romania, expozitiile, saloanele dedicate bicicletei sunt la inceput. Ca expune automobile, motociclete, biciclete sau trotinete, niciun salon nu este luat cu asalt, daca nu exista o piata mare. 
 
Salonul Bicicletei trebuie sa creasca aceasta piata, dupa cum si piata trebuie sa creasca salonul. Poate, peste zece ani, manifestarea va fi organizata la Romexpo sau, intr-un mare parc, cu intrarea libera, in parteneriat cu Primaria Generala sau cu cea de sector, ca, daca nu vine publicul la biciclete sa vina bicicleta la public.
 
Si, in conditiile in care Guvernul Romaniei incearca sa deschida apetitul pentru consum in diferite domenii - Prima casa, Prima masina - de ce nu ar initia si programul Prima bicicleta?

Foto: wikipedia

Ultimele NOUTATI

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla
Sanatate

Abonamentul Enayati Medical City nu te lasa singur nici in vacanta. Acces rapid la medici si ghidare in sistemul medical, oriunde te-ai afla

today17 Iul. 2025
V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?
Banii tai - sectiune de educatie financiara

V-ati declarat corect la Fisc toate veniturile personale? Stilul dvs. de viata este conform cu aceste venituri?

today17 Iul. 2025
Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat
Protectia datelor cu caracter personal

Meseria de Operator Introducere, Validare si Prelucrare Date: Poarta catre un viitor profesional digitalizat

today17 Iul. 2025
Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri
Economie

Contabilii atentioneaza ca ANAF cere informatii fara temei legal. Recomandari pentru mediul de afaceri

today17 Iul. 2025
Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de  2 trilioane de euro
Ultima ora

Europa, mai bogata ca niciodata! UE anunta un buget istoric pentru anii urmatori, de 2 trilioane de euro

today17 Iul. 2025
Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti
Companii

Controale, litigii si blocaje contractuale: riscurile juridice reale pentru companii in contextul noilor masuri fiscale. Recomandarile avocatilor pentru companiile romanesti

today17 Iul. 2025
Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional.
Imobiliare

Analiza. Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional. "Totusi, Capitala ramane una dintre pietele cele mai dinamice din perspectiva evolutiei pe termen lung"

today17 Iul. 2025
Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta
Companii

Expert HR. Cum sa selectezi candidatii la interviurile de angajare pentru functiile de executie: 3 intrebari care fac diferenta

today17 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x